Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18921 til 18940 af 60202
-
Eddike!!
ForumindlægHvordan finde jeg den molare masse (g/mol) af 1 liter eddike? -
specifik varmekapacitet
ForumindlægHJÆLP!!! -
Markedskommunikation??
ForumindlægJeg skal op i Mundtlig markedskommunikation her på mandag d. 2/6, er der nogen der har nogle gode råd til denne her eksamen, det er sådan at eksamen foregå på den måde at man trækker en tekst inden for et emne. og så fremlægger man vel? Vores lærer har ikke kommet med en spørgetime, så panikker l... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
EKSAMEN
ForumindlægSkal til eksamen imorgen, tænkte om der er nogle der har været til samfundsags eksamen og ville fortælle hvordan den forløber altså hvilke spørgsmål de kan finde på at stille ? :-) -
Mundtlig kristendom
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig kristendom på mandag, og nu sidder jeg og vil gerne forberede mig... Jeg ved hvilke tekster der bliver opgivet, men er der mere som jeg kan gøre? Er det de tekster man har læst i løbet af årene, som man kommer op i, eller er det nogle man ikke kender? Og hvad skal m... -
Hjælp med grammatik opgave
ForumindlægHar problemer med at finde frem til de forskellige korrekte teminologiske begreber her. -
Toppunkt
ForumindlægNogen som kan bevise formlen for toppunkt? -b/2a ? med forklaringer? :/ -
Finde længden af et parabel.
ForumindlægJeg har punkter 120 (b) og 75 (a) og jeg har funktionen f(x)= -0,0148x^2+2,888x+-103.333 er der nogen der vil hjælpe eller integrere dette for mig via formelen der findes i svar nummer 4 i dette link? http://studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537161&reply=8#8 det er ikke fordi jeg er d... -
substitutionsprodukt
ForumindlægHvklket substitutionsprodukt får jeg ved at tilføje ch3o- til trans-1-chloro-methylcyclohexan?? -
Lønfordeling og personale styring - Hjælp
ForumindlægErhversøkonomi Case opg. 5 / 13. JUNI 2008 TDC har ansat peter som elev i regnskabsafdelingen. Du er blevet udpeget som ansvarlig for hans oplæring. I dag skal han lære om lønfordeling og personalystyring. 5.1 Bøgfør nedenstående bilag i konto skitser. Skitserne med posteringer skal anvendes t... -
Spørgsmål mht. eksamen
ForumindlægHej alle, jeg er lidt forvirret mht mit mundtlige mat eksamen. Når man skal op og forklare ved tavlen skal man så komme med eksempler for f.eks. potensfunktioner eller skal man bare forklare det overordnede uden tal eksempler?? Fie :) -
polynomier
ForumindlægHey alle sammen =) sidder her og laver noget math, men er itvivl om følgende: Gør rede for polynomiers toppunkter og rødder?? hvad skal jeg komme ind på!! håber i kan give mig råd til at komme igang lige med det her:) på forhånd takker.. -
Fysik eksamen i morgen - energi
ForumindlægHejsa :) Jeg er i gang med min forberedelse til min fysik eksamen i morgen, og jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig. Jeg har trukket emnet ENERGI. Jeg syns selv, at jeg har ledt overalt, men jeg kan bare ikke forstå det med energiformer. Atså kan man bare sige, at der er mange energifo... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Diiod i additionsreaktion
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad der menes med: 1 dobbeltbinding kan reagere med 1 I2-molekyle i en additionsreaktion Jeg er i tvivl om hvad der menes med en dobbeltbinding. På forhånd tak (: -
reaktionstyper
Forumindlægjeg skal snart til eksamen (B-niveau) og vil gerne lige have styr på de forskellige slags kemiske reaktioner. Håber der er nogen der vil hjælpe, indtil videre har jeg: - Addition: to eller flere molekyler går sammen til et større molekyle. - Substitution: en atomgruppe udskiftes med en anden ato... -
Metaller - noget, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
Gennemsnit
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvor man kan regne sit gennemsnit ud for HTX. Har set de der for gymnasiet og HF, men der er nogle af mine fag ikke med. -
arealet af en trekant
ForumindlægMin opgave lyder på, at jeg skal gøre rede for arealet af en trekant. dette skal bare gøres generalt, men kan ikke se hvordan det skal kunne gøres? har kigget på nogle herinder, som har skrevet det, men forstår det ikk. Min eneste teori er noget med, at en trekant og en rektangel eftersom at h...
