Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18801 til 18820 af 46276
-
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ... -
Egenskaber .. nedarves?
ForumindlægHeey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau -
al hjælp ønskes!
ForumindlægHej :) skal op til biologi C mundtlig eksamen den 23. juni, og jeg ville gerne vide om der var nogen som har noter eller dispositioner eller hvad som helst! jeg stinker til bio, og jeg ville helst undgå at trække det... så hvis i har nogen, så vær venlig og sende dem til mig :) -
Synopsis
ForumindlægHej,Jeg ville bare høre om der er nogle der ligger inde med en tilfældig synopsis af en IT-B case. Jeg er lidt i tvivl om hvad sådan en skal indeholde og da eksamen er på tirsdag har jeg lidt tralvt med skulle få læst en, så skriv endelig hvis i kan hjælpe :) På forhånd tak. -
Kemi eksamenssæt
ForumindlægHejsa alle sammen.har problemer med opg del:c)d)e)OPG 3 TRIMETHOPRIM fra eksammenssæt maj 2003http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfHåber nogen vil hjælpe!!tak på forhånd. -
Omvendte funktioner
ForumindlægJeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd -
Metodeafsnit
ForumindlægVille det være dumt at undlade et metode afsnit i synopsen? Jeg har bare kort i min indledning skrevet fra hvilken synvinkel fagene belyser emnet.. Selvfølgelig vil jeg snakke en masse om metoder til eksamen. Håber at høre fra jer. -
Genetisk modificerede afgrøder
ForumindlægHej...Håber på lidt hjælp til følgende opg: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-1.pdfdet er opg 1. Ab.:Jeg er lidt i tvivl om hvilken teknik der bruges til at opformere herbicidresistensgenet med. -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
Eksamensbevis
ForumindlægHey studi Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Det moderne gennembrud - Valg af opgave
ForumindlægHejsa Jeg har trukket det moderne gennembrud til min dansk eksamen. Har i nogle gode ideér til hvilken tekst, billede, lyrik osv. som jeg kunne vælge? Det skal gerne være en med noget ´kød på´, altså en man kan analysere meget på. På forhånd tak ! ;) -
Kemi opgave
ForumindlægJeg mangler hjælp til en opgave i den skriftlige eksamens fra 2005. Det drejer sig om opgave 1e. Hvad er strukturen for esteren? Har set at det er blevet diskuteret herinde, men der ingen forklaring på resultatet? Svar hurtigst mulig -
Hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej I juni måned skal jeg op i mundtlig engelsk, og jeg har trækket emnet " Taking Risks". Problemet er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal fortælle om til eksamen. Så jeg har virkelig brug for jeres hjælp og give mig ideer om, hvad jeg kan fortælle om. På forhånd tak. -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
Hvordan fremlægges AT??? hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal til AT årsprøve i morgen (går i 2. g). Prøven foregår ligesom eksamen i 3.g. Men hvor meget af synopsen skal fremlægges?? skal man læse sin problemformulering, delkonklusioner og konklusion op? eller skal man bare gennemgå metode, sin teori og undersøgelse osv.? på forhånd tak for hjælpen. -
de 4 muligheder når f'(x)=0
ForumindlægHej, Jeg skal op til matematik B mundtlig eksamen på mandag. Jeg kan ikke tegn de sidste to muligheder, når F'(X)=0 de to tegninger, hvor der er vandretvendetangent i voksende og aftagende. Det vil være stor hjælp hvis nogen gider at hjælpe mig med det. -
Hjælp mundtlig engelsk på 10 klasse
Forumindlæghej er det nogen har været på mundtlig engelsk på 10 klasse ? jeg har et spørgsmål ! dette tekst vi har får på eksamen , skal jeg analayser den ? jeg mener , fortæller om miljø , tid , sted eller kun fortæller hvad den handler om ? tusind Tak på forhånd! -
Løs ligning i nspire
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til matematik eksamen på mandag, og jeg har meget svært ved at bruge nspire. Hvordan løser man ligningen med følgende definitioner i programmet? Facit er v=63,43495, men det kan jeg ikke få programmet til at løse På forhånd tak -
Statistiske deskriptorer
ForumindlægJeg har trukket eksamens spørgsmålene: 1. Fortæl om statistiske deskriptorer i forbindelse med observationssæt (også kaldet ikke-grupperede observationer) 2. Fortæl om statistiske deskriptorer i forbindelse med grupperede observationer. kan nogen hjælpe mig? </o:p> -
Hvad får jeg af karakter?
ForumindlægHej! jeg har været op til en multiplechoice eksamen med 24 spørgsmål. For hvert rigtigt svar kunne man få 5 point og -1 for et forkert svar. Jeg har høstet 84 point ud af de 120. Hvad tror I jeg skal forvente at få i karakter?
