Eksamensforberedelse

Kan du tag fag om?

23. november 2020 af lægeaspiranten - Niveau: A-niveau

Hej, jeg vil gerne være læge, men hvis jeg nu f.eks får 4, og jeg skal have mindst 7 eller 10, for at mit karakter gennemsnit  bliver højere, så jeg har fuldført adgangskravende, kan jeg så tag faget om?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. november 2020 af Krollo (Slettet)

Jeg tænker ikke, at du bør bekymre dig så meget, da du stadig kun går i 8. klasse. Men det kan man ikke blot pga. en mindre god karakter. Dog kan du vælge at løfte faget op på højere niveau, men i så fald risikerer du blot en negativ effekt såsom en værre karakter eller samme karakter, der vægter mere og derfor mindsker dit snit mere.

Man kan godt blive læge og få 4 eller 10. Jeg får selv 4 i idræt, og da jeg har nogle personlige vanskeligheder med det fag, ved jeg godt, at jeg med størst sandsynlighed ikke kan forbedre den karakter det næste 1,5 år, jeg har tilbage på gym. Så må man jo bare arbejde ekstra hårdt i de andre fag! :) Du kunne evt. prøve at eksperimentere med denne side, der viser ens karaktergennemsnit afhængigt af fag, valgfag og karakterenes vægt. Husk at indstille, hvilken type gym du går på!


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. november 2020 af Krollo (Slettet)

PS: For at opnå et så højt snit som muligt, så få gode karakterer i de fag, der vægter mest. Dvs. din studieretningsfag, dansk, og hvis du går på STX også historie og SRP.


Svar #3
23. november 2020 af lægeaspiranten

#2 Taak!!


Skriv et svar til: Kan du tag fag om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.