Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18741 til 18760 af 102572
-
Diffenrentialregning
ForumindlægHej! :) Er der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere den her ligning: y(t) = a/b /(1+ce^-bt) uden at man bruger lommeregner.. Håber der er nogen der vil hjælpe :) -
Annoteret litt. liste?
ForumindlægHvad er det nu lige en annoteret litteratur liste er? Og en diskuterende note hvad er det?Skal bruges i his-opgave -
Platon/Kriton
ForumindlægHej, jeg søger noter til krion|| sokrates fortællingen fra platon?på forhånd tak -
Eksamen i Religion
ForumindlægJeg skal til eksamen i religion, og jeg har ikke rigtig nogen noter til faget.. Hvis du har nogle gode religions noter, må du meget gerne sende dem på min mail. Kristian992@hotmail.com -
Hjælpemidler til kristendom FSA
ForumindlægHej Jeg skal op i kristendom til 9. klasses afgangsprøve. Men jeg er i tvivl om hvad vi må have med... Egne noter? Lærerens uddelte papirer om fx islam? Kopier af andres noter? Tekster? Hjælp!! -
faktorisering af andengradspolynomier
Forumindlæghej jeg er ved at skrive sso i matematik polynomier. jeg leder efter et bevis der beskriver sammenhængen mellem ax2+bx+c og den faktoriserede udgave: (x+q)(x+z)a jeg forstår altså godt hvordan det fungerer, men jeg kan ikke lige finde et passende bevis. det kunne især være interessant hvis... -
Mættede dampe og gassers arbejde
ForumindlægHJÆLP til følgende opgave... I et kontor hus med et rumfang på 30.000 m^3 suger -10 grader kold luft ind. Luften skriftes 10 gange i døgnet og temperaturen i kontorhuset holdes konstant 23 grader. Hvor meget vand skal der tilføres luften pr. time, hvis man ønsker en relativ fugtighed på 65 % i ... -
Giv en mulig forklaring på, at kun 1,25-dihydroxyvitamin D3 kan aktivere D-vitaminreceptorer.
ForumindlægHej! Jeg sidder simpelthen i en situation, hvor jeg ikke kan regne ud, hvad dunsen jeg skal svare et biologisæt. Opgaven kan findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%... -
Bestem vinkel
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Opgave 12 A Kan man skrive resultatet sådan? 180-60 = x+x 2/120=2x/2 x=60 Bemærk: Jeg går... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
2 grads funktion
ForumindlægGrafen for f(x) = ax2 + bx + c går igennem punkterne (-2, -3), (0,4) og (5,4). Bestem tallerne a, b og c. Anyone?? ;o -
Logistisk ligning
ForumindlægHej, Jeg har fået opgivet en logistisk ligning. Jeg ved godt, hvilken formel jeg skal bruge. Men jeg er lidt i tvivl på selve spørgsmålet: Bestem en forskift til den fuldstædinge løsnig af den angivne ligning. Skal jeg "bare" regne ligningen ud, eller forventes der noget mere? -
funktion for cirkelbue
ForumindlægHej En cirkel med centrum i O(5,0) og radius 4, går gennem 3 punkter: A(1,0), B(5,5) og C(9,1). b) Gør rede for at cirkelbuen, der starter i A, går gennem B og ender i C, er graf for en funktion f med forskriften f(x) = sqrt( -9 + 10x - x^2 ). Jeg har naturligvis en funktion, g(x) = (x-5)^2 + ... -
Parathedsvurdering til HF
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en fyr på 26 år som til sommer er udlært Industritekniker, og har søgt ind til HF til sommer. Jeg fik desværre et brev om jeg ikke opfyldte optagelses kravene i matematik og skal til en parathedsvurdering i skriftlig og mundtlig matematik på 10. klasse niveau. Mit spø... -
Årsprøve - Hvilke sæt?
ForumindlægHej SP, Jeg skal op i matematik, bioteknologi og dansk skriftlig årsprøve. Ved I hvilke sæt man kan komme op i? Laver lærerne eller undervisningsministeriet dem? Jeg har matematik på A (går i 2.g), skal jeg så op i et sæt der er egnet til dem der har det på B-niveau eller et A-nievau sæt? Je... -
Hvad skal man gøre til terminsprøven?
ForumindlægHeij Ja.. jeg skal jo til terminsprøve om to uger.. især matematik og skriftlig dansk frygter jeg.. altså jeg er god nok, får gode karaktere.. men det er mere med tiden, om jeg når det hele? Er der nogen der har en god taktik i matematik med problemregning og matematik? Jeg vil helst gerne nå det... -
5 A-Fag
ForumindlægHej, jeg har valgt et ekstra a-fag, Matematik A, og jeg ønsker at fjerne det. Er det muligt? I 2.G, der skulle min klasse op til Matematik B eksamen (mundtlig og skriftlig), mens jeg skulle til samfundsfag og filosofi eksamen. Er det så stadig muligt, at få fjernet mit ekstra A-fag, eller kan jeg... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej det fordi jeg skal til eksamen imorgen og har nu været syg i et par dage. Og nu tror jeg at jeg tager sygeeksamen... Jeg høre hvad reglerne var ? Altså jeg har været til de skriftlige prøver i matematik men undlader nu at komme op til mundtlig eksamen. Kan jeg så godt forsætte på mate... -
funktioner
ForumindlægHej sidder med en mat aflevering og har super meget brug for hjælp til denne opgave. Har vedhæftet et billede af matematik opgaven :) -
Udregn f(xt+h) og xt-h)
Forumindlægudregn f(xT + h) og f(xT - h), når f(x)=a*x^2 + b*x + c Kunne godt bruge lidt hjælp, er helt lost /-:
