Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 18761 til 18780 af 54698
-
Hjælp til færøsk
ForumindlægHej folkens, Der er ikke lige et færøsk forum, så prøver her. Er i gang med at prøve at lære lidt almen færøsk, men forstår ikke sammenhængen/betydningen i disse tre sætninger, så tænkte om der var en rar person der gad oversætte? - Ju, ikki danskarir aftur (jeg troede det betød ikke dans... -
Ret min kvote 2-ansøgning mod betaling
ForumindlægHej. Jeg søger en person, gerne en som læser dansk på universitets niveau, eller journaliststuderende (eller en helt 3. kvalificeret person) som kan gennemgå, og rette, min kvote 2 ansøgning til universitetet, for grammatiske og stavefejl. Det drejer som om max to A4 sider. Jeg er i de kommende... -
Menneskets forhold til naturen - mulige emner og fag
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået bekræftet mit emne til min sidste AT7 opgave til sommer. Emnets navn er menneskets forhold til naturen, men her er jeg i tvivl om hvilken spændende emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil super gerne skrive i muligvis samfundsfag/psykologi og dansk... -
Utrolig lavt gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke, at få noget hjælp her. Jeg afsluttede STX i 2009, og kom ud med et gennemsnit på 2,6 (jeg har ganget det, med de ting jeg kan) Er godt klar over, at det er utrolig lavt, og det er begrænset for hvad jeg kan. MEN.. Jeg vil utrolig gerne læse Dansk/Nordisk på AU ell... -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
Citater - arbejdsmåde
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en stor opgave, hvor et af fagene er samf. Jeg har nogle citater, men er ikke sikker på hvordan jeg skal "arbejde med dem" ? Altså skal jeg kommenterer dem, eller gengive hvad de betyder? F.eks. "Dansk Folkeparti ønsker at bevare fødevarerne tæt på deres... -
Opgaveark "At fare vild"
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet en af de danske stile fra opgavearket "At fare vild" fra Studentereksamen August 2004. Jeg er ret lost og kunne virkelig godt bruge noget inspiration....På forhånd tak :) -
HJÆLP søges!
ForumindlægSkal skrive historieopgave til på fredag om De danske korstoge.. Men, har ikke fundet noget om det... Nogle som kan hjælpe mig ? Folk er velkomne til at skrive til mig på mailen... Alt kan bruges!På forhånd tak... -
plzzzz køn og ligestilling
ForumindlægHej de hjælpsomme mennesker ! hvad kan der udledes mellem kvinder og mænd i det danske samfund? Hvad forklarer denne tabel? http://www.dst.dk/Sites/KVM/Arbejdsmarkedet%20og%20familieliv/kv_andel_arb.aspx -
Mon det er det rigtige?
ForumindlægMin lære, altså min dansk lære har sagt til mig at det er en dårlig ide, at jeg starter på gymnasium.. Hun mener jeg er simpelthen ikke kan klare gymnasium, og derfor skal jeg op til optagelsesprøve på mandag, (27 april). Mine andre lærer har sagt at jeg godt kan klare det.. Men jeg vil rigtig ge... -
Sadsynlighedsregning
ForumindlægHej! Jeg sidder her med et matematik eksamenssæt for Mat-A dec. 2002 og jeg har et problem i opgave 5, hvor jeg skal beregne to sandsynligheder: "Af artiklen fremgår yderligere, at 17,9% af de adspurgte danskere har købt ind på nettet. I det følgende antages, at sandsynligheden for, at en ... -
sygeeksamen 2009
ForumindlægHej alle. jeg vil spørge om der er nogen herinde der har lavet den dansk stil, som folk fik til sygeeksamen i 2009. Hvis nogen har den, så vil jeg meget gerne se den og læse den igennem. på forhånd tak. (stx) andreas -
Avisernes politiske holdning
ForumindlægHej.. Da jeg skal til dansk eksamen i jurnalistik, vil jeg gerne have helt på det rene, om hvilken politisk holdning Jyske Vestkysten, Jyllands Posten, Ekstra Bladet og Politiken hver især har ?? :) -
Den (adjektiv) person på spansk?
ForumindlægHej! Hvad gør man når man siger den (et eller andet) person på spansk? Når man på dansk siger "den gammelkloge Preben", hvordan oversætter man så det? Skal tillægsordet stå før eller efter navnet eller hvordan? tak på forhånd! -
Studenterne?
ForumindlægPænt go'dag..Jeg kunne godt tænke mig at høre fra gamle studenter, hvilken tekst de kom op i i den mundtlige dansk eksam...Altså tekst+forfatter!På forhånd tak -
Begreb ("coming of age")
ForumindlægJeg skal oversætte et begreb til fransk, men jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk. På engelsk hedder det: "Coming of age," og handler om, når et barn bliver voksen og overgangen dertil.Hjælp? -
Hvad er dette?
Forumindlæghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/Sperrklinke_Schema.svg Hvad hedder den på dansk? Ordbogen giver et par hits, jeg vil gerne have den korrekte tekniske term for det. -
Økonomi
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder lige med en samfundsfags opgave om økonomi. Er der nogen der har et eller flere bud på hvordan den økonomiske udvikling i andre lande kan påvirke dansk økonomi?? Tak på forhånd :) -
Analyse af Min Skoletid - dan turell
ForumindlægHjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk... -
AT HJÆLP - HASTER! HASTER! HAASTER!!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om De Unge Mødre i fagene dansk og samfundsfag. Under samf vil jeg tage nogle statistrikker, etc. men jeg aner ikke hvad jeg skal lave dansk - altså hvad skal jeg analysere? hvordan? skal det være en episode? og hvilken analyse model er der, dér? På forhånd tak! Har virrkelig...
