Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 18721 til 18740 af 44012
-
Stokastisk variabel
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og det eneste jeg mangler er at gør rede for stokastisk variabel :-( Gør rede for binomialfordelingen samt for beregning af sandsynligheder. Det må gerne gøres på et cas-værkøj. I redegørelsen skal I omtale stokastisk variabel. Jeg har lavet alt de... -
TYSK !!! HJÆLP!!!
ForumindlægHej med jer :) Næste måned skal jeg op til eksamen i mundtlig tysk, som er niende klasses afgangsprøve. Problemet er bare det, at jeg er fuldstændig lost i tysk. Ikke fordi jeg er dårlig til det, men fordi jeg er SÅ MEGET UDE AF SPROGET. Jeg har ikke snakket det i flere uger, og det kan mærkes. N... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej alle. Jeg sider og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik, og jeg er faldet over et bevis for den rette linje under emnet vektorer i planen, som jeg ikkee helt forstår. Sætningen lyder: Linjen med ligningen ax+by+c=0 har en normalvektor n med koordinaterne n= (a , b). Beviset består ... -
bevis af f(x)=kvadratrodX er differentiabel
Forumindlægsider og læser op til eksamen i mundtlig matematik på stx A, og skal lave beviset for at kvadratrodsfunktionen er differentiabel.... jeg benytter 3trinsreglen, men i min bog står der at man ikke umiddelbart kan finde grænseværdien af (kvadratrod((Xo+h))-kvadratrod(Xo))/ h og man foretager derfor ... -
Differentialkvotien
ForumindlægHej mennesker :)Jeg har lige et lille problem før matematik mundtlig eksamen. Håber der er én, som kan hjælpe den dumme :PMin lærer vil have, at vi skal gøre rede for Differentialkvotient, helt nøjagtigt!er det bare nok at sige, at differentialkvotienten er hældning af en tangent til en graf i pk... -
Forskel mellem lineær og kvadratisk programmering
ForumindlægHej. Jeg har siden august været ved at supplere mat a på hhx selvom jeg selv tog en stx. Derfor er der nogle emner som lineær programmering, som er pensum men c-stof, jeg ikke har så godt styr på da vi ikke har arbejdet med det i undervisningen og jeg står og skal til mundtlig eksamen på tirsdag ... -
Sikkert bare en regneregel...
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede til mundtlig mat A eksamen, og er stødt på en ting i min gennemgang af rumgeometri, som jeg ikke helt forstår. Jeg forstår ikke hvordan de to led er lig med hinanden, og det er sikkert bare en regneregel. Jeg tænker at vi sætter uden for parantes, men hvordan får vi (... -
definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)
ForumindlægHey...Jeg skal op til den mundtlige eksamen i matematik B på HTX på onsdag. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål vi skal gøre rede for, det ene lyder således: "Redegør for forholdene i ensvinklede trekanter - Nøgleord: definitionen af tan(x) = sin(x) / cos(x)" Hvad menes der me... -
Haster: potensfunktion samt funktionen sinus
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik re-eksamen på fredag og der er to beviser som jeg ikke rigtig kan gøre rede for. Hvis det er en der kan hjælpe mig med disse (forklaring, stikord, hvad som helst) vil jeg være yderst taknemmlig. 1- Udled forskriften for den afledede funktion af potensfunktionen f(x... -
Drivhuseffekten - fysik C ??
ForumindlægHejsa. Hvordan ville I gribe dette eksamens sprøgsmål i fysik c an? : Spørgsmål 8: Drivhuseffekten Du skal give en mundtlig præsentation af begrebet drivhuseffekt (og forklare om mekanismen bag den globale opvarmning) Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej Jeg sidder med eksamens spørgsmål mundtlig, og er gået i stå. Det er lidt min fejl, at jeg har gjort min noter om den rette linjes ligning væk. Jeg har kun en bog, som ikke står noget om emnet. Så derfor har forfærdelig meget brug for en, der kan udlede/eller bare hjælpe mig i gang med at vis... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen, b niveau, og skal kunne forsvare harmoniske svininger. a = amplituden, altså hvor meget den svinger fra svingningsaksen b = perioden, hvor lang den er på x aksen d = Svingningsaksen, hvis d er 3 og a er 2 vil sin(x) starte i 3 på y aksen... -
beviset for vektorproduktet
ForumindlægJeg sidder og øver mig alle spørgsmålene til mundlig mat eksamen! YES! I mi nbog slutter de af i beviset for vektorproduktet med en lang ligning, og der står at udtrykket er sandt når højre side udregnes, og så mener de er det er fint nok. Nu har jeg selv prøvet at udregne højre side men ejg kan ... -
Eksponentiel vækst: Bevis af b
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en disposition til min mundtlige matematik eksamen. På nuværende tidspunkt er jeg igang med at skrive om eksponentiel vækst. Ligningen for den eksponentielle vækst er som kendt: y = b · ax hvoraf b = startværdien Jeg kender bestemmelsen af b: Bestemmelse af b:... -
Fysik C - 24 timer - bilag??
ForumindlægJeg trak i morges mit 24-timers emne til Fysik C eksamen i gymnasiet. Det lyder som følger: I det mundtlige oplæg skal du præsentere begreberne harmoniske bølger, interferens og lys, så du kan bruge disse til at forklare om øvelsen 'bestemmelse af bølgelængden for en laser'. Stikord ti... -
HJÆLP !!!!! DET HASTER!!!!!!
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. Jeg skal op til eksamen i mundtligt dansk i morgen og har en ingen anelse om hvad jeg skal stå og fortælle til min lærer og censor. Jeg trak Lyrik og valgte derudfra at tage det digt der hedder; Til mit døde barn, af Tove Ditlevsen. Men jeg kan virkelig ikke finde u... -
Eksamensspørgsmål - hvilke spørgsmål?
ForumindlægHejsa! I morgen skal jeg så til fys eksamen ... og er bare en kende nervøs ... Mit emne er: 2. Solen, månen og jorden Du skal give en mundtlig præsentation af Jorden, solen og månen Stikord til den faglige samtale, der vil tage udgangspunkt i din præsentation: ? Solsystemet og dets størrelsesfor... -
Reklamer - bjorn borg reklame
Forumindlæghejsa. har nogen af jer analyseret en bjorn borg reklame, hvor en kvinde ligger på en sofa, og en mand står med et horn for munden. de er omringet af blomster. bag dem er en slags "portal" som er ved at blive hejset ned. manden med leen og en buddha-figur indgår også i billedet. hvis i... -
psykologi case - socialrådgiver
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag. Jeg har en case jeg skal have fundet en indgangsvinkel til, og den skal besvares mundligt. psykologi/sociologi teorier- årsagsfaktorer, modsætningsforhold ml teorier Nogen der kan hjælpe mig igang? Evt læse casen først (jeg har svært ved at se psykologien i casen... -
Statistik test
ForumindlægHalløj! Jeg sidder og forbedreder til mundtlig eksamen som tager udgangspunkt i én eksamensopgave som blev afleveret i mandags. Kort fortalt er jeg blevet i tvivl om nogle få ting, som jeg håber nogle evt kan hjælpe mig med. Hvis jeg fx. skal finde om der er sammenhæng ml. ALKOHOL som er en k...
