Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18841 til 18860 af 114887
-
Kemi
Forumindlæg4C3H5(NO3)3 - 12 CO2 + 10 H2O + 6N2 + O2 a)beregn den samlede stofmængde gas der dannes, når 1,00 l nitroglycerin detoneres resultater b) beregn hvor mange gange nitroglycerin udvider sig ved detonering, idet det antages at temperaturen af reaktionsprodukterne er 1200 grader C og trykket p=1a... -
Partielle afledede - en sammensat funktion
ForumindlægEn funktion af to variable er bestemt ved "f(x, y) = sqrt(y)/x + ln(4^x + 2*y^3)" Bestem de partielle afledede (Jeg ved det godt hvordan finder man de partielle afledede men opgaven driller lidt fordi der står en sammensat funktion:) . -
Eksponentiel vækst
ForumindlægEn celle deler sig 3 gange i timen i 10 timer. Det antages at alle nye celler gør det samme, og at ingen af cellerne på nogen måde dør eller stopper delingen. Hvordan beregner man så antallet af celler efter de 10 timer? Ved bare at taste ind og gange op en masse gange får jeg 1073741824, men jeg... -
Bestemme ligning?
ForumindlægHej, jeg aner ikke hvad dælen jeg skal gøre her. Opgaven går ud på: Find ligningen for linjen med stigningstal 3 som går gennem punktet (4,17). Og ligningen for den lodrette linie gennem punktet (6,8). Hvor finder jeg ligningen for en linje? Og hvordan bestemmer jeg ligningerne? Jeg er ikke en h... -
Uforkortlige brøker
ForumindlægHej studieportalen Som overskriften siger så er det her om uforkortelige brøker. Nu hvor jeg ikke er en af de skarpeste til brøker vil jeg gerne bede jer om hjælp. Opgave 1: 26/22 Opgave 2: 2a/4ab Opgave 3: -18/12 Opgave 4: 4a/12b Opgave 5: 6/126 Opgave 6: -4/-46 Håber der er en der kan hjælpe ... -
Neutralisation
ForumindlægOpgave 4: Denne opgave omhandler neutralisation. 1. Hvor mange mol syre er der i 1,00 L 0,01 M HCl ? 2. Hvor mange mol NaOH skal der til at neutralisere denne mængde syre ? 3. Hvor stort et volumen (mL) 0,1 M NaOH opløsning skal der bruges til neutralisationen ? 4. Hvor stort et volumen (mL)... -
Plantehormoner
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 4 spørgsmål 3 og 5 i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Altså hvorfor der alligevel sker en vækst uden hormoner... -
Matematik B supplering
ForumindlægJeg har lige meldt mig på et suppleringskursus i matematik b i Aarhus med start i september, og dertil ville jeg høre, om I har nogen erfaring med det? Det er et turbokursus med en varighed på 9 uger. Selv havde jeg troedet, at jeg skulle i skole fra 08-sent, men det er kun 3 timer om dagen - k... -
-tysk retter
ForumindlægHej. Tysk er godt nok ikke min stærke side.. men jeg gøre alt hvad jeg kan... nogen der vil rette disse sætninger 1. Sehr gespannt öffnete Hr. Meyer der brief 2. War er geworden abteriungsleiter 3. Leider wurde er sehr enttäuscht 4. Ein frau Hübner har der Job bekommt. -
AT 7 - Det gode liv.
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive min næst sidste AT opgave. Vores overemne er "kampen for det gode liv", og jeg har fagene oldtidskundskab og historie. Da jeg kun har haft 3 moduler med oldtidskundskab er jeg virkelig på bar bund, med hensyn til hvad jeg skal skrive. Er der nogen der ... -
Monotoniforhold - Redegør for at funktionen har et minimum
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: En differentiabel funktion f(x) er defineret for alle x. Grafen for f går gennem punktet (2,-4). Nulpunkter og fortegn for f39;(x) er som angivet på tallinjen: x -3 2 f39;(x) - - - - - ... -
Andengradsligninger
ForumindlægJeg er ved at finde diskriminanten til andengradsligningen: x^2+x-3/4 = 0 Men jeg kan ikke finde ud af, om jeg gør det rigtigt. Jeg har sagt: d= x^2 - 4 * x * (- 3/4) = x^2 - 4x *(-3/4) = ??? Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal regne den helt færdig. er det: x^2 + 3? og hvad så? håber... -
Solen - tryk
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave: I centrum af solen er densiteten 1.5*10^5 kg/m^3 og temperaturen er 1,57*10^7 K. Den gennemsnitlige masse for partiklerne i centrum afsolen er 0,62 u. a) beregn trykket i centrum af solen. Er der nogen der ved hvilke(n) formler jeg skal bruge? På... -
Masse og begyndelsesfarten
ForumindlægEn sten med massen m kastes lodret opad fra jordoverfladen. begyndelsesfarten er v og stenen når den maksimale højde h a) hvis massen fordobles, og begyndelsesfarten holdes uændret, bliver den maksimale højde? 1) 1/2h 2) kvadratrod af h 3) h 4) 2h Håber i kan svare :) -
Differentiation
ForumindlægOm funktionen oplyses, at f(2)=3 og f39; 39;(2)=-1 Funktionerne g og h er givet ved g(x)=f(x)+x og h(x)=x*f(x) Bestem g 39;(2) og h 39;(2) Er der nogen der kan hjælpe mig, det vil være en stor hjælp Tak på forhånd -
Mat og Fys
ForumindlægHej, jeg skriver i fagene Mat A og Fys A, hvor jeg skriver om "Bevægelse i Gravitationsfeltet". Jeg vil sprøge jer om, er der nogle gode bøger/emner man kan skrive. Jeg tænker selv noget med elipseformen, kepleres 3 love osv. -
Overflade areal
Forumindlægi en kasse uden låg skal højden være 3 cm, og bunden skal være et kvadrat. kald siden i kvadratet x. bestem kasses overfaldeareal O udtrikt ved x. Tegn grafen for sammenhængen mellem x og O. bestem kassens mål, så overfaldearealet er 100 cm^2 -
Data, chance og sandsynlighed.
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp til at finde 3 spørgsmål om: Data, Chance og Sandsynlighed Spørgsmålne skal helst være til 8. klasser og skal være både nemme og nogen lidt svære! Svaret skal stå der (gerne med valgmuligheder hvis i vil) Min opgave er til i morgen ( i dag er det den 12-0... -
matematikgåde
ForumindlægPrinsen har en kurv æbler. Trold 1 snupper halvdelen plus 2. Trold 2 snupper halvdelen af de resterende plus 2. Trold 3 snupper halvdelen af de nu resterende æbler plus 2. Prinsen har nu 2 æbler i sin kurv. Hvor mange æbler havde prinsen fra starten ? What to do ? -
Super vigtigt sprøgsmål
ForumindlægHey, kan jeg droppe tysk, nu hvor jeg har haft det i 3 år, og skal til at starte i 10 kl. ønsker at starte i gym. lige efter men er det muligt at droppe tysk og stadig kom på gym (stx).. nu hvor tysk er mit hade fag og trækker mig virkelig virkelig voldsomt ned i gennemsnit..
