Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 18821 til 18840 af 40954
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg er igang med forberedelsen af det mundtlige forsvar i min SOP, hvor mit spørgsmål er med hensyn til perspektiveringen. Det for det første ikke et krav, men en god idé, at have med, men jeg ved ikke, hvilke elementer der udgør en god perspektivering. Plus, har jeg ikke lavet en perspektivering...
  • komma.... hjælp

    Forumindlæg
    har jeg sat komma og punktum rigtigt i denne tekst her under? Det første forslag med trådløst netværk. Blev lagt frem i 1964, og hermed var den bærende ide, bag internettet født. For de data der blev udvekslet, fandt man ud af en fælles standard. her er den uden komma og punktum Det fø...
  • en enkel sætning :)

    Forumindlæg
    hej alle ;-) kan man sige: who shoplift?, hvis ikke, hvordan siger man det så? :)
  • Hvad er polymer? og Monomere? hjælp!!!!!!!

    Forumindlæg
  • Hvad betyder det der.

    Forumindlæg
    Hej jeg tror ikke, jeg er den eneste, der nogen gang ser et tegn, en forkortelse, et ord, eller bare andre ting hvor man tænkter hvad betyder det der, og derfor laver jeg den her tråd, hvor folk kan lægge de ting man ikke ved hvad betyder, så andre kan fortælle en det. jeg lægger ud hvad betyder ...
  • Engelsk forskel

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg har problemer med noget, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Hvad er forskellen på "content" og "contents" begge betyder indhold, men den ene hedder i ordbogen substantiv og den anden substantiv pluralis. Det forvirrer mig lidt og min sætning kan I prøve at hjælpe ...
  • Tænker du Økologisk?

    Forumindlæg
    Så jeg skal skrive en tekst om økologi. Er der nogen som kan give mig nogle eksempler?
  • Jeget/fortælleren i poem - hvad er hvad?

    Forumindlæg
    Et lyrical I eller speaker er så vidt jeg forstår, det man beskriver jeg'et (the I) i et poem. Men hvad nu hvis der ikke benævnes I i digtet - hvem fortæller det så?
  • Hjælp til tegnsætning

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige fået en aflevering tilbage, hvor min lærer har kommenteret at kommaet i denne sætning:" All things considered, the short story efficiently comes through with the main purpose of the story." skal erstattes med et semikolon. Er der nogle der kan forklare hvorfor? Tak...
  • analyse af ''landsbydoktoren'' af st. st. Blicher..

    Forumindlæg
    hej. Jeg skal analysere ''Landsbydoktoren'' af st. st. blicher. er der nogen der kan hjælpe? skal aflevere den om 2 dage.. på forhånd tak :)
  • Help please - Kan man godt sige 'I and some of Tracy's friends'?

    Forumindlæg
    Kan man godt sige 'I and some of Tracy's friends'?
  • Kan du tag fag om?

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne være læge, men hvis jeg nu f.eks får 4, og jeg skal have mindst 7 eller 10, for at mit karakter gennemsnit bliver højere, så jeg har fuldført adgangskravende, kan jeg så tag faget om?
  • Samfundsfag Danmark i EU

    Forumindlæg
    Heej Jeg har et spørgsmål vedrørende Danmark i EF/EU. 1. Hvad talte for og imod optagelsen i EF i 1972? Hvad menes der med spørgsmålet? Er det hvor mange der var imod og for det? Eller hvem var for og imod? Eller det tredje? Hvad talte ?????
  • jeg mangler et kreativt projekt.

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 8. klasse, og leder efter et kreativt projekt om kriminelitet/bandekriminelitet som delemne og undom som hovedemne.
  • outline

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har bruge for hjælpe til min outline engelsk muntlige eksamen 9.klasse. Jeg har lavet min outline det er om children rights i syd Afrika. Jeg har 4 punkter. Man en af punkten ved jeg ikke hvor jeg kan find informationerner fra, har kigget på nettet kunne ikke finde noget god...
  • Hvad er fordelen med humaniora? og hvad er ulempen?

    Forumindlæg
    Hvad er fordelen med humaniora? og hvad er ulempen?
  • hunde i bibel

    Forumindlæg
    hej har et spørgsmål om hunde i bibil, må man gerne have hunde hvis man er troende kristen håber for svar snarest muligt
  • PLEAS hjælp:)

    Forumindlæg
    D=2p Okay har virkelig svært ved det D står for drenge Og p står for piger Håber virkelig der nogle darville hjælpe mig :))
  • Siger man: Ved første læs?

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne spørge, om man kan sige: Ved første læs? Fx. novellen fangede mig ved første læs.
  • pOH

    Forumindlæg
    Man kan beregne på koncentrationen af OH-, hvilket kaldes pOH og er en opløsnings alkalitet. pOH=- log?[OH- ] men er der noget der kunne forklare mig hvad opløsningens alkalitet er for noget?? :))