Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18801 til 18820 af 31467
  • Eksamen - problemregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :)
  • EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t...
  • Privat hjælp til Analyse1 og Geometri1

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan give privat undervisning til Analyse1 og Geometri1, hjælp til ugeopgaverne, og eksamens forberedelse. Jeg er virkelig lost på matematikken i øjeblikket, så det skal ske fra bunden af, for jeg forstår det ikke.. Håber nogen vil hjælpe.
  • renteformlen er en eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion??
  • Hjælp. : ) gør rede for... betydning?

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund
  • Lineær vækst og eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik, og en af de opgaver der kan trækkes er: Du skal gøre rede for ligheder og forskelle på lineær vækst og eksponentiel vækst. Herunder sammenhængen mellem forskrift og graf. Hvordan skal man besvare denne opgave, ved hjælp af både tegning og beskrivelser??
  • Digital bandpass analyse

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde rundt i matematikken bag en bandpass analyse. Jeg har et signal som en vektor af værdier og jeg vil gerne lave en bandpass med 2 cut-off frekvenser. Hvordan gør jeg det, hvis nu jeg ville vise det som håndregning eller vise alle trin? Tak.
  • Nemt Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en matematik aflevering om eksponentielle funktioner, hvor et spørgsmål lyder: Beskriv/Forklar hvad der skal gælde om væksten for, at der er tale om en eksponentiel funktion: Jeg er ikke helt sikker på, hvad og hvor meget der skal svares til spørgsmålet. Hvad skal jeg komme...
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en rapport om funktioner i matematik. Jeg har nu, med hjælp fra programmet TI-Nspire, fundet forskriften for en bestemt potensfunktion. Men den viser forskriften: y = 9.1211 E - 7 * x ^ 3.26317 Er der en der kan forklare mig hvad det E -7 betyder? På forhånd tak.
  • Trapez 17a

    Forumindlæg
    Hej, bøvler med en opgave fra matematik eksamenssættet fra august 2008. Har vedhæftet opgaven, sammen med en besvarelse af første delopgave, ikke sikker på den er rigtig dog :) I næste delopgave skal jeg bestemme omkredsen af trapezet udtrykt ved h, dette ved jeg ikke helt hvordan skal gøres. ...
  • hvor mange procent udgør..?

    Forumindlæg
    Hey! Har en smule problemer med en matematik opgave. Den lyder sådan her; Hvor mange procent udgør; 20 kr af 200kr _____ 50 kr af 250kr _____ 33 kr af 400kr _____ 21 kr af 352kr _____ Hvordan skal jeg regne det ud?!?!?!?:O Håber, nogen kan hjælpe mig:)
  • AT-projekt HJÆLP MatA spanskA

    Forumindlæg
    Hej jeg er rimelig meget på røven, jeg skal afleverer min synopse på fredag (om 2 dage) Jeg har lavet nogle problemstillinger og en problemformulering, men de var ikke gode nok ifølge mine vejledere de ser således ud. Problemformulering: På hvilken måde var Gaudi banebrydende i sin byggestil, o...
  • inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri

    Forumindlæg
    hej til jer derud, i morgen skal op i mundtlig matematik og har den sidste sp. som driller. Den lyder: inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri. Hvad ikke hvad jeg skal inddrage, er helt blank. Kan I hjælpe mig ? vh Diana
  • Funktionsundersøgelse (SOS)

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen. Jeg er gået i stå i funktionsundersøgelse, jeg ved godt hvordan man beregner polynomiers division men jeg ved ikke hvornår man bruger den. Lidt dumt. Håber at hører fra jer meget snart ( :
  • Student..hvad nu?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
  • TURBOMATEMATIK B PENSUM

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der andre, der er ved at tage Matematik B som turbokursus ?? Jeg skal nemlig snart starte på et hold, og vil meget gerne have mulighed for at forberede mig inden - så et pensum ville være perfekt!!. Nogle der vil dele deres erfaringer med dette kursus (B)? Venligst Charlotte
  • Eksamens noter

    Forumindlæg
    hej derude :) Er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde nogle gode noter til hvad man skal kunne til skriftlig matematik A uden hjælpemidler? Jeg synes det er en smule uoverskueligt at huske det hele lige pt... På forhånd tak :)
  • Hjælp til TI interactive

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik imorgen, og derfor skal jeg bruge TI Interactive. Men jeg synes, at det er lidt svært at anvende, derfor kunne jeg godt bruge noget hjælp - evt. en online guide :)
  • færdighed

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved. håber at i kan hjælpe mig! opgaven siger, Skriv en funktionforskrift, der viser: 1.ligefrem proportionalitet mellem x og y. 2. omvendt proportionalitet mellem x og y. på forhånd tak
  • hvornår bytter man om på a og b?

    Forumindlæg
    hej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S