Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18741 til 18760 af 170365
-
Andre betydninger for "BOND"
ForumindlægHej, kan ordet "bond" (på engelsk :) ) havde andre betydninger end obligationer og gældsbevis??? -
Hmm...
ForumindlægHvornår bruger man "economic problems" og hvornår bruger man "financial problems" Derudover skulle jeg spørge om, hvornår man bruger everybody og hvornår man bruger everyone? Tak på forhånd ;) -
Potensfunktion og vækstmodeller
Forumindlæg*Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold *Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen *Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Det er spørgsmål, der vil komme til min mundtlige eksamen, så hvis der er nogle der ville hjælpe vi... -
Blærerøvs sætninger
ForumindlægHey, så er det i morgen det sker.Engelsk skr. eksamen, så jeg leder lidt efter nogle fede sætninger eller ord som er gode til at indlede analyser o.l. Bare sådan noget som lyder klogt:-)BAre fyr løs af alle de fede ord/sætninger I kan. -
Vektorer Hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til eksamen imorgen og kæmper med det sidste bevis :( a*b=!a!*!b!*cos(vinkel a,b) Der er selvfølgelig vektor pile over a'erne og b'erne. -
Andengradspolynomie og diskriminanten
ForumindlægJeg er i gang med denne matematikopgave, som jeg ikke kan få til at hænge sammen. Jeg er i gang med, at udregne diskrimanten for parablen, men da "a" er x, hvordan kan den så udregnes? d = b2 − 4ac ⇔ 22 - 4 · x · (-3) ⇔ __???__ -
Diskussion
ForumindlægJeg skal skrive en diskussion der går ud på spørgsmålet: Er det rimeligt at strafferammerne er som de er? Jeg vil meget gerne indblande forskellige partiers mening og det skal hovedsageligt handle om forskellen på strafferammen før økonomisk kriminalitet og personfarlig økonomi. Er der ikke en d... -
Medieetik
ForumindlægHeej!!! Jeg skal til eksamen og kan komme op i medieetik, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad medieetik er, er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd Tak -
Beregning af nettoomsætningen i et årsregnskab ..
ForumindlægHej folkens.. Jeg sidder med en aflevering i Virksomheds Økonomi og er kommet dårligt fra start og har brug for hjælp til at komme i gang.. Hvordan er det jeg beregner nettoomsætningen? jeg har disse ting at gøre godt med: Varesalg, Indbetaling fra varedebitorer, Varekøb og Udbetaling til... -
Samfundsfagseksamen - hvordan
ForumindlægHej, jeg har en søster som skal til eksamen i samfundsfag på C-niveau, og vil derfor høre om der er nogen der kan fortælle lidt om hvordan eksamen er opbygget? (hun har en ikke særlig informativ lærer) Der var et udmærket indlæg, også om samf-C, i dette forum, men mangler lidt viden om hvordan m... -
Illustratione i SRP, samt IP-teori under den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg har to spørgsmål: 1) Hvad er holdningen til, at indsætte billeder ind i en SRP-opgave. Jeg har om "den kolde krig og international politk". 2) Jeg har et spørgsmål, der lyder. "Diskuter med udgangspunkt i relevant international politk teori, årsagerne til murens fald"... -
Erhvervsøkonomi, HA - Strategic Human Ressource Management (Herning)
ForumindlægHej. Jeg skal til at søge på en videregående uddannelse på AU, dog er der noget jeg ikke helt forstår. Inde på AU findes der adskillige HA uddannelser b.la. Erhvervsøkonomi, HA - Strategic Human Ressource Management (Herning), som jeg har kigget på. Det det undrer mig allermest er, at når man k... -
Det smukke ved Danmark....
ForumindlægHej Vil du hjælpe mig med at svare på det spørgesmål jeg har skrevet for neden... Hvad er det smukke ved Danmark? f.x vejret, havet, sproget, lighedstanken(?- hvad betyder det), ironien(?-hvad betyder det) og bogstaverne æ,ø og å PÅ FOR HÅND TAK... -
Imperialisme
ForumindlægHej :) Hvordan startede Imperialismen, eller hvorfor startede den? -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et Essay om emnet "Introvert" men hvordan kan jeg det? Nogle der har nogle idéer? Tak på forhånd :) -
Liberalisme
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfags aflevering hvor jeg bl.a. skal redegøre for grundtræk i liberalismen. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg bør tage med - altså hvad er det væsentligste. Spørgsmålet er nedenfor. Redegør for grundtræk i liberalismen: Her skal I øve jer i at skrive kort og fokusere... -
Mogens Herman Hansen
ForumindlægPasser min opfattelse her? Nu sidder jeg her og læser om Græsk demokrati i Dagens Danmark. Mogens Herman Hansen kom, så vidt som jeg har forstået nu, med nogle forslag til ændringer af det danske demokrati, da han ikke mente, det længere var "lige så meget demokrati", som eks. det var i... -
Universitet i Rom, Italien
ForumindlægHej allesammen Jeg går og overvejer at læse italiensk på universitet i Rom, men er tvivl om hvad det koster og hvilket universitet man burde vælge osv?? Gode råd tages imod med kyshånd Hilsen Alice -
Hjælp! Engelsk synopse..
ForumindlægJeg skal lave en engelsk synopse omkring "School shooting." Ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Hvis der er nogle som har nogle ideer til underemne så sig gerne til. -
Waka waka (time for Africa)
ForumindlægHvad handler sangen om?
