Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18901 til 18920 af 39570
-
Feedback : )
ForumindlægHej jer der læser dette. Jeg er næsten færdig med min Analyse af Hip Hip Hurra, som P.S.Krøyer har malet, og jeg tænkte på om der var nogen, som ville læse det igennem, og give mig feedback på det. Det er en analyse, som jeg skal bruge til min eksamen, så det kunne være lækkert hvis der var nog... -
trekanter
ForumindlægHej SP. Det drejer sig om opgave 9 i dette sæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120531%202stx121%20MAT_A.ashx Og det er a'eren jeg har problemer med. Jeg tænker at jeg skal b... -
SRP - High School Shootings?
ForumindlægHej alle ! :) Jeg skal til at vælge emne til SRP, og er meget interesseret i at skrive i Samfundsfag B og Engelsk A om området: High School Shootings in the US. har bare det problem at min samfundsfagslærer ikke er sikker på at der er nok samfundsfag i det. Derfor skal jeg finde en masse samfun... -
Spørgsmål angående løsning af opgave med faglig teori og begreber
ForumindlægHej, jeg opretter dette spørgsmål i håb om at nogle vil have et godt bud eller en ledetråd. Jeg skriver SRP i fagene historie og samfundsfag, med emnet "Kina's rolle som global aktør". Min plan for opgaven lyder på først at gøre rede for en samfundsmæssig udvikling, for he... -
Kriminalitet i USA
Forumindlæg(lidt sent på natten at skrive sådan et opslag, I know) SRP i engelsk A og samfundsfag B, om Black lives Matter Jeg har hjulpet en elev med SRP, og er pludselig blevet i tvivl om vi har besvaret et af delspørgsmålene korrekt... "Der ønskes en diskussion af, hvordan kriminalitet kommer... -
Magtteorier i et overvågningssamfund - SRP
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP om overvågningssamfund i samfundsfag i engelsk og samfundsfag, og jeg er kørt fast! Jeg har analyseret George Orwells roman Nineteen Eighty-Four og i samfundsfag har jeg redegjort for og undersøgt anti-terrorlovgivningen. Men sidst har jeg en problemstilling hvor jeg skal ind... -
Gyldig studieretning?
ForumindlægKære alle, Jeg går i 3.g og har studieretningen Musik A, Engelsk A, Dramatik C. Mine fag gennem mit gymnasieforløb er/har været: A: Musik, engelsk, dansk, historie, spansk B: Matematik (Valgfag fra C) C: Idræt, samfundsfag, matematik (nu B), fysik, samfundsfag, biologi, religion, naturgeograf... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
Differentialligning - opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Sidder og regner lidt matematik inden eksamen i morgen, og tænkte om der måske var nogen der kunne hjælpe mig med følgende opgave som jeg er gået i stå ved: Om en bestemt løsning til differetntialligningen dy/dx = (x+1)(y-1), hvor x tilhører R og y>1. oplyses, at grafen forløber i områd... -
regression på lommeregneren
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg har fået opgivet en række x- og tilhørende y-værdier for en eksponentielt aftagende funktion. Jeg skal nu bestemme en forskrift for denne funktion. Normalt plejer jeg at indtegne på enkeltlogaritmisk papir og herefter finde a og b og til sidst forskriften. Men vores læ... -
Litterære perioder
Forumindlæghej skal en tur til engelsk eksamen på fredag og mangler lige en del om de forskellige litterære perioder.. er der nogen der ligger inde med et dokument eller en hjemmeside der kort og præcist beskriver de forskellige litterære perioder inden for engelsk.. bare sådan lige de vigtigste perioder og... -
Bedømmelse
ForumindlægTil eksamen med hjælpemidler må man efter reformen bruge CAS-værktøjer. Men nogle af opgaverne kan løses uden CAS-værktøj. Hvis man løser opgaven "i hånden", får man så bedre karakterer end en, der løser den ved brug af CAS-værktøj udelukkende? Et eksempel kunne være: "Find monoto... -
Overemne og disposition.
ForumindlægHejsa Sidder og har trukket emne til min 24 timers fysik eksamen. Har trukket overemnet Den Nære Astronomi, og der står: Specielt: Månen og dens faser, sol- og måneformørkelser. Fortæl om Planetsystemet, herunder noget om ellipsebaner. Har lavet en disposition over hvad jeg kommer ind p... -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
Absorption og emission
ForumindlægHej! Jeg har en fysik/kemi eksamen, hvor jeg vil snakke om lysspektre og emission absorption. Jeg vil fortælle om et forsøg vi har lavet, hvor vi optagede nogle forskællige spektre (lysstofrør, kviksølvlampe, Solen) med LoggerPro. Bagefter redegører jeg om det er linjespektrum eller kontinueret ... -
romantik mangler oplysninger
Forumindlæghej er der ik nogen, der gider fortæl lidt om hvad romantik går ud på. jeg har læst men, synes ikke det jeg har skrevet er nok. det jeg har skrevet er romantik 1770-1850 det er en periode med eventyrligt, fantastisk, følelsesfuldt. romantikken er rationalismen(fornuften) romantikken lægges v... -
Forskellen på -3 og 00?
ForumindlægHej alle sammen, Hvad er enligt forskellen mellem -3 og 00? Altså til eksamen hvad kræver det at få 00 of ikke -3? Hvilket afslører nok mine ”høje” mål til mig selv :P Ejj men altså skal op til spansk mundtlig og ærligt talt så er jeg så lost som man kan være. Ville være dejligt hvis ... -
Definition af tingseventyr
ForumindlægJeg står og skal skrive en stører opgave der er for en eksamens karakter. Jeg har valgt at kigge på generen "tingseventyr", men jeg er ikke helt afklaret med definitionen af generen eller de overordnede karakter træk for generen. Jeg er klar over at det er bygget over ting der bliver ... -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Antallet af protoner, neutroner og elektroner i følgende atomer
ForumindlægJeg er ved at genlæse noget af bogen til eksamen og har er lidt usikker på om jeg har forstået det her rigtigt? Angiv antallet af protoner, neutroner og elektroner i følgende atomer: He4 2 Betyder det at der er 2, protoner og 2 elektroner og 2 neurtoner??? og hvis der er to elektron...
