Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 18721 til 18740 af 168518
-
Klage
ForumindlægHej. Jeg har netop overstået min eksamen i oldtidskundskab. Jeg er meget utilfreds med min karakter. Jeg er ikke utilfreds med selve eksaminationen, eller undervisning generelt. Jeg er udelukkende utilfreds med den karakter, som jeg fik. Jeg har 10 i årskarakter, og fik 02 til eksamen. Jeg mene... -
Find fejlen (og forklar)
ForumindlægJeg har fået følgende sætning: A child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games som jeg har rettet til A child will be mentally damaged if learning does not include play, fun and games Jeg kan godt forklare, hvorfor jeg har sat opbremsningskomma i sidste del af... -
Eksamenssæt for HTX!
ForumindlægHej. Ville bare høre om man evt. kunne finde tidligere eksamenssæt i matematik A for HTX på nettet. På forhånd tak! -
Hjælp! integration e, simpelt og ikke simpelt
ForumindlægJeg bøvler med en ellers ret nem opgave, der kræver en smule baggrundsviden. jeg skal bruge trapezmetoden til at bestemme en approximation S jeg skal blot finde det bestemte integrale af f(x)=e^-x^2, hvor a er 0 og b er 1. NB: jeg er ikke helt sikker på om der i virkeligheden skal stå e^(-x... -
Kursus
ForumindlægHej, er det muligt at tage kursuser (matematik B) selvom man ikke har afsluttet sin gymnasiel udannelse fx på niels brock? -
Integral
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig matematik A-niveau på onsdag og er i gang med at terpe formler. Jeg arbejder ud fra hæftet "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau 2006". Jeg har problever med opgaver 1015B: Bestem hvert af integralerne integraltegn(2,0)=x^3dx o... -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
Engelsk hjælp - analyse
ForumindlægEr der en sød sjæl her inde, som har nogle noter eller eventuelt en analyse liggende af '' I have a dream''Martin luther king? Som jeg kunne få lov til at kigge på. Jeg har brug for hjælp til hans sprog i talen. -
karakter klagning...
Forumindlægjeg har fået årskarakter, og har fået 10 i skriftlig fysik, hvilket jeg synes er urimeligt. Jeg har fået 11 for alle mine fysik afleveringer i år, måske undtagen en og 10 pil op til termin, burde jeg så ikke få 11 i skriftlig fysik?I den sidste standpunkt periode, fra februar til nu, har jeg afle... -
Opgavesæt for stx 2008
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor man kan finde opgavesættet fra stx-eksamens i maj sidste år (2008) ? Eller nogen der kan huske de mulige emner? Håber nogle kan hjælpe. Mvh. -
Kan man blive student hvis..
ForumindlægHej studieportalen, jeg har et spørgsmål jeg går og er lidt bekymret for. Jeg skal til mine afsluttende eksamner her til sommer, og som de fleste elever har jeg et fag jeg ikke lige er den bedste i. Hvis jeg nu går hen og skal op i mundtlig og skriftlig matematik og jeg får 02 skriftlig og 00 mun... -
Sætning
ForumindlægEr det her rigtigt: I do also work. I babysit two lovely girls, which requires creativity and responsibility. Then I also work in a cinema, which requires not being stressful. -
Gør rede for hvilken af graferne der er graf for p. a,c + diskriminant er negativ, og hældningskoeffecienten for parablens tangent i dens skæringspunkt med a...
ForumindlægBilledet af parablerne er vedhæftet. Jeg ved at det må være en af de nederste parabler, da a bestemmer at parablen skal være sur, c bestemmer at skæringspunktet med y er på en negativ koordinat, og diskriminanten bestemmer at der ikke er nulpunkter. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde ud... -
Vektorer: (HJÆLP) Linjerne l og m er givet ved følgende ligninger. Bestem værdier af a der giver en vinkel mellem linjerne på 18 grader
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med nogle hints til hvordan man løser sådan en opgave i maple? Vektorerne går jeg ud fra er l=(a,2) og m=(2,3) Prøvede at løse ligningen for med formlen for vinkel mellem to vektorer i forhold til a, for at finde løsningerne til a. Men uden held. Er virkelig på b... -
eksamen...?
ForumindlægJeg ville bare lige spørge, jeg er ikke ligefrem en haj til matematik og skal til eksamen i næste uge. Men hvad sker der egentlig til en matematik eksamen, man trækker et emne eller et spørgsml, men er det så meget bevisførelse eller skal mere vise nogle opgaver eller hvad? (Skal nok lige tilføje... -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Bevis for cosinusrelationer
ForumindlægHej Jeg går i 1. g og skal til årsprøve i matematik B-niveau på onsdag, så er i fuld gang med at forberede mig, men har et problem. i et af prøvespørgsmålene skal jeg definere cosinus og sinus. (er med på at det gøres i enhedscirklen, men skal man bare sige det eller ville i tegne den hvis det v... -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie -
Finde sidelængden på kuben.
ForumindlægHar et spørgsmål der lyder Hvordan finder jeg sidelængden? Er ikke interresret i bare et svar, vil gerne vide hvordan man gør så jeg kan skrive det ned i mine noter. Håber der er en der kan hjælpe og skære det ud i pap for mig. -
ægypternes interesse
Forumindlæghej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke?
