Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18781 til 18800 af 32900
-
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Hvad er en potens?
ForumindlægHvis 5 er grundtallet/roden i 52, og 2 er eksponenten, hvad er potensen så? -
Eksamen om differentialligninger.
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder sålees: "Du skal gøre rede for, hvordan man løser forskellige typer af 1. ordens differentialligninger" Hvordan ville i gribe det an på A-niveau? det virker lidt tyndt at gå ind og sige at vi har en tabel med løsninger og så indsætter vi tallene der i? Jeg havd... -
linære funktionen
ForumindlægHej allesammen Kan nogen hjælpe mig med denne opgave, da jeg har svært ved at løse den. År 1999 2000 2001 2002 2003 Antal skilsmisser 10760, 11314, 11635, 12175, 12814 Antallet af skilsmisser kan i perioden 1999-2003 tilnærmelsesvis beskrives med lineær funktionen hvor f(x) angiver antallet... -
karakteristisk polynomium
ForumindlægSvaret er ]k_1, k_2[ men hvordan er dette bestemt ? jeg ved jeg skal kigge ifht asymptotisk stabilitet, men er ellers helt blank og hvordan bestemmer jeg værdierne k_1 og k_2 ? opgaven er vehæftet. -
integrer k1x - k2x^2
Forumindlæghej skal have hjælp til at integrere funktionen -
Hyldest til lektiehjælpere på SP
Forumindlæg.. Dette indlæg skal betragtes som en hyldest til tre lektieguruer på Studieportalen .. mathon Andersen11 peter lind Jeg tror at jeg taler på manges vegne, når jeg siger tusind tak for jeres fantastiske studiehjælp. Det... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Trigonometri - retvinklet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med eksamensspørgsmål, her til om snart ;) Men jeg blev hurtigt i tvivl om dette: Du skal formulere og bevise sætningen om anvendelse af sinus, cosinus og tangens i den retvinklede trekant. - er det fint nok som bevis at forklare om enhedscirklen? eller en anden gode i... -
AKUT HJÆLP - FUNKTIONER OPGAVE
ForumindlægFiguren viser grafen for en stykkevis lineær funktion f. Benyt figuren til at besvare nedenstående spørgsmål. a. Bestem forskriften for funktionen f. b. Bestem definitionsmængden for f. c. Bestem værdimængden for f. d. Bestem nulpunkterne for f. e. Løs ligningen f(x)=2. -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Hjælp til redegørende spørgsmål omkring matematiske metoder indenfor GPS-systemet
ForumindlægJeg er i gang med at skrive omkring GPS og jeg har svært ved at se hvilke matematiske metoder man bruger på GPS generelt. Nogle forslag kan væren en stor hjælp. Nedenunder ligger mit dokument hvis der vil ses nærmere. Vh. Heng -
En Differantialligning
ForumindlægHej, har denne opgave hvor jeg skal finde den fuldstændige løsning kan nogen hjælpe? Mvh Mette -
HHX eller STX?
ForumindlægJeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge HHX eller STX efter 9. klasse. Bagefter vil jeg gerne læse Samfundsøkonomi, eller en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Derfor begyndte jeg at overveje HHX frem for STX, da der jo er flere fag, som har med økonomi at gøre. Men alligevel er jeg meget ... -
Zombie regning
ForumindlægZombi-dræberen Zonja reducerer antallet af zombier med 16% om ugen! I dag er der 10.000 zombier! Hvor mange zombier er der tilbage om 5 måneder, hvisn måned sættes til 4 uger? -
3-trinsreglen
ForumindlægKan i forklar 3-trinsreglen, altså hvad går de 3 trin ud på? Hvorfor det er rigtigt, at tangentens hældning, også kaldet differentialkvotienten, kan findes på denne måde og hvorfor det er nødvendigt, at funktionen er kontinuert? -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
Løs en ligning
Forumindlæg -
karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Jeg går netop i 10. klasse i vejle, og man snakkede altid om at der var bestemt gennemsnit for at man blev optaget på en af de gymnasiale uddannelser i Danmark. Men netop nu i folkeskolen havde jeg et gennemsnit på 5,8 (6), og jeg blev erklæret fuldt ud uddannelsesparat. Er der nogen som... -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke
