Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18941 til 18960 af 170365
-
Engelsk B niveau
ForumindlægHej Er det et krav, at man skal have citater med fra non-fiktionstekster, hvis man vælger A-delen til delprøve 2 i engelsk skriftlig B-niveau? Jeg ved, at man skal gøre det, hvis man vælger B-delen - altså essayet, men hvad med A? ;-) -
Ordoptælling :)
ForumindlægHej - jeg sidder ved en ny comp. uden stavekontrol og ordoptælling. Da nedenstående tekst kun må være på 200 ord +/- 10 % vil jeg gerne vide hvor mange ord der er + få det tjekket for evt. tastefejl :)Førhen var Amerika de købelystnes land hvorimod Europa var området for de sparsommelige forbruge... -
vektor vinkel
ForumindlægHej matematikere, Jeg har vektor a=(-3,2) og vektor b=vektor a + t a hat vektor a Hvordan bestemmer jeg så de værdier af t, for at vinklen mellem vektor a og b bliver 60 grader.. er helt lost... jeg har prøvet at sætte det ind i formlen cosv=a*b/|a|*|b|, men det passer ikke.. det er opgave 5... -
1.g mat opgaver....
ForumindlægNogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau... -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en lommeregner som kan bruges på både mat-B og mat-A niveau. Den skal desuden kunne anvendes på økonomi-studiet. Min lærer har foreslået en TI-89 Titanium, men jeg har selv overvejet en TI-Nspire CX CAS Handheld, da den er af nyere dato? Men hvilken lommeregner vil i foreslå? -
00 i dansk og 10 i årskarakter - dumpet fag?
ForumindlægHey! Jeg var så uheldig at få 00 i dansk mundtlig eksamen (spørg ik)!! Har jeg så dumpet faget Dansk A? Eller er det gennemsnittet af ens danskkarakterer? For jeg fik nemlig 10,10 i årskarater.. P.S. det er HHX -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
Så nu er den rettet??
Forumindlæghej igen nu har jeg fået rettet på den.. men er stadig en smule i tvivl om nu er 100% rigtig rettet... fra dansk til engelsk. for tiden lærer 64% af alle unge danskere engelsk som fremmedsprog. Andre lande er mere tøvende, men engelsk bliver talt og skrevet i meget strørre udstrækning end noget ... -
oversættelse
Forumindlæger der nogen der lige kan få kigget på oversættelsen.. på forhånd takk. fra dansk til engelsk. for tiden lærer 64% af alle unge danskere engelsk som fremmedsprog. Andre lande er mere tøvende, men engelsk bliver talt og skrevet i meget strørre udstrækning end noget andet sprog. Forretningssamtale... -
2 videregående uddannelser
ForumindlægHej Er der nogen som har taget 2 videregående uddannelser ? Hvorfor ? Og har det været hårdt? (spørg indtil om der er nogen der har taget 2 videregående uddannelser og ikke indtil reformen om dobbeltuddannelser) -
i søgen efter en novelle
Forumindlægjeg har så trukket emnet "livet på kanten" og tænkte om man måske kunne hjælpe lidt ved at anbefale en novelle, for jeg er lidt lost! opgivelserne er: - som englene flyver -udslidt - intet - life is a bitch -
Bytteforhold
ForumindlægHejJeg læser til eksamen til på tirsdagJeg forstår simpelthen ikke begrebet bytteforhold! Er der nogen der kan forklare det simpelt og logisk?Er MEGET matematisk anlagt, så kan bedst forholde mig til logik ;)Hvordan regner man fx et lands bytteforhold ud? -
Usikker?
ForumindlægHi all.. Simpel og udvidet nutid. Det skal bare rettes. Tak på forhånd.. See. It is raining. (See, det regner) Det rains a lot here in the country. (Det regner meget her i landet) Where is Alex? He is going and washing the car. (Hvor er Alex? Han går og vasker bil.) For breakfast she usually eat ... -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
Eksponentiel vækst
ForumindlægJeg stiller muligvis et dumt spørgsmål men ok:Jeg skal skrive rapport om eksponentiel vækst på mat c og synes ikke helt min bog sætter visse begreber ordentligt på plads:Altså, hvis jeg kender to punkter på grafen for en eksponentiel funktionsligning skal jeg jo benytte formlen x2-x1[kvadratrod]y... -
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
TERMINSPRØVE ENGELSK :O ?
ForumindlægHeeey, allesammen jeg skal snart til terminsprøve, og vil gerne få trænet. Det kunne være dejligt hvis i havde nogle links til mig på Engelsk B- Niveua eller A. Det HASTER og jeg sætter meget pris på det..:D TAAAAK...:D -
cos el sin
Forumindlæghej er denne retvinklede trekant cos c er 17 A 38 grader C 30 grader cos A = b/c cos(38) * 17= 13,40 cm b= 13,40 -
Reborn Global modellen | Internationalisering
KompendieNår man ser på virksomheder, der betegnes som Reborn Global, vil disse være virksomheder, der igennem en lang årrække kun har produceret og/eller afsat produkter på deres givne hjemmemarked, men som pludselig ændrer deres produktion og/eller afsætning til nu at fungere på et internationalt niveau... -
Reklamer
ForumindlægHejsa, Hvor finder jeg internationale gamle reklamer? maja
