Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18721 til 18740 af 119569
-
funktion f
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x) = x^3-11*x^2+38*x-40; a) Løs ligningen f'(x)=0 og forklar, hvad de fundne x-væ¦rdier fortæ¦kker om grafen for f. b) bestem monotoniforholdene for f c) Tegn grafen for f og løs ligningen f(x)=0 jeg skal her bestemme arealet af det område i 1... -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
hjælp! brug for studievejledning!
Forumindlæghej med jer. jeg går på stx. Håber i kan hjælpe mig med noget som jeg er meget i tvivl om. Jeg har spekuleret over noget. Jeg fik afsluttet naturgeografi på C niveau her i 2.g på et 7-tal årskarakter, men hvis jeg nu fortsætter med naturgeografi næste år på B niveau og får 10, kommer både min års... -
potensligning
ForumindlægI en model antages, at sammenhængen mellem en hundestejles vægt og længde er givet ved f(x)= 0,023x^2,777 hvor x angiver længde (målt i mm), og f(x) angiver vægten (målt i mg) a) Bestem vægten af en 30 mm lang hundestejl b) Bestem længden af en hundestejl, der vejer 1000 mg Jeg har udregn... -
Løsningsformlen til andengradsligningen - kvadratsætning?!
ForumindlægHej (: Jeg sidder med beviset til løsningsformlen til andengradsligningen, og er kommet til et led, jeg ikke forstår. Ifølge min lærer skal leddet (2ax)^2 + 4abx + b^2 ved hjælp af en kvadratsætning blive til (2ax + b)^2. Jeg forstår overhovedet ikke, hvordan det kan lade sig gøre.. Er der nogen ... -
Analytisk plangeometri
ForumindlægDenne opgave lå/ligger under teknisk matematik 1, kapitel 8 problemopgaver, og jeg tror godt jeg ved hvordan den skal løses. Der er bare det med at der i starten står at der er 70 km fra A til B, men under afstandene står der, at der er henholdsvist 10, 15, 30, 45 og 60 km fra A til stationerne. ... -
Løsning på trigonometriske ligninger
ForumindlægHej Jeg skal til mundlig matematik, og har fået stillet spørgsmålet hvordan man løser trigonometriske ligninger.? Hvis nogen har nogle noter eller forklaringer på hvordan man løser trigonometriske ligninger er alle svar velkommen... -
HJÆLP SØGES HURTIGST MULIGT
ForumindlægJeg sidder og laver nogle noter til matematik problemregning. Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad sumfigur er? Og hvordan den slags "opgave" løses?! Please hjælp !!! -
Procent og rentesregning
ForumindlægHej :) Jeg starter imorgen med et projekt i matematik, hvor jeg har valgt at arbejde med procent og rentesregning. er der nogen der har noter omkring emnet, der vil dele dem med mig? kunne være en stor hjælp da det tæller som årskarakter. -
Beviser i statistik og sandsynlighed???
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen imorgen i matematik og kan ingen steder i mine noter finde nogle beviser i statestik og sandsynlighed. Nogen der kan hjælpe??:) -
Biologi
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en test i biologi imorgen og har både fremlæggelse, og fysik, og matematik for. Så har ikke tid til at læse biologi. Har i nogen gode noter til Darwin? Pleas hjælp mig -
lienær funktion
Forumindlægjeg fatter hat af hvad jeg skal i denne her opg: Grafen for en lineær funktion f(x) går gennem punkterne P(-2,6) og Q(3,-9). a) Bestem forskriften for f(x) b) Bestem værdierne f(5), f(-2), f(0) c) For hvilke x er funktionsværdi f(x) = 21? d) Ligger punktet (5, 0) på linjen? Begrund dit svar nogen... -
Hjælp med algebraproblemer:
ForumindlægHej alle. Normalt har jeg det ikke så svært med matematik, men for nyligt har jeg haft det ret udfordrende med at forstå noget algebra. Min lærer har sagt alt muligt og forklarede kvadratsætninger, og jeg føler at jeg er nogenlunde godt med, men at jeg ikke helt kan anvende det. Jeg føler især a... -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
Chi i anden uafhængighedstest
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skriver synopsis i AT i fagene samfundsfag og matematik med problemformuleringen: Hvordan vil indvandrer påvirke kriminalitetsraten i det danske samfund nu og de næste 40 år? Jeg har siddet med matematikdelen og lavet regression over indvandrertallet f... -
Fremlæggelse om tangens
ForumindlægJeg har matematik på b-niveau, og skal fremlægge om tangens. Jeg skal forklare tangens (bl.a. ved hjælp af enhedscirklen) og komme med beviser. Men hvilke beviser kan jeg benytte? -
optimering
ForumindlægHej jeg er i tvivl om en optimeringsopgave i matematik : Jeg er har bestemt a) til f(x)=45x som funktion af antal kg det er b) jeg er meget i tvivl om tak på forhånd -
Angående karakterer
ForumindlægJamen hej , til at starte med er ikke helt sikker på om det er det rigtige kategori, derfor undskylder jeg med det samme hvis det er forkert. Mit problem lige p.t. er at jeg er desværre ikke en der er særlig meget glad for dansk men mere engelsk, har også valgt at tage HA - Internatio... -
Hjælp til opgave i matematikaflevering
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for til på torsdag, men sidder fast i denne her opgave. Vil sætte stor pris på hvis det er nogen som forstår opgaven og kan hjælpe mig. -
Renteformlen
ForumindlægHej(: Jeg er ved at forberede mine eksamensspørgsmål til matematik. I en af dem skal jeg udlede renteformlen, nogen der kan hjælpe mig der?
