Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18761 til 18780 af 77388
-
Integralregning (3.003 1A)
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med finde ud af hvordan jeg skal gribe nedenstående opgaver an. Håber nogen vil give mig et skub i den rigtige retningEn funktion f er givet vedf(x)= 9/(3-4x) , xBetsem til f den stamfunktion, hvis graf går gennem punktet O(0,0)Fra eksamen august 98 nr 21)Bestem samtli... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg sidder og øver til matematik skriftlig eksamen og er gået lidt i stå med denne opgave: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t(målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen: 0,4 * dI/dt + 10*I = 9 og I(0)= 0 a) Beste... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Lectio
ForumindlægInden på Lectio står nogle af fagene med stort begyndelsesbogstav, mens andre står med småt.Hvorfor? -
Teori, model?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en teori og en model? -
monotoniforhold
Forumindlæghej. jeg er blevet stillet en opgave som jeg har problemer med.givet funktion: f(x)= (3x^2-1)/x^3nu skal jeg så bestemme monotoniforholdene. jeg ved at man skal differentiere og f9;(x) (vist nok)=(-3x^4+3x^2)/(x^9)derefter skal man så sætte f9;(x)=0??så ligningen bliver: (-3x^4+3x^2)/(x^9)=... -
Matematik færdighedsprøve
ForumindlægHejsa! Jeg skal i 9.klasse her efter sommerferien. Jeg er rigtig nervøs af at tænke på de eksamer vi får. Jeg har et spørgsmål, hvad for nogen emner skal vi op i, i matematik færdighedsprøven, altså hvad for nogen opgaver kommer der i færdighedsprøven? :/ -
Analyse af essay
ForumindlægHej allesammen. Jeg har (desværre) trukket essay til min dansk mundtlige eksamen. Jeg har valgt essayet "En flodrejse" af Thomas Boberg. Jeg har dog lidt svært med hvordan jeg skal analysere det. Er der nogen her der ved hvordan man skal gøre? På forhånd, tak :) -
Skitzofreni
ForumindlægHej..Jeg skal lave et emne om Skitzofreni. Men skal bruge noget materiale. f. eks en rapport eller noget forslag til et produkt man kan lave af det emne.På forhånd takk..Venlig Hilsen Mads -
Engelsk, grammatik?
ForumindlægLyder denne tekst rigtig? :) TEKSTEN ER VEDHÆFTET -
Hvad synes i?
ForumindlægHej skønne menesker_!!!_ Jeg sidder og skal skrive enn nyhedrepotage, den skal være på 2-3 spalter og omhandle demostratioen ved klimatopmødet. jeg har skrevet den, vil gerne høre jeres mening sender den gerne til mail Hvad vil jeg få i karakter?9; knuzz Maria -
Navn på opg. ønskes fjernet.
ForumindlægJeg har desværre glemt at slette mit navn på nogle af de opgaver jeg har sat ind. Jeg vil meget gerne have at dette blev slettet eller rettet. Det drejer sig om opgaverne:Les parapluies de CherbourgLes parapluies de CherbourgLe pacte avec le diable. -
Pensum til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til 9.klasses terminsprøve, hvor jeg bla. skal op i en færdighedsprøve i matematik. Jeg har en svaghed når de gælder division. Er der er en risiko for at der vil være et spørgsmål hvor jeg skal kunne dividere med decimaltal (uden lommeregner)? Tak på forhånd! -
Notater
ForumindlægHej...Er der nogle som har notater fra folkeskolen liggende, jeg kende en som vil få gavn af dem...Der søges specialt 1)Matematik2)Fysik3)Kemi -
Tysk
ForumindlægHej SP Jeg har en tysk stil som skal afleveres og bruges til fremlæggelse. ca. 212 ord Nogen som har lidt tid til at se den igennem og rette mine fejl. Er ikke så god til tysk så derfor kan der måske godt være mange fejl. Den skal KUN rettes for nutid/datid fejl & ikke nutid ... -
Matematik i gmasiet
ForumindlægHej alle samen :-) Jeg skal på gymnasiet næste år, og vil gerne spørge nogle af jer der går i gymnasiet, om hvordan niveauet er, i forhold til folkeskolen?? Bliver det meget sværere, eller? Jeg taler om matematik på C niveau :-) -
Hvilken skoletaske til gym?
ForumindlægHejsa Jeg står at skulle købe en ny skoletaske til gym næste år. Hvilke tasker bruger i? Hvad er in på jeres gymnasier? Er der nogen ejere af denne taske, der kan vurdere, hvordan den passer i størrelsen? http://www.fjallraven.dk/rucksack-no-21-large. Jeg tænker især på, om der er plads til ... -
Dansk skriftlig fremstilling fsa flystyrtet
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge nogen, som har haft afgangsprøver. Dansk skriftlig fremstilling omkring flystyrtet. Mon er det en novelle, eller et debatindlæg, og hvordan sættes det op. I kolloner, eller skrives det på den almindelige måde. Ligesom man f.eks skriver en novelle og hvad skal der til ... -
Hælp til at finde en trekants grundflade sidelængde!
ForumindlægHej, min hjerne kortslutter her :I En pyramides grundflade er kvadratisk. Beregn grundfladens sidelængde, når pyramidens højde er 24 meter og rumfanget er 2592 m3 Jeg er ny herinde, så bær over mig hvis der er nogle fejl! :) På forhånd tak!! ps. Har søgt i forum :o) -
engelsk stil..
ForumindlægHej.. En der kan hurtigt rette 2 sider.. mvh Mathias N
