Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18921 til 18940 af 56550
-
En oversættelse
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med resten af min oversættelse : Klokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget takket være damens faste greb om tasken. Få minutter... -
lidt rettelse
Forumindlæg1) arving til den britiske trone = heir to the British throne Kan man sige det/lyder det godt? 2) “I didn’t know what to believe, he kind of sound very convincing.” 3)“He had eyes there were so tired – as he hasn’t slipped in many days, and while he was talking I could smell his breath, and ... -
Hurtig sætning :)
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til engelsk: "Han underbygger sin teori: på trods af at de vestlige lande har det mindst dobbelt så godt som for 50 år siden, er de ikke mere tilfredse" Jeg har forsøgt selv og er kommet frem til: "He supports his theory: in spite of the fact that th... -
kildefremhævning
ForumindlægHej studi! Hvordan sætter jeg citates kilde ind i sidefoden på en side uden at ændre de andre siders sidefod? -
lige en hurtig en
Forumindlæghvad bliver (½^x)^2 bliver det (1/4)^2x eller bare (1/4)^x eller måske noget helt andet? -
Letter
ForumindlægHvordan ville I skrive denne sætning: "You’r letter is very good/bad/ (evt. andre synonymer) " skrevet bedre, og i et mere "engelsk" sprog..? -
Beregning af pH - eddikesyre
ForumindlægHallo derude :) Jeg er kørt fast! :( Jeg skal beregne pH i en eddikesyreopløsning efter afkalkning. Oplysninger: der fjernes 5,0g. CaCO3 (s) koncentration af eddikesyresyre: 0,22 M rumfang: 1,35 l Reaktionen forløber efter reaktionsskemaet: 2 H3O+ (aq) + CaCO3 (s) --> CO2 (g) + Ca2+ (aq)+ 3 ... -
Retning
ForumindlægEr der nogen der vil læse min stil igennem for stavefejl? eller hjælpe lidt med det? -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHvordan vil i oversætte denne sætning: Arbejdet i huset var ikke nok. Jeg ved nemlig ikke om det er "in the house" eller "at the house" Håber i vil hjælpe. TrineLE -
appostrof
Forumindlæghvis man skriver et årstal forkort, fx 12 i stedet 2012, plejer der at være et appostrof. er det 129; eller 9;12 ? -
Dokumentation ved ansøgning
ForumindlægPÅ KOT-ansøgningerne står der, at dokumentation for samtlige angivne oplysninger skal vedlægges i en bekræftet kopi. Angående studentereksamensbeviset, hvad gør jeg der? Jeg fik kun et enkelt. -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Reducering...
ForumindlægNogle, som vil hjælpe mig på vej til hvordan disse regnes ud? Helst forklaringer :-)) 1) c^3bd^2 / cbd 2) (-2a)^2 / 2a På forhånd tak :-)! -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
Eksamen efter den nye skala på c niveau
ForumindlægHej gutter og gutinder^^ Som i nok kan læse ud fra titlen har jeg et par spørgsmål til den nye eksamens form indenfor faget EØ c. Altså jeg ved at man trækker en tekst, og så udfra den skal man kunne belyse hvordan det går for virksomheden/koncernen... Men ville gerne have nogle råd med hensyn ti... -
Naadsens brød
ForumindlægHjælp! Er der nogen der kan oploade eller linke til et kopi af Pontoppidans "Naadsens brød"? Jeg skal op i dansk i overmorgen, og det er én af de opgivne tekster. Jeg kan bare ikke finde den nogen steder :( -
samf eksamen, forberedelsestid?
Forumindlæghej jeg er pludselig kommet i tvivl om hvor lang forberedelsestid jeg har til samf eksamen på c-niveau (HF) har jeg 25 eller 50 min? -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej alle, da jeg har haft en utrolig dårlig religionslærer aner jeg ikke hvad jeg skal have styr på til eksamen. Jeg har siddet med min pensumliste og er begyndt at læse alt baggrundsstoffet igennem og islam, kristendommen og buddhisme. Men er der virkelig ikke andet man skal have styr på? Hvad... -
God matematik B HTX bog?
ForumindlægJeg søger en god matematik bog til HTX B niveau. Jeg søger fordi den jeg har nu er noget være lor* Hvis efter min mening og vil derfor gerne have en anden og læse lidt i for at få bedre forståelse for tingene. -
Debat om de hjemløse i England og i Danmark
ForumindlægWhat would you do, to help the homeless people in Britian and in Denmark? - Do u care about them?
