Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18941 til 18960 af 119569
-
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
Engelsk om-formulering
ForumindlægHej jeg har denne tekst som jeg vil omformuler? I think that racism -- discrimination is wrong really wrong. When I'am talking to a person, so I don't think about which skin colour he has. My skin colour is white, but just because I am talking to a black person, I am not turning into ... -
Hvad må man tage med ind til eksamen??
ForumindlægHey. Jeg sidder og er i gang med min 10 klasse mundtligt dansk eksamen. Jeg laver altid lange noter som jeg lærer udenad, men må jeg enlig have det parpir med ind til selve eksamen, selvom jeg ikke har aleveret det til hverken censor eller lære?? I niende klasse gjorde jeg det, men der sad og og... -
Hjælp til Vektor !
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er to vektoer a og b givet ved : a=(3 over t) b=(2 over 8). Bestem t, så a og b er paralelle. -
Hjææælp oversættelse
ForumindlægHar alt hvad jeg behøver, mangler intet. Elsker mit liv. -
Dopplereffekten
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig dopplereffekten? -
HA Almen, CBS
ForumindlægHey guys! Ville blot høre om folks erfaringer med HA Almen? Jeg har gået på HHX, hvor fag som Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A og International økonomi B i særdeleshed interesserede mig, hvorfor jeg også fik 10 - og 12-taller i disse fag. Mht. til Matematik fik jeg 7/7 i årskarakterer og 10 ... -
Platon: Staten
ForumindlægJeg står og skal til eksamen om en uge, hvor jeg kan komme op i Staten af Platon.jeg har læst teksten,men den er sværat forstå.Er det nogle der kan hjælpe eller give mig noter?Tak.. -
Det periodiske system
ForumindlægHej! nogen som kan hjælpe mig med disposition med det periodiske system? altså en disposition i selv har liggende måske, eller nogle goder noter? ku også godt bruge nogle forsøg som jeg ku lave :) -
eksamen
ForumindlægHvad trækker op til franskeksamen og hvad trækker ned? Er der nogen der har nogle tips til at score en høj karakter. Det er stx-eksamen jeg taler om...Nogen der har nogle gode råd at dele ud af?mvh dodo -
Skrf. eksamen, 3g - QUEENIE!
ForumindlægHvad siger I til den? Er jeg den eneste, der synes, at det var en umådelig svær oversættelse? -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n... -
Sandsynligheden
ForumindlægHej Derude Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal løse opgaven? 1, Et elevråd på et gymnasium har 8 medlemmer. Til skolens fællesudvalg skal elevrådet vælge 4 af sine medlemmer. a) Bestem antallet af mulige valg til fællesudvalget. Elevrådet består af 5 piger og 3 drenge. Det oplyse... -
Bestem f(1) og f’(1)
ForumindlægEr der en som kan hjælpe med denne opgave? Har siddet fast i en god mængde tid nu, og kan simpelthen ikke finde frem til noget som helst svar. Fil er vedhæftet, men skriver den også lige her. En funktion f er givet ved F(x)=x^2+5x+3. a) Bestem f(1) og f'(1). b) Bestem en ligning for tang... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'... -
5 A-fag i den nye reform??
ForumindlægMed den gamle karakterskala kunne man gange sit snit med 1,03 hvis man havde haft fem A-fag. ER der nogen, der ved hvordan de vil gøre med den nye skala. Kan man stadig drage fordel af at have fem A-fag i den nye reform? -
Dyrehandel
ForumindlægHej. Hvordan laver man det her? I en dyrehandel er der 70 mus. Musene er opdelt i tre bure, A, B og C. I bur A er der halvt så mange mus som i bur B. I bur B er der halvt så mange mus som i bur C. Hvor mange mus er der i hvert bur? -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen! -
Mat på E-learning
ForumindlægHej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne?
