Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 18801 til 18820 af 24044
-
Terminsprøver
ForumindlægHEj jeg skal have terminsprøver om 1 uge, og derfor vil jeg spørge om hvor man kunne få fat i Diktaer fra folkeskolens afgangsprøve eller noget lignende. På forhånd tak ! -
Linjeskift efter \paragraph{}
ForumindlægJa, som overskriften antyder er jeg interesseret i at finde ud af, hvordan jeg opnår et linjeskift efter at have lavet en \paragraph{..}? Hverken \\ eller \linebreak er mulige at kompilere på dette sted. Har fundet denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=95255 , men når je... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Indledning SSO... HJÆLP
ForumindlægHej...Jeg skriver SSO i fransk, og kom i tvivl om hvad der egentlig skal stå i indledningen... Skal man præsentere værket, eller skal man præsentere selve ens opgave...?Hjælp -
Beregn standarddeviationen / standardafvigelse
ForumindlægEt problem er at jeg ikke ved hvordan man beregner standarddeviationen. Håber at i vil hjælpe. Tallene: 8,5 - 9,9 - 0,7 - 10,5 - 9,7 - 9,2 - 9,3 - 9,5 - 10,8 - 9,5 Beregn middelværdien: Jeg lægger alle målinger sammen og dividere med antallet af målinger, og middelværdien er 9,66. Beregn ... -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak. -
TYSK HJÆLP
ForumindlægJeg skulle oversætte noget fra dansk til tysk. ville være en stor hjælp hvis nogle ville læse det igennem og fortælle mig om der er rigtig lavet? Tusind Tak :) 1) Jeg går med den store sorte hund Ich gehe mit dem grossen schwarzen Hund 2) Vi boede hos den rare familie Wir gewohnen bei d... -
Når man bare ikke kan komme igang.....
ForumindlægHvad gør i når stilen/rapporten/blækregningen bare ikke kan komme ned på papiret. Når i rammes af seriøs skriveblokering. Når det pludselig lyder tiltalende at rydde op, vaske op, og lave alt muligt andet mere ligegyldigt. Fx at kigge på underlige websider og lave orden i sine mails....Og man bar... -
Nitrat
ForumindlægHej..sidder lige og laver en opgave om Nitrat..men det driller lidt,måske nogen der kan svare på følgende:1)Hvad bruger planterne nitrat til,og hvordan optager de det?2)Hvilke negative virkning har nitratnedsivning på miljøet og på mennekser?3)Et forslag til hvordan man kan modvirke nitratudvaskn... -
Universets alder
ForumindlægJeg skal beregne universets alder med formlen: t = 1 over H Men først skal jeg omregne H. formlen lyder: H = 18,04 km/s over 3,00*10^5 km/s * My. Mit spørgsmål er så, hvad er My? -
Rigtig/forkert [Radioaktivitet]
ForumindlægHar prøve imorgen, så tjekkede lige en arbejdsseddel igennem, som vi havde fået svarene på. Jeg er dog ikke enig i en af måderne min lærer regner det på. I får lige opgaven.Et stykke plaster er præpareret således at der på undersiden er en tynd plastikpose med 222/86Rn. Når plastret påsættes er d... -
Er det snyd?
ForumindlægHar på det sidste forberedt mig til dansktimerne ved at læse andres opgaver om teksten.Det gør at jeg kan være utrolig aktiv i timerne. Jeg har "resultaterne", som gør at jeg kan sige alt det kloge. Men til en eksame vil jeg ikke have mulighed for det.Men på den anden side, har der jo h... -
Hoved og Bisætninger i Tysk.
ForumindlægHej er der nogle der vil rette min 5 tysk sætninger?Der skal særligt ligges mærke til at det drejer sig om hoved/bisætninger.1)Han gik hjem fordi han var syg. - Er ging nach Hause, weil er krank war. 2)Hun så at han var syg. - Sie sah da er krank war.3)Han køber bogen, for den er god. - Er kau... -
Beskyt mod horeunger!?!
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad det betyder, at der i Word, i menuen Formater--> Afsnit--> Linie- og sideskift, står: "Beskyt mod horeunger"?Man kommer til at få helt grimme tanker i franskoversættelsen, bare fordi man vil ændre til 1,5 linieafstand. -
Tekster + analyse
ForumindlægHej. Er der nogen der ligger inde med tekster + plus korrekt analyse (evt. oversættelse) som jeg må få/låne? -
Præsentation - Rettelser
ForumindlægNogle som er rigtig gode til spansk, og evt lige ville tage et kig på min præsentation? Præsentation af teksten: el texto consta de seis piezas, que trada de seis los jóvenes 1. texto de una trata de chica laura. Ella es de Ovide y ella estaba estudiando Inglés 2. texto el núme... -
Film:Der untergang..???
Forumindlæghey..er der nogen som har set tysk filmen untergang..?j sku se den med klassen men nåede det ikke..Og nu skal jeg skrive en filmanmeldelse af den på tysk..r der nogen som har skrevey opgave om den...???Hvis der er plzz kan i hjælpe...?J har ikke set den derfor... -
Tysk: Eksamensstil?
ForumindlægHej hej!Jeg har lige været oppe i tysk! - rigtig god tekst! Hvad siger I? -
Hvad svare et College til i dansk forhold?
ForumindlægEr en College degree det samme som en gymnasial uddannelse i Danmark? Har hørt forskellige forklaringer på hvad et College svar til i danskeforhold. Tænker at et College og et gymnasium er det samme, i det de begge åbner op for en universitetes uddannelse, eller kan man slet ikke sammenligne de d... -
Hjælp! - Haster meget
ForumindlægJeg har en opgave med række sætninger, der skal rettes, men jeg er kommet til en jeg er i tvivl om. Sætningen er : They was going for a walk in the park Mine to gæt er: 1. They went for a walk in the park 2. They were going for a walk in the park Jeg kan ikke finde ud af, hvilken der e...
