Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 18821 til 18840 af 54698
-
rektionsmekanisme .. stærkt brug for hjælp :(
ForumindlægHej alle, jeg sidder med SRP - og sidder godt nok fast i en reaktionsmekanisme. Nogle der er gode tl det og vil hjælpe bare 10 minutters tid? Det vil jeg sætte stor pris på. Jeg skal forklare. hvad der sker trin for trin... håber en vil hjælpe mig! det er til SRP og betyder meget for mig, de... -
Hjælp emne.
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg skal skrive en SRP om Fysik A og Historie A, jeg ville lige hører, om der er nogle kloge hoveder inde her på studieportalen, som kan give mig nogle emner til min SRP opg. På forhånd tak. -
Nedbrydning af acetylsalicylsyre Kemi A og Mat A
ForumindlægHej, er der nogle derude der tidligere har skrevet en SRP opgave med det ovennævnte emne og fag? Jeg er nemlig meget i tvivl om, hvordan kemi-delen skal struktureres og ville gerne få noget inspiration inden SRP-forløbet begynder i næste uge. På forhånd tak! -
FYSIK/KEMI!HASTER!PLIZ HJÆLP!
ForumindlægMin lærer har sendt mig (og min klasse self.) vi skal lave til den 02-01-13, den skal være på minimum 3 sider men jeg er slet ikke begyndt endnu D:!!!!!!!! Jeg forstår det ikke! Og tror alt jeg har lavet er forkert! Og vil ikke ende med et 2 eller 4 tal i karakter!!! Vil du ikknok PLEASE hjæl... -
Afstemning 1920
ForumindlægHej sp. Mangler at svar på 3 spørgersmål ud af 12 ville gerne have hjælp til dem. evt. en link spørgersmålene lyder sådan 1) Hvor stor en del af befolkningen stemte dansk i 1. zone i 1920? Jeg har svaret: Der blev angivet 100760 stemmer hvoraf 74% var danske stemmer -er det rigtigt?... -
hjælp til "Stor" skriftlig DA opgave i 2.g
ForumindlægHey alle sammen. Står her og har valget mellem at skrive om historie eller dansk. Det skal afleveres i januar, Men vil da helst være ude i god tid. I dansk må jeg skrive om hvad jeg vil og jeg vil også helst skrive i faget dansk. Så det er jo fint. Jeg vil helst beskæftige mig med noget moder... -
Goethe periode????
ForumindlægHej. Jeg har læst bogen "den unge Werhters lidelser" og er lidt i tvivl omkring perioden. Jeg skal perspektivere til den danske periode. Jeg ved at den er fra den tyske Sturm-und_Drang-perioden... Hvordan hænger det sammen med den danske periode?? Et sted står der at Goethe påvirkede d... -
Forklaring af sammenhæng
ForumindlægNogle, der kan hjælpe med følgende opg: Antallet af danskere, der blev dræbt i trafikken pr år kan i perioden 1977-2001 beskrives ved sammenhængen y = -16x + 840 hvor y er antallet af danskere, der blev dræbt i trafikken pr år, og er antal år efter 1977. Gør rede for, hvad tallene i sammenhængen... -
jura
ForumindlægJeg har desværre ikke et højt snit til at blive taget i betragtning til jurastudiet på Århus Universitet, og har i den forbindelse overvejet at karakterforbedre min adgangskravsfag Dansk A og Engelsk B. I gymnasiet fik jeg følgende karakterer: Dansk A: 10,02, Engelsk B: 10,4. Hvis man vil karak... -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
Synopse
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at lave en dansk synopse om agnete og havmanden eller kan sende mig et link så jeg kan se hvordan jeg gør. På forhånd tak. -
Læseprøve 9-4
Forumindlæger der nogen herinde som har facitlisten til læseprøve 9-4 på gyldendals webprøver? Har virkelig brug for svarene fordi at jeg skal træne mit dansk til den kommende terminsprøve -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej Hvordan ville I oversætte disse to sætninger? “Huset rengøres hver dag.” “Huset er rengjort” Skal begge oversættes til “The house is cleaned”? Også selvom de to danske versioner har forskellige betydninger? -
underemner til nationalffølelse
Forumindlæghej, jeg er igang med en stor opgave om nationalfølelsen er svækket eller ej? Og min problemstilling er: hvorfor det er et problem at føle sig dansk? er der nogle gode underemner til det. skal jo skrive en lang rapport.. -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Bevægelsesligning m/u luftmodstand (differentialregning)
ForumindlægJeg er ved at lave SRP, og er løbet ind i nogle seriøse problemer - eller også er jeg bare træt. Jeg har fået til opgave vha. Newtons love at opstille bevægelsesligningen for et frit fald uden luftmodstand og med luftmodstand. Lad os starte her.. Ved ikke hvorfor min vejleder har indført begrebe... -
ordbog
ForumindlægHej, jeg skal til fransk eksamen på ondag og kunne virkelig godt bruge en elekronisk fransk-dansk ordbog, nogen der har et link`??? -
SSO - 2. VERDENSKRIG
ForumindlægHej alle sammen. nu er det snart ved at være tid til SSO, og jeg skal igang med at læse lidt. Mit ovre enme er: 2.verdenskring og mit underenme er om: Modstandskampen – Modstandsbevægelsen. Jeg har valgt ar analysere filem ''Flammen og citronen'' og sider nu og ska... -
den bedste velfærdsmodel
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med min samfundsfags opgave, og vil lige spørge om noget. jeg har et spørgsmål der lyder således: Diskutér om den danske velfærdsmodel er gunstigere eller værre stillet en de øvrige. Jeg vil bare høre om i har nogle forslag til spørgsmålet, jeg tænker på om det her er relevan... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle...
