Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18821 til 18840 af 170365
-
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
Ikke tage med på studietur
ForumindlægHvis nu man hverken har økonomien eller lyst til at tage med på studietur i 2.g, kan det så gå ud over ens karakter i de fag, som man rejser med? Vi har ikke mange penge herhjemme, og jeg har et dårligt forhold til de andre elever i klassen, men jeg er bange for, at fraværet kan trække ned på min... -
Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?
ForumindlægEr ret forvirret. Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau. Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS? De er også kandidatstudier med en mass... -
radioaktivt stof, halveringstid
Forumindlæghej alle jeg har fået denne opgave, kan ikke helt finde ud af hvordan jeg præcis gør, hvis i kan forklare det her, ellers skriv så vil jeg gerne have det privat. opgaven: Massen af et bestemt radioaktivt stof aftager som funktion af tiden. Der er følgende sammenhæng mellem massen af det radioa... -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
Hjælp Tak
ForumindlægHvis jeg nu kender alle 3 sidder i en trekant og skal finde vinkel A.så siger jeg A=sin-1 (a/c)og i min trakant er a=8,66 og c=10så dividere jeg dem og tag sin-1 det giver så 60 grader. Men hvis jeg skal forklar det mundtligkan jeg så bare sige af sin-1 til (a/c)så er vinkel A 60 grader eller hvo... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHvordan er oddsene for eksamensudtræk i gymnasiet her til sommer, da alle 2.gere og 1.gere kun skal op til en eksamen? -
nogen som pleaseee ved hvordan jeg beregner det her? - vektorer!!!
ForumindlægI et koordinatsystem er givet to punkter A(20,5)og B (5,10) samt en vektor a ?=(-1over2) Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af (AB) ? og a ? Bestem koordinatsættet til projektionen af (AB) ? på a ? -
HA jura
ForumindlægHej allesammen Jeg har i år søgt ind på HA jura på ASB og er blevet optaget. Jeg har nu læst nogle indlæg her inde på studieportalen og de har fået mig lidt i tvivl om hvorvidt jeg har valgt rigtigt. Som 2 priotet havde jeg jura og med mit snit kunne jeg sagtens også komme der ind. Jeg vil gerne ... -
Oxford/Cambridge ansøgning - Før eller efter studentereksamen?
ForumindlægSituationen er på nuværende tidspunkt, at jeg påbegynder 3.g efter sommerferien. Mit spørgsmål går på hvorvidt det er muligt at indsende sin ansøgning til Oxford/Cambridge den 15. oktober dette år(2014), altså tre måneder efter 3.g-start og før færdiggørelse af gymnasiet? Hvis nogen eventuelt s... -
eksponentiel forskrift
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få det rigtige resultat? hvad gør jeg galt? P (2,3) Q(6,13) a= x2-x1 * kvadratrod(y2/y1) a= 6-2 * kvadratrod(13/3) a = 4* kvadratrod (4,33)= 8,32 b= y1/a^x1 b= 3/8,32^2 = 0,0433 y=b*a^x y = 0,0433*8,32 ^x skulle ifølge facitlisten give y= 1,4412*1,4428^x -
Samf - disposition
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en samfundsfag A disposition til eksamen? -
tekst mængde
ForumindlægHej, til dansk A eksamen STX hvor lange kan teksterne være? -
Matematik
ForumindlægEr der nogen, der har facitliste til matematik-eksamen (A) fra (august) 2008? -
Læser op skriftlig
ForumindlægHejsa. Hvordan læser man op til en IØ A skriftlig eksamen? :-) -
gode råd, gå om eller??
Forumindlæghejsa! jeg var som sagt til studentereksamen i matematik i fredags. pelejer at få gode karaktere, men stødte ind i en række tekniske problemer og derefter gik det abre af helvede til. Jeg har udregnet lidt på opgaverne der hjemme, og jeg ligger vist ca. på et 6 tal. Dette er ikke godt da jeg skal... -
Formler til diverse
ForumindlægKunne være dejligt, hvis nogle kloge hoveder kunne hjælpe med nogle formler. :) Eksponentialfunktionen - Beregne a og b ud fra to punkter - Forstå grafernes forløb og sammenspil med a og b - Fortolkning af og beregning af relativ tilvækst - Fortolkning af fordoblingskonstant - Regneregle... -
Det grønne bord
ForumindlægDer findes nogen videoer på youtube, som gennemgår eksamen i forskellige fag, herunder MAT C. Ved nogen om der findes en til MAT A? -
Bachelor udd. Sprog og it Hjælp??!
ForumindlægHej alle. Jeg bliver student snart og er meget i tvivl med hvad jeg vil. Meningen var, at jeg skulle tage et år med 2 jobs og generelt rejse lidt. Men problemet er, at jeg lige pludselig har fundet en uddannelse som virkelig lige er mig. Mit spørgsmål er: Synes i jeg skal starte med det samme ell... -
Vektor
Forumindlægvektor a = |a| vektor b= 2* a med hat beregn arealet som udspændes af vektor a og b opg 4 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdf
