Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18781 til 18800 af 75430
-
komma?
ForumindlægHej jeg har ret travlt med at øve mig til min 9. klasses afgangsprøve i retskrivining til imorgen. jeg klarer mig fint i diktat, og de andre kategorier men får især fejl i småting som komma. Jeg har læst meget om det men forstår det ikke. fx at man ofte skal sætte komma før bindeord, eller når m... -
Ludomani (Projektopgave)
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og vi har i næste uge afsluttende projektuge. Mig og min kammerat som har om emnet ludomani søger lidt hjælp til et produkt? Vi har virkelig været i tænkeboks længe, men har ikke lige fundet frem til den helt rigtige løsning endnu. Samtidig vil jeg gerne lige høre om der... -
Opgave om energikilder.
ForumindlægJeg fik en opgave for inden ferien hvor jeg skulle besvare følgende to spørgsmål. 1) Hvordan fremstiller vi strøm på traditionel vis (på kraftværker) 2) Hvordan kan vi fremstille strøm på en alternativ måde (energiomsætninger) Sådan lød opgaven fra min fysik/kemi lærer. Jeg har skrevet en masse o... -
Strømkilder.
ForumindlægJeg fik en opgave for inden ferien hvor jeg skulle besvare følgende to spørgsmål. 1) Hvordan fremstiller vi strøm på traditionel vis (på kraftværker) 2) Hvordan kan vi fremstille strøm på en alternativ måde (energiomsætninger) Sådan lød opgaven fra min fysik/kemi lærer. Jeg har skrevet en mass... -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
fysik afgangsprøve i morgen!
ForumindlægHej alle sammen! Har lige nogle spørgsmål inden min fysik afgangsprøve(9. klasse) i morgen (: 1.Jeg kan fx trække metaller, hvis jeg gør det, kan man så godt putte et almindeligt jernsøm ned i saltvand, og lade det stå og ruste, for at vise korrosion? Eller tager det for lang tid? 2. hvordan ... -
Su
ForumindlægHejsa Jeg har søgt lidt på Google, og på SU.DK Jeg er en pige på 17 år, der bor hjemme og gfår i 9 klasse. Efter sommerferien er jeg optaget på hhx:) Jeg ved ikke så meget angående SU, men sad og søgte lidt på det igår. Jeg fandt frem til at jeg vil få ca 1200 kr. Det er bare sådan at min ... -
Tysk rettelse HASTER!!
ForumindlægMin version af opgaven, som jeg ønsker i kan rette for mig. håber i kan hjælpe tak på forhånd!! 1. Unsere Klasse hat bei b. herrn iser Physik. 2. Der Ehering ist von a. echthem Gold. 3. Lass uns das doch ... -
Herman Bang Pernille HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal til eksamen snart, men jeg ved ikke hvad der menes med dette i novellen: Pernille, af Herman Bang. - "Hvor hun dog glædede sig umådelig til det Karneval. Hun havde jo aldrig været til Karneval før, ja det vil sige nok til Maskerade: hjemme på Egnen havde Pr... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægJeg har lige læst min engelsk stil igennem fra engelsk skriftlig eksamen, og jeg synes virkelig det er noget lort det, som jeg har skrevet! Jeg har ikke fået rettet den ordentligt igennem, da der er trykfejl, og der er ord, som mangler, hvilket gør mig bekymret for, om jeg overhovedet får over ... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej, min makker og jeg er begyndt på vores afgangseksamen i 9. klasse. Vores overemne er "vendepunkter" og vores underemne er "sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark" Problemstillingen lyder på: "Det undrer os at der kunne ske et terrorangreb i Danmark på t... -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHejsa folkens Så er det blevet min tur til 9. klassens afslutningsprøver, og det er sådan så jeg skal til Mundtlig historie her på Tirsdag(01.06.2010), så jeg tænkte om jeg kunne få nået hjælp! Jeg har absolut ingen problemer angående selve historien, information eller lig. Jeg har brug for Tip... -
Test for monosaccharider
ForumindlægHej. Jeg prøver at finde mulige fysik/kemi forsøg til min afgangsprøve (9. klasse) her på tirsdag. Jeg har fundet dette forsøg: 1. Hæld 400 ml vand i et bægerglad og varm det op til det næsten koger. 2. Hæld et par dråber NaOH i et reagensglas. 3. Fyld reagensglasset halvt op med ... -
Bedre til matematik?
ForumindlægHej alle derude. Jeg starter i 9. klasse mandag. Jeg er rigtig nervøs, og jeg synes altid, at jeg kan mærke sommerfugle i maven. Problemet er, at jeg S-T-I-N-K-E-R i matematik! Jeg får kun 4-taller, og det er ikke godt nok. Jeg vil gerne blive bedre, men jeg har in... -
Antipartikler og beta+
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse, og skal op til fysik-eksamen her i uge 2. Jeg har måske bevæget mig ud på dybt vand, i det jeg er begyndt at sætte nogle spørgsmål, til ting vi ikke har lært endnu. Men jeg håber i kan hjælpe mig til at få mine tanker mere klargjort: Jeg sidder og skriver noter om radioak... -
Projekt om doping og andre stoffer i sport?
ForumindlægHej derude - ville egentligt bare høre om der kunne være nogen gode ting at arbejde med under overstående underemne? Klassens (9. kl) overordnede tema er "Det Gode Liv", hvor der herefter blev ridset nogle underemne op som fx sport. Man kan så sige, at ovenstående titel er et under-unde... -
Energiforbrug
ForumindlægHey.. jeg går i 9 klasse, og har lige brug for hjælp: Der er et eksempel: Når man løber med en fart på 10 km/t, burger man 9,4 gange så megen energi, som man bruger i hvile. spørgsmålet lyder sådan: Beregn Samuels samlede energiforbrug under denne træning. Træningen er sådan her: 12 minutter løb ... -
STX eller HTX? Hvad kan man blive?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge HTX eller STX. Jeg har hørt at HTX er en mere praktisk uddannelse end STX. Og at STX åbner mange muligheder for dig at vælge i mellem. STX skulle også være en uddannelse for dem, som ikke ved hvad de vil endnu. Personligt er jeg ikke en person der ... -
Aurehøj gymnasium
ForumindlægHej allesammen! Jeg er lige startet i 1.g på Ørestad Gymnasium, men jeg vil meget gerne skifte efter jul, da menneskerne og stedet ikke rigtig er mig. Jeg vil rigtig gerne ind på Christianshavn, men jeg ved ikke om det er muligt, da jeg stadig venter på svar. ...
