Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18821 til 18840 af 154720
-
Navngivelse
ForumindlægHej med jer Jeg skal (desværre) op i fysik og kemi, og en af spørgsmålene som jeg må forberede mig på er navngivlese af alkaner. Jeg tror jeg har fattet det rigtigt, men for at være sikker vil jeg gerne spørge et geni indenfor kemi om jeg virkelig har forstået det rigtigt. Jeg har fundet to ... -
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,... -
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
Differensial ligning
ForumindlægI en væske virker en eksponentiell kraft F=-b*e^v mod bevegelsen. b er en konstant, og v er farten til genstanden i m/s.Så er oppgaven; benytt newtons 2. lov til at sette opp en differensialligning for en genstand med masse m. Ligningen er separabel, separer den således at v og t kommer på hver s... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
STRØM / INDUKTION
ForumindlægSkal op til terminsprøv efter jul, så jeg håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd! Hvad kan man lave under emnet "transformation"? det vil være bedst, hvis forsøgene var lidt store, altså at det ikke er 1 minuts forsøg, men i er velkommen til at skrive alle de forsøg i kan komme i tank... -
sandhedstabel (booelsk algebra)
ForumindlægHej har brug for lige at blive sparket igang med dette. Har set flere youtube videoer hvor sandhedstabeller giver meget god mening, men kan ikke lige pt overskue denne! Udfyld sandhedstabel for at bestemme Booleske udtryk, kan nogen hjæpe? Udarbejd ladder program til PLC, som konverterer binært... -
Stråling
ForumindlægHej, Vores emne er UV-stråling og dens effekt på hud. Vi mangler et forsøg til biologi hvor vi havde planlagt at bruge svinehud som"menneskehud". Men vi ved ikke om man stadig vil kunne se forskel på huden når den har været under UV-stråling, da det er dødt. Derfor skal vi finde et and... -
svingningstid
ForumindlægHej, alle der nogen der kan kan fortælle mig hvordan kan man se at svningestid er konstant -
Vinkel
ForumindlægOpg 35. Hvordan regner man A ud -
Matematik hjælp-partial
ForumindlægEr lost i metoden til at løse opgaven; Vis, at når a,b,c og d, hvor c ulig d, er konstanter, findes der konstanter p og q, så (2x-4)/x^2 -3x+2 = p/(x-1) + q/(x-2) -
Hvordan skal det forståes?
ForumindlægSen godaften derude! :) Jeg søger lidt hjælp til denne opg. håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej. Opgaven lyder: I en retvinklet trekant er længden af den ene katete 5 lang og længden af den anden katete er a lang, Længden af hypotenusen er a +1. Bestem tallet a ____ Problemet er, at jeg... -
Reducering af udtryk
Forumindlæger der brugt kvadratsætningen til at reducere? (a-b)2 + 2a·(a+b) -b2 = (a-b)^2 -b^2 + 2a·(a+b) = (a - b +b)·(a -b -b) + 2a·(a+b) = a·(a -2b) ... -
Reducering
ForumindlægReducering af udtrykket: a2 + b2 - a*(a+b) -
Reduktion!
ForumindlægHej alle. Jeg skal reducere dette udtryk, men har problemer med at finde en fællesnævner... (2ab/a^2-b^2) - (b^2/ab+b^2 )- (a^2/a^2-ab) 1. brøks nævner = a^2 - b^2 2. brøks nævner = ab + b^2 3.brøks nævner = a^2 - ab Hvad kan fællesnævneren være, og hvad skal jeg så forlænge brøkern...
