Søgning på: afsætning eksamen. Resultater: 18861 til 18880 af 35145
-
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Suppleringsfag? Matematik C-B samt Historie B/Samfundsfag B
ForumindlægHJÆLP :-) Jeg arbejder som kontorelev hvor jeg er færdiguddannet i midten af november. Det har hele tiden været min plan at starte på en videregående uddannelse med start sommer 2011. Nu står jeg så og skal koordinere de suppleringskurser jeg mangler for at blive optaget på drømmestudiet. Jeg søg... -
fred hviler over land og by
ForumindlægFred hviler over land og by, ej verden larmer mer: fro smiler månen til sin sky, til stjerne stjerne ser. Og søen blank og rolig står med himlen i sin favn, på dammen fjerne vogter går og lover Herrens navn. Det er så stille og så tyst i himmel og på jord, vær også stille i mit bryst, du flygtni... -
TI-84 Plus til salg
ForumindlægHej, jeg har to TI-84 Plus til salg. Den ene er i perfekt stand og sælges for 600, den anden er lettere ridset og mangler 3 af de alligevel ubrugelige "gummifødder" på cover (de brugbare under selve lommeregner er der stadigvæk). Sidstnævnte sælges 100 kr billigere grundet de kosmetisk... -
HJÆLP til matematik, er så dårlig til det :/
Forumindlægøvelse 101: find arealet af trekant ABC, når a= 12 og højden fra A på a er 7. øvelse 102: find d i trekant DEF, når arealet af trekanten er 24, og højden fra D på d er 8. øvelse 103: tegn er trekant ABC, hvor vinkel C = 90.grader. skriv betegnelseren på trekanten: hypotenusen, den modstående kate... -
Kurve længde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med b og c i denne opgave ( har lavet a) -
Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi
ForumindlægHej alle derude :) Står som mange andre i den situation, at jeg skal søge en videregående uddannelse. Min 1. prioritet er medicin, min 2. psykologi og min 3. odontologi. Er der nogen medicin, psykologi eller odontologi studerende derude som kan fortælle fordele og ulemper ved de universiteter ... -
Hvordan kan det være at STX har højere gennemsnit end HTX?
ForumindlægHvordan kan det være at STX har højere gennemsnit end HTX? Hvis man vil studere læge hvad er så bedst at vælge? Er det en god ide at skifte fra HTX til STX, eller er det dårligt pga. Pensum? Er niveauet lavere på STX end på HTX? Hvorfor råder alle at tage STX, når man har en masse fag som histori... -
Kemi A eller Fysik A
ForumindlægHej, jeg skal til at vælge valgfag her om et par måneder. Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvilket fag der er sværest? Personligt synes jeg at regne opgaver i fysik er meget nemt, men teorien er ikke særlig nem. I kemi synes jeg teorien er nem, men opgaverne kan godt være lige komplicer... -
Hvad sker der, hvis man ikke møder op til sin årsprøve?
ForumindlægBare en tanke der slog mig.. Rykker man så ikke op i næste klasse, eller hvad sker der..? -
1/2 karakter
ForumindlægHej venner!Jeg skulle bare høre om at:Fagene Musik, Idræt og Billedkunst tæller som 1/2 karakter .. betyder det så at man skal addere de tre tal og dividere med 1,5 ??eller det er bare mig der er helt galt på den?? :Stak på forhåndmvh Buzz -
Terminsprøver... Hvorfor?
ForumindlægJeg er kørt død i mine terminsprøver, jeg synes det er helt latterligt, og tæller de i det hele taget? Jeg forstår det ikke.........\n\nPs. hvad kan man gøre, hvis ens lære ikke tror på man selv har skrevet en fransk analyse pga. man har fået god hjælp herinde fra?\n\nKh Mark Petersen -
At synde
ForumindlægVi kom til at tale om snyd i min klasse i dag. Vi talte om at man kunne vel tage et Mobilt Bredbånd med og koble det til sin computer. Til mundtlig dansk A. Man har jo en time forberedelse. Der kunne man vel, gå på nettet og komme ind og finde den analyse og fortolkning af den tekst man skal op i... -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Elevtid -> tid man faktisk bruger
ForumindlægHvis ens skole bruger Lectio (en hjemmeside til skemaer, fraværsindberetning, karakterer, opgaver, forældrekonsultationer etc.) kan man se, hvilke opgaver man har fået for, og hvor kang tid man skal bruge til den - de, der står under elevtid.Men ofte bruger jeg meget længere tid til en opgave end... -
Jeg er bange for..
ForumindlægJeg er bange for at få dårlig standpunktskarakter.I Dansk siger jeg meget. I skriftlig har jeg fået følgende: 8/9, godt, 8/9, godt, set, udsædvanlig godt, godt, godt arbejde, 7/9, I math siger jeg også meget. I skriftlig har jeg fået følgende :7,8,7,8,7,11, 10, I Fysik/Kemi siger jeg også meget. ... -
Maple løsning af differentialligningssystemer
ForumindlægBøvler lidt med denne gamle calculus eksamensopgave. Forelæseren har gennemgået opgaven og fik, at der skulle skrives 0 i boksen. Som det ses af vedhæftede får jeg det til at der skal stå 2. Vil gerne kunne løse denne slags i maple, da det føles langsomt uden. Er min fremgangsmåde korrekt? -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
er det snyd?
Forumindlæghejsajeg var til danskeksamen i går og havde taget min computer med hvor jeg havde downloadet omkring 100 forskellige opgaver her fra studieportalen.Jeg var så så heldig at trække en tekst hvor jeghavde en analyse liggende af den på min computer, men er det snyd?Er det snyd at låne en andens dans... -
Læse op til prøver/eksamner
ForumindlægHej alle sammen..Ville bare spørge hvordan I læser op til prøver/eksamner.. Hvad I gør for bedre at kunne huske det I læser og hvordan man bedst føler sig forberedt inden man skal op??Nogle gode råd?Har nemlig selv svært ved at huske det jeg læser, for der er så meget at man skal kunne huske..
