Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18861 til 18880 af 48964
-
Folkevisen Niels Ebbesen
ForumindlægEr der nogle sm har noget om Folkevisen Nielse Ebbesen ? vil være taknemmelig hvis I kunne hjælpe .. ps. det haster . (please) -
Hvilken gymnasial uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken gymnasial uddannelse der passer bedst til det jeg vil, og lige nu tænker jeg på at være fysioterapeut, men alt kan ændre sig. Jeg har hørt at det er godt at have en plan. B. Jeg har ikke nogen ideer selv på hvad jeg ellers vil arbejde med, men jeg er meget glad for... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
Analyse, samt fortolk af et kunsteventyr.
ForumindlægNår man analysere og gennemfortolker et kunsteventyr, hvilke principper analysere & fortolker man så efter? -
Definition af differentialkvotienten?
ForumindlægHeej. Min veninde og jeg sidder her og skal lave en definition af differentialkvotienten. Men vi har kun udregninger og eksempler til det, men ingen tekst. Vi forstår det ikke helt, og hvis nogen kan hjælpe os med at forklare dét og hvorfor man kalder punktet for delta-x, så vil I rede resten af ... -
Polær molekyler
ForumindlægHej, jeg har en kemi aflevering for til imorgen, hvor vi skal gør rede for molekyler der er polær, hvordan ved jeg om molekyler er det?, nogen der kan hjælpe plzzz... her vedhæfter jeg opgaven. det er opgave 5 og 6.:):) -
Godt råd fra en som gerne hjælper
ForumindlægSå drop dog overskrifter med HASTER. Os der gider hjælpe herinde gør det altså af egen fri vilje og jeg tror jeg kan tale for alle, når jeg siger at vi ikke gider lave jeres lektier. Personligt synes jeg det er fedt at kunne bruge det spanske man har lært sig gennem års studier, men jeg gider sim... -
Skriftlig matematik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i skriftlig matematik, niveau C på torsdag. Jeg har hørt der er en del uden hjælpemidler som jeg er lidt nervøs for. Er der som har et eksemplar af tidligere prøver så jeg kunne øve mig lidt? Andet jeg bør vide? På forhånd tak :-) -
Hvad ville du gøre?
ForumindlægDet har altid været min store drøm at studere medicin, og det er virkelig, det jeg gerne vil! Jeg må dog erkende, at min snit ikke er højt nok, og jeg er virkelig bange for, at jeg ikke kan blive optaget nogen steder. Jeg føler virkelig, at jeg har skuffet mig selv, fordi jeg ikke har sørget for... -
Reducere
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at forkorte dette regnestykke? 8a^3 * b * a^-2 --------------------- (2b)^2 -
SRO: Radioaktivitet HJÆLP!
ForumindlægHej alle, Nogen der kan forklare mig i korte træk, hvad forskellen er på en poissonfordeling og binomialfordelingen? Nogen der også kan forklare mig hastighed på partikler, og dermed hvorfor nogle ioniserende stråler er farligere end andre (som følge af deres hastighed) - Gamma, beta og alfa. ... -
Eventmanager, hvordan bliver man det?
ForumindlægHvordan kommer man til at kunne blive eventmanager? Hvilken udd. egner sig bedst, og hvilke selskaber / foreninger / festivaler er kan man eventuelt tage fat i? -
Gymnasievalg
ForumindlægEr i tvivl om hvilket gymnasie, som jeg skal vælge. Jeg har gået i en måned ca. på Virum gym, men droppede ud pga. at det gik ikke så godt socialt for mig. Jeg vil rigtig gerne starte på Aurehøj gym i år, men da jeg bor i Lyngby, skulle det være svært at komme ind, medmindre man kommer ind igenne... -
uendelige rækker
ForumindlægVi er begyndt med emnet uendelige rækker og jeg forstår ikke hvad er det konvergent og divergent betyder og hvordan kan vi bestemme summen af rækken ? (se en eksample vedhæftet) -
Sandsynlighed
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
for formlen til beregning af afstanden mellem et punkt og en ret linje.
Forumindlæg* Gennemfør et kommenteret bevis for formlen til beregning af afstanden mellem et punkt og en ret linje. Jeg er lidt lost, da jeg lige er begyndt på matematik igen efter en lang pause. nogle der kan hjælpe ? -
Delvis integration og/eller integration
ForumindlægJeg skal løse en opgaven omkring Delvis integration og/eller integration som overskriften fortæller (: Der er 20 opgaver omkring det, men der er fire jeg ikke kan finde ud af, så håbede på hjælp :) a) ∫ (x^2 * lnx) dx b) ∫ x^2 * ln(x^3+6) dx c) ∫ x^2 * (x^3 +2)^2 dx d) ∫ ((e^ &r... -
Intermolekylære bindinger
ForumindlægKunne nogen hjælpe med dette spg.? Forklar hvorfor H2O har et større kogepunkt end: a. Amoniak (-33 C) b. Hydrogen fluorid (20C) -
Argumentationsform
ForumindlægHej Hvad kan man komme ind på, når man skal karakterisere argumentationsformen i en kronik? Ud over appelformerne? -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej er der en som kan hjælpe mig med opgave c? Hvis i skal bruge mit resultat i opgave a så sig til, men c'eren forstår jeg simpelthen ik hvordan man regner ud
