Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18921 til 18940 af 31547
-
SRP - Fysik - Hjæææææælp! bevægelsesligning??
ForumindlægHej Nu har jeg siddet med et eksempel i hele 3 dage.. Og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal løse det! Jeg har tidligere skrevet her ind og fået svar.. men.. Min problemformulering lyder at jeg skal redegøre for princippet bag fremdriften for en raketopsendelse. Dette har jeg gjort. ... -
SRP-> hjælp,, det haster
ForumindlægHey,, sidder her med min SRP,, har 2 spørgsmål som jeg ikk fatter''' :S jeg skal give en redegørelse for: 1) Lodrette asymptoter for polynomium brøken, y = T/N hvor både T og N er polynomier 2) Lodrette asymptoter for funktioner på formen y = Log(T/N) hvor både T og N er polynomier ... -
hjælp ufhænighedserklæring!!
ForumindlægHej folkens nogen som vil hjælpe mig med at finde nogle problemstillinger. Problemformulering: Hvilken indflydelse har USA’s Uafhængighedserklæring haft på menneskerettighederne? Jeg vil igennem denne synopsis besvare min problemformulering, ved at tage hensyn til det tre under spørg... -
AT hjælp - beslutningsprocesser
Forumindlæghej alle, håber der sidder en der kan hjælpe mig. jeg skal redegøre for hvordan beslutninger i regeringen foretages, ikke bare lovforslag men fx også om energipolitik. Min problemformulering lyder således: Forklar hvorfor vi har brug for at omlægge vores energiressourcer fra olie og kul til vedv... -
HJÆLP! magtteorier i samfundsfag??
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med hvad magtteorier går ud på? Nogle forskellige teorier?? Skal bruge det i min AT-synopsis om Cuba efter Castro -til hjælp er min problemformulering: - Redegør kort for Cubas nyere politiske og økonomiske udvikling frem til Fidel Castros afgang som præsident. -... -
videnskabsteori?
ForumindlægHmmm... Er ikke helt med på, hvordan videnskabsteori adskiller sig fra de andre punkter? Jeg har om foster diagnostik i rel+bio. Teorier: Rel: Nytte-/pligt etik. Bio: Redegørelse for de forskellige undersøgelser Metoder: Rel: Tekstanalyse og den hermeneutiske spiral Bio: analyse af andres resu... -
Frank Ocean - Bad Religion
ForumindlægHej alle kloge hoveder, Jeg sidder og skal lave en analyse af Frank Oceans "Bad Religion" og kunne godt bruge noget inspiration, her i de sene timer. Det er til min SRP og og skal derfor på baggrund af redegørelsen for socialkonstruktionisme analysere "Bad Religion". Hå... -
Tysk-dansk samhandel_Mini-SRP
ForumindlægFag: IØ og Tysk. Min opgave går ud på, at udarbejde en redegørelse af den dansk- tyske samhandel gennem de senerste 10 år, ved at bruge statistisk materiale. Analyser og vurder på baggrund af det jeg har fundet mig frem til, muligheder for dansk eksport til Tyskland i de kommende 3 år. Der ... -
litteraturens behandling af emnet berømmelse...
ForumindlægHej... Jeg sidder og er næsten færdig med en kronik jeg er ved at skrive, jeg dog på bar bund, ved denne del af opgaven. Jeg får besked på at redegøre for skønlitteraturens (generalt) behandling af berømmelse og deres syn på kunstneren? jeg ved ikke rigtig noget om dette, udover at man i skønlitt... -
AT-filosofi og dansk
ForumindlægHej studieportalen Jeg er en 3.g'er, men selvom mit AT emne ikke er frigivet endnu, kunne jeg tænke mig at vide om fagene filosofi og dansk kan kombineres rent metodisk? Jeg ved , at dansk KUN kan bruges humanistisk, men hvilken metode beskæftiger man sig med filosofi? Hvad synes i om... -
PRAKSIS EKS.! HJÆLPP!!!
ForumindlægJeg skal op til min 1. mundt. eksamen i morgen i pædagogik på uni. Jeg har trukket spørgsmålet : Redegør for de centrale forståelser (forskelle og ligheder ) i behaviorisme og humanistisk psykologi. Diskuter hvilken betydming de to har/kan have for en fiktiv pædagogisk praksis. Det er dis... -
2 års opgave - Analyse delen
ForumindlægHej. Jeg skriver i øjeblikket 2 års opgave også kaldt Dso. Min problemformulering lyder således: Jeg vil gerne redegøre for forholdene i det danske landbrug og borgerskabet mellem 1955-1970 Derefter vil jeg foretage en analyse af de danske kvinders arbejdsforhold i samme periode. Til sids... -
Forskrifter
ForumindlægHej. :) Vi mangler lidt hjælp til nedenstående. - en matematisk redegørelse for at eksponentialfunktionen kan beskrives ved forskellige forskrifter som vist nedenfor og udledning af sammenhængene mellem de tre forskellige konstanter. f(t) = b•at, hvor a kaldes fremskrivningsfaktoren f(t)=... -
Absorption og emission
ForumindlægHej! Jeg har en fysik/kemi eksamen, hvor jeg vil snakke om lysspektre og emission absorption. Jeg vil fortælle om et forsøg vi har lavet, hvor vi optagede nogle forskællige spektre (lysstofrør, kviksølvlampe, Solen) med LoggerPro. Bagefter redegører jeg om det er linjespektrum eller kontinueret ... -
Hjælp til at gribe SRP-problemformulering an
ForumindlægHej jeg har lige fået min problemformulering til SRP udleveret. Men har lidt problemer og ville høre, om der var nogle der havde nogle gode ideer til, hvordan jeg kan gribe den an og komme igang. Min problemformulering lyder så ledes: Afsætning A / Dansk A Med udgangspunkt i en red... -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
AT - Brug af teori
ForumindlægHej derude! Har i mandag modtaget overordnet emne til AT 2013: Kampen for det gode liv Jeg har tænkt, at fokusere på Muhammedkrisen i Samfundsfag og retorik. Jeg tænkte at bruge Samuel P. Huntintons teori på civilisationers sammenstød i samfundsfag, og i retorik fokuserer på hv... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej alle, er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med disse? Redegør for i hvilke af følgende tilfælde der er tale om redoxreaktioner: 1) Ag+(aq) + Cl-(aq) --> AgCl(s) 2) Cl2(g) + 2 Br-(aq) --> 2 Cl-(aq) + Br2(aq) 3)Mg(s) + 2H+(aq) --> H2(g) + Mg2+(aq) Tusinde tak! -
matematik ligning ting...
Forumindlæghej jeg skal redegøre for en drengs udregninger af siderne i en retvinklet trekant. siderne er: side 1 = n^2 + 1 side 2 = n^2 - 1 side 3 = 2n (hvor n > 1) for at finde trekantens længste side opstiller han en slags ligning eller nok bare en udregning n^2 + 1 - 2n = (n - 1)^2 jeg kan godt se at... -
IØ - Prisdannelse på valuta
ForumindlægSpørgsmålet er måske i det forkerte forum, men siden der ikke findes et såkaldt IØ (International Økonomi) forum, prøver jeg mig frem herinde. Spørgsmål: Redegør for prisdannelsen på valuta. Det første jeg umiddelbart tænker på er at udbud og efterspørgsel spiller ind, som ved alle andre varer ...
