Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18841 til 18860 af 43092
-
Biologi - Metode, empiri og teori
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i morgen i historie og biologi. Historiedelen har jeg ret godt styr på, men hvad angår biologi med hensyn til metode, empiri og teori, bliver jeg nødt til at spørge om lidt hjælp :) Mit emne er koleraepidemien i København i 1853. Jeg startede med at opstille en ... -
Kan man sige dette?:
ForumindlægHej alle sammen, Jeg synes at jeg har knoklet og knoklet med dette afsnit i min engelske stil. Er der nogle, som er sød at læse det igennem og fortælle mig hvis der er nogle fejl, nogle steder? Kan jo aldrig selv se fejlene;) When all’s said and done Raglan seems very kind and protecting of... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej, håber der er nogle som vil kigge min oversættelse i gennem for eventuelle fejl. Det er oversat fra engelsk-dansk. På forhånd tak! Travel broadens the mind, they say, and in this increasingly globalised world, mobility has never been more important. Back in 1987, when it inaugurated the ... -
genitiv og adjektiv oversættelse
ForumindlægHej gutter. Engelsk er normalt det jeg har nemmest ved, men da jeg er lidt i tvivl med genitiv, vil jeg gerne have kigget det her igennem, for at se om det er rigtigt. Evt noget konstruktiv kritik, eller en huskeregel! Der er muligvis nogen hurtige dummefejl, men den er heller ikke helt færdig. J... -
Irak krigen
ForumindlægHej.. Så er det snart ved at være slut - skønt! Dog har jeg lige en sidste og krævende eksamen tilbage - historie!!! Jeg er helt fortvivlet når det komme til Irak krigen.. Jeg savner især en kronologisk oversigt og hvad der skete og hvem der gjorde hvad. Og hvad er det for noget med mediern... -
Dumas klubben
ForumindlægNogen der har læst Dumas klubben?? Synes godt nok den er lidt svær, men skal til at skrive danskopgave om den nu!??Kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration til at komme videre..Hvem er(symboliserer) pigen med de grønne øjne, der kalder sig Irene Adler??Og spørgsmålene er mange derudover :-( -
Kemi eller Samfundsfag på A-niveau
ForumindlægHejsa, jeg går 1.g og skal som så mange andre til at vælge valgfag.Mit problem er, at jeg ikke ved om jeg vil vælge Kemi eller Samfundsfag på A-niveau.Jeg har hørt at begge fagene skulle være vildt hårde, og at der er mange som dumper.Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har eller har haft diss... -
Religion eksamen
ForumindlægHej, så er det min sidste eksamen på mandag og den er religion. Jeg vil starte med at indrømme, at jeg har sovet rimelig meget i religion timerne, hvilket betyder, at jeg ingen noter har taget.Min eksamenopgivelse ser ud som følger:KristendommenNordisk mytologiBuddhismeEtik og filosofi i nutidenH... -
Racisme - debat
ForumindlægEt åbent forum til debat om børnebøgerne som bliver ændret på grund mulig racisme. Eks. Pippi Langstrømbes far må ikke hedde negerkonge. Skaber vi i virkeligheden fokus på forskellen, og lærer vi den nye generation at det ikke er okay at være fx. neger? -
Nazisme = Nationalsocialisme?
ForumindlægNu kender jeg jo selv en del mennesker, der kalder sig Nationalsocialister, og stærkt holder på, at det ikke er det samme som Nazisme. Jeg er lidt i tvivl selv, så jeg skal ikke dømmme nogensomhelst for nogetsomhelst, men jeg vil da gerne have nogle synspunkter? Iøvrigt - er "nazisme" i... -
Til lektieguruer
ForumindlægHey... Jeg opretter denne tråd fordi, jeg vil gerne lære at skrive en god stil. På hvilke måder kan I hjælpe mig? Jeg vil først og fremmest vide når I skriver jeres stil, hvilke tanker I har, hvordan kombinere I sådan så stilen bliver god, hvad gør I for at få det såkaldte 12 tal.. Jeg ved en sti... -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst... -
Hjælp! Problemer med at læse!
ForumindlægTror I, at jeg kan nå at blive god til at læse, inden jeg går i 9 klasse? -Jeg læser kun 130 ord i minuttet (lix 25) Jeg kan også gå i 10 klasse, men jeg vil ikke skuffe mine forældre! -
engesk stil
Forumindlæghej, er der nogen der vil være sød lige at kigge stilen igennem for små fejl..Wood Grouse on a High Promontory Overlooking Canada“Wood grouse on a high promontory overlooking Canada” is an American short story written by David Guterson and published in 1996. The short story takes place in Canada,... -
In the National Gallery
ForumindlægHej alle! :) Er der nogen der har skrevet en stil/essay om In the National Gallery? Det ville være en stor hjælp. På forhånd tak :D - Sanne -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Skoleuniformer eller ej, MV!
ForumindlægJeg skal til i morgen redegøre for, om vi på alle skoler skal have skoleuniformer på eller ej. Jeg skal også sige hvorfor det ville være en god ide, lige såvel som en dårlig ide, dvs. positive og negative ting ved uniformer i skolen. Håber virkelig I vil hjælpe mig. Ved godt hvad jeg selv mener, ... -
Diskussion Ud fra en tekst
ForumindlægHvad vil det sige Diskutere ud fra en tekst og argumenterer? -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Svar 28. juli
ForumindlægHej,Som bekendt får man svar d. 28. juli på, hvorvidt ens ansøgning om uni.optagelse kan imødekommes.Men hvordan får man svar (på KU)? Modtager man et brev d. 28. - eller en e-mail?Og: Information om rustur, studiestart m.v., får man også det d. 28. eller kommer det senere?
