Studievejledning

Ikke tage med på studietur

21. maj 2020 af Mellemmanden

Hvis nu man hverken har økonomien eller lyst til at tage med på studietur i 2.g, kan det så gå ud over ens karakter i de fag, som man rejser med? Vi har ikke mange penge herhjemme, og jeg har et dårligt forhold til de andre elever i klassen, men jeg er bange for, at fraværet kan trække ned på min karakter, hvilket egentlig ikke er fair, når det meste af tiden som regel bare er 'hygge' på studieture.

svar gerne, tak :)

PS: Jeg går forøvrigt på STX


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. maj 2020 af Moderatoren

Det burde selvfølgelig ikke trække ned, at du ikke tager med på studietur. Du vil desuden nok skulle lave en 'erstatningsopgave' derhjemme.


Brugbart svar (2)

Svar #2
21. maj 2020 af ringstedLC

Hvis du af en eller anden grund ikke deltager i studieturen, vil du sikkert få nogle opgaver, der ligner eller svarer til deltagernes. Din besvarelse indgår derved i dine karakterer i fagene. Så det bør ikke være et problem.

Men dit forhold til klassen er et problem som vil dukke op igen og igen, hvis det ikke forbedres. Det skal du arbejde på. Forholdet bliver ikke bedre af, at du ikke deltager.

Tilstrækkelig økonomi er ofte et spørgsmål om prioriteringer. Med lyst til turen kunne du måske tage en ekstra avisrute eller lign. for at spare op til turen.


Skriv et svar til: Ikke tage med på studietur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.