Søgning på: dansk noter. Resultater: 18841 til 18860 af 53144
-
Substitution i Benzin forsøg
ForumindlægUdførsel 4. Væsken i reagensglasset hældes nu i en skilletragt. Vandfasen lukkes ud i et nyt reagensglasset hældes nu i en skilletragt. Vandfasen lukkes ud i et nyt reagensglas, mens benzinfasen hældes i affaldsdunk. De to stoffer, der blev dannet ved reaktionen i pkt. 3., fordeler sig i faserne ... -
ekstra undervisning i Anatomi og fysiologi
ForumindlægHej Kan du give ekstra/uddybende undervisning i anatomi og fysiologi (og sygdomslære), som sublimen til min i gang værende sygeplejerske uddannelse. Det vil være uddybning i f.eks. hjernen og dens opbygning. Nervesystemet og det opbygning. osv. Jeg har en hjernerystelse, som gør det svært for m... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f (2))
ForumindlægOm en funktion f oplyses, at f(2)=5 og f'(2)=-4 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f (2)) Nogle der ved hvilken fremgangsmåde jeg skal bruge for at komme frem til resultatet? På forhånd tak. -
redigeret Asymptote opgave
Forumindlægopgave 1.* = opløftet i/ = divideret-En funktion f er givet ved: f(X)= 2*2 + 3x - 5 / x + 2- Bestem en ligning for hver af asymptoterne til grafen for f.Opgave 2.- En funktion f er givet ved:F(x)= x*3 - x*2 + 4 / x*2- Gør rede for, at grafen for f har to asymptoter, og bestem en ligning fo... -
Betingelse
ForumindlægEr en randbetingelse og en begyndelsestingelse (begyndelsværdi problemer) det samme? -
Årspøvekarakter...
ForumindlægHola...Er årsprøvekarakterer vigtige på nogen som helst måde? -
Meiose
ForumindlægJa så er jeg her igen med endnu et biospørgsmål....men det er jo heldigvis snart overståetMeiose er deling af kønsceller (æg eller sædceller), og foregår inden fx sæden kommer op i livmoderen.Men hvor kommer "far og mor" kromosomerne fra?Altså er det mandens egne forældre eller er det m... -
komplexe tal
ForumindlægHej jeg hedder sara og skal til at skrive 3.gs opgave og jeg har ud fra udvægelsesmetoden valgt matematik at skrive i.Da vi er igang på 2.gradsligninger i øjeblikket, faldt min interesse i at man kun kan løse ligningen hvis diskriminanten er et positivt tal.Derfor komplexe tal.Jeg håber at der vi... -
Ignorance is bliss?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på denne talemåde, men kan ikke 100% opspore kilden.. er der nogle der ved hvem der har udtalt dette og hvad det i det store og hele dækker over?Er det Kierkegaard? -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Jazz-musik.
ForumindlægHey.Ville lige "høre" om der er nogle som har skrevet en opgave eller lignende om jazz-musik. (Hvad er typisk for jazz, første jazz musiker osv..). -
2 opgaver med differentiallgninger
Forumindlægløsning og teori ønskes. evt. udledning, mathcad-dokumenter, grafer ell. lign. kan sendes til:esben[SLET]@musicchart.dk1)givet:dy/dx=y(cos(x)+sin(x))søgesa) løsning f(x) der går gennem P((pi/2);1)2)givet:(d^2*m)/(dx^2)=-3x, xE[0;4]søges:a) fuldstændig løsningb) løsning m(x) der opfylder m(0)=0, m... -
Old.: Odysseen.
ForumindlægHej..Er der nogen som har notater til Odysseen's 22. sang, jeg vil blive meget glad for hjælp.På forhånd tak.Med venlig hilsen Mandie -
differenskvotienten
ForumindlægHvordan finder man differenskvotienten af f(x ) = 3x^2 + 5x - 23? Tak -
Spørgsmål ang. Skråplan (Mekanik)
ForumindlægI et skråplan hvor en klods med massen M "trækkes" op vha. et lod monteret til en klods med massen m, der via trisse er forbundet til M.Her har jeg fundet frem til at den resulterende kraft skal give:Fres = (M+m)* a = m*a - (M*g*sin(a)+ M*g*u*cos(a))Er formlen rigtig? Mit mål er at find... -
Odysseen
ForumindlægHej jeg sidder her og læser lidt boganmeldelser. Er der nogen der ved om der er forskel på Odysseen Fortalt af Bent Haller og Homer? Hvis der er. Er der så nogen der ved hvor jeg kan finde et referat af Odysseen fortalt af Bent Haller?På forhånd tak. -
Afsluttende handling
ForumindlægHvornår er det en afsluttende handling på fransk? Er der nogle tommelfingerregler man kan benytte sig af, når man skriver på fransk og ikke ved, om det er en afsluttende handling? -
Fejlsætning
ForumindlægHvad er fejlen i denne sætning, og hvorfor? It results in that they have different attitudes towards women. På forhånd tak -
Forberedelse til fysik/kemi
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal til eksamen her på torsdag. Må dog ærligt indrømme at faget ikke lige er mig, og jeg har brug for seriøs forberedelse. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Jeg kunne selvfølgelig læse hele bogen men er der andre gode metoder? Håber nogen kan hjæ... -
Oversættelse nu!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig behov for hjælp til at oversætte den nedenstående tekst. Og helst så hurtigst som muligt. På forhånd tak.Fedme er blevet et af den vestlige verdens største sundhedsproblemer, ikke mindst i USA. Hvem har skylden for, at vi bliver overvægtige? Det skal en amerikansk...
