Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 18861 til 18880 af 33057
  • unikhed

    Forumindlæg
    Tit er min bog ude efter at bevise, at en eller anden matematisk egenskab er unik. F.eks. entydighed af Riemann integral. Men hvad er det som er godt ved, at noget er unikt? Jeg går ud fra, at med riemann-integralet er det, at integralet er ét bestemt tal, og man derfor kan manipulere med det som...
  • HASTER MAT SVAR

    Forumindlæg
    SKAL AFLEVERE OM 1 TIME OG MANGLER DENNE OPGAVE, HAR BRUG FOR SVAR Opg 2 Løs Ligningerne a) 6x/2 = 4 b) 4/x=6 c) 6x-2/5=4x d) 7/x-2=4 e) 2/2x+1=5/x-1 f) 2x-7/4=3-x/3 Please hjælp mig, har virkelig brug for nogle svar denne gang, jeg beder jer :,(
  • Vektorregning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med den lille vedhæftede opgave?
  • Cos sin og tan hjælp hurtigt

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave da jeg ikke hvordan man udregner det. Tak på forhånd :=) Se lige vedhæftet fil
  • Division

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige et lille spørgsmål. Kan man dividere et helt tal med en variable? Fx x/2
  • vis at en vilkårlig stamfunktion kan skrives: 1/4x^2+3x+c

    Forumindlæg
    Heej jeg har brug for lidt hjælp:) er det bare f' jeg skalde finde altså gå bagud eller hvad er det man mener ? på forhånd tak :)
  • Hvad skal jeg være og hvordan udregnes et snit?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er super glad for de naturvidenskabelig fag, men ved umiddelbart ikke hvad jeg skal være så tænkte på om nogen havde nogle ideer til hvad man kunne vælge at uddanne sig? Jeg tænkte også på hvordan jeg kan udregne mit snit på stx da man jo får bonus alt efter de forskellige fags niveau!
  • Bernoullis ligning

    Forumindlæg
    Der er givet et billed af et pitot rør. Skal bruge Bernoullis ligning til at vise at luftens hastighed relativ til vingen er givet ved: v = √(2*Δp / p) vi har bernoullis ligning: p + ½pv^2 + pgh = konstant kan ikk se hvordan jeg kommer videre.. håber i kan hjælpe (:
  • Monotoniforhold og ekstrema

    Forumindlæg
    Jeg har funktionen: f(x)=x3-x og vil gerne finde monotoniforholdet og ekstrema Jeg har differentieret funktionen på Maple og får 3x2-1 Dernæst bruger jeg solve på f'(x) og får x1=0.57 og x2=-0.57 Har vedhæftet et billede over, hvad jeg har gjort. Men er det overhovedet gjort rigtigt? Ja,...
  • Problemformulering til reaktionshastighed?

    Forumindlæg
    Jeg er på bar bund angående en overordnet problemformulering vedrørende reaktionshastighed til min SRO og mine lærere er desværre ikke de bedste til at give eksempler. Så hvis nogen har ideer eller har skrevet en problemformulering med reaktionshastighed, ville det være en kæmpe hjælp. Tak på ...
  • Sandsynlighed, n og p

    Forumindlæg
    Hej, jeg har denne opgave, men jeg ved ikke hvad n og p er til de to spørgsmål, samt hvordan jeg finder ud af sandsynlighederne, kan nogen hjælpe?
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :)
  • Er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Lise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd.
  • Problemregnings tips

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået feedback på at jeg skal skrive mere tekst til mine opgaver i problemregning og ikke kun vise mellemregningerne. Haster en smule. Hvordan gør jeg det fordi jeg har ingen anelse?
  • Er der nogen der ved?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(:
  • Galakser

    Forumindlæg
    Hvor stor er jordens hastighed i dens bane omkring solen? Hvilke fromel/formler skal man bruge for at løse spørgsmålet?
  • Fra STX til HF?

    Forumindlæg
    Jeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e...
  • Produkt - Projektopgave

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak!
  • Logistisk vækst

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne hører om nogle kan hjælpe mig med og forstå denne opgave? På forhånd tak
  • atv problemregning

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp til 4.1