Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18941 til 18960 af 117955
-
Bevis for toppunkt :/
ForumindlægHello :) Sidder og bakser med beviset for y-kordinaten til toppunktet i et andengradspolynomie. Bogen forklarer det således: f(-b / 2*a) = (4*a*c-b^2) / (4*a) = -(b^2 - 4*a*c) / (4*a) = -d / 4*a Hvilket også giver god mening, men spørgsmålet er så, hvordan er de kommet frem til (4*a*c-b^2) / (4*a... -
sinusrelationer
Forumindlæghej der står i min opg at i trekant ABC er A 64 grdaer B74 grdaer BC 5,20 bestem de resterende sider og C er det sådan man gør 5,20/sin(64)=b/sin(74)--> b:5,20/sin(64)=sin(74)---> b:sin(64)=sin(74)*5,20---> sin(74)*5,20/sin(64)=5,56=b håber for svar tak på forhånd -
En svingnings periode
ForumindlægJeg skal regne opgave 6 i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-4.pdfOpgave a er meget let, men jeg er gået i stå ved b og c. Nogle der kan hjælpe? -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi
ForumindlægI et at spørgsmålene til mundtlig matematik B-eksamen skal jeg svare på følgende: Gør rede for hvordan man kan fastlægge cirklens ligning, hvis man kender 3 punkter på en cirkels periferi (svarende til en indskrevet trekant). Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette? -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Hjælp..jeg forstår det ikke
ForumindlægHvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!! -
Biologitest
ForumindlægIdag tog min klasse disse test: http://demo.evaluering.uvm.dk/eksempeltest/ Det er sidste års FSA, og jeg kan lige så godt indrømme, at jeg fik 7 i dem begge. Jeg synes selv, at den er svær, da vi slet ikke har haft om meget af det. Er der mon nogle af jer kloge sp-medlemmer der kan få 12?? S... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Fagkombination/emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge fagkombination i morgen til min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg ved bare, at jeg enten skal have matematik eller fysik A inkluderet, og jeg vil helst undgå emner der inkluderer differential- eller integralregning. Har I nogle bud? -
Forklaring af Figur???
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare denne figur, som er vedhæftet? .. Har ingen idé. -
Kom med dit bud .. Skriftlig mat A 2009 HTX
ForumindlægNogle som har lyst til at dele deres bud på besvarelserne til mat A skriftlig eksamen 2009 HTX ? -
reduktion igen
Forumindlægkan nogen forklare mig, hvorfor (a-b)/(a^2-b^2) = 1/(a-b)??? -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Hvad gør jeg? Sandhed og konsekvens
ForumindlægHej, jeg skal snart om i min mundtlig eksamen i 10. klasse, og har valgt novellen "Sandhed og konsekvens" af Bjarne Dalsgaard. Er der nogle som har læst den før eller arbejdet med den, som ved hvad der vil være en god ide at have fokuspunkt i den mundtlig eksamen? -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Læseferie
ForumindlægHvor mange bruger jeres læseferie fornuftigt- helt seriøst? Og hånden på hjertet Jeg må ærligt indrømme, jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og har stadig ikke åbnet en bog Er jeg den eneste, der handler så irrationelt`? -
Hvad kræver det at få 00?
ForumindlægHey . Jeg er snart student og det er dejligt . Bortset fra en ting , jeg få super gode karakterer i andre fag , dog ikke i Engelsk hvori jeg er desværre elendig til ! Derfor håber jeg på at få 00 så jeg kan tag kursus og få det lært 100 % ! Dog er jeg bange for at jeg få -3 og den tanke gøre ...
