Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18941 til 18960 af 31756
-
HJÆLP! :(
ForumindlægHej sidder med to matematik opgaver som jeg ikke kan løse. Her er opgavesættet http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_2HF083_MAC.ashx Der er tale om opg 1 b og hele opg 2. På forhånd taK! -
finde de manglende led i en andengradsligning
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder her og forbereder mig på min mundtlige matematik eksamen. Og sidder nu med et lille problem :( Andengradsligninger: Hvordan finder jeg førstegradsleddet, hvis det er manglende ? Og hvordan finder jeg Konstantleddet, hvid det er manglende ? På forhånd ta... -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
Optimering!!
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart op i matematik skriftlig eksamen.. Men jeg har problemer med optimerings opgaver. F.eks. bestem rumfang eller omkreds så stort som muligt. Er der nogen her, der kan hjælpe mig? Det ville være allertiders. På forhånd tak. -
rette min opgave?
Forumindlæghej :) jeg har en aflevering på omkring 13-siders matematik til i aften, og vil gerne få den rettet inden jeg aflevere hvis det er muligt. en venlig sjæl der vil kunne have mulighed for at rette den? det ligger på C niveau. -
Hjælpelærer søges!!!
ForumindlægHej derude, jeg mangler en hjælpelærer til en Matematik A mundtlig eksamen her i juni måned. Er der nogen der har lyst til at give en hjælpene hånd til noget eksamens forberedelse? Det håber jeg virkelig... for jeg er ret screwed! :( -
"Gør rede for..."
ForumindlægJeg skal op til mundtlig matematik i næste uge, og på mange af de spørgsmål jeg har fået står der "gør rede for...". Hvad menes helt præcist med dette? Skal jeg komme med beviser hvis det er muligt? Der er også spørgsmål hvor der direkte står, at jeg skal bevise noget. -
Hjælp skal op tirsdag
ForumindlægHar matematik på b-niv men jeg forstår ikke spg , håber virkelig der nogen der gider at hjælpe mig :) 7. Differentialregning Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremumspunkter. Redegør for hvordan dette kan benyttes indenfor optimering og k... -
Mat A, diff. Isolere X
ForumindlægHej! Nogle venlige mennesker herinde der kan det her: Opgave 13 (i matematik A august 2008) f``(x)= 2/ kvadratrod X - X=0 isolere x det er for at bestemme monotoniforhoden.. På forhånd tak ;) -
Mat ex. point.
ForumindlægHeej :) :) Jeg er MEGET dårlig til matematik og skal op på onsdag, og har det på A:( :( er der nogen som har gode råd til hvordan jeg evt. kunne få 02!? Ved i desuden hvor mange point man får for en rigtig opgave? Har nemlig hørt at man skal have 84 point for at få 02. -
Værdimængde
ForumindlægHej. Er fanget i mit matematik ... ... hvordan skal jeg finde værdimængden i følgende funktion? f(x)=-√16-x^2 (Kvadratroden af 16 minus x i anden) Og, kan det godt passe definitionsmængden bliver [-4;4]? - På forhånd tak, Thomas1408 (; -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
Faktorisering
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til mundtligt matematik eksamen.. og har lige et spørgsmål om faktorisering hvorfor kan man ikke faktorsere når d<0 jeg ved godt at d er negativ men hvad er det præcise svar? Tak på forhånd :) -
Gør rede for den lineære vækstmodel
ForumindlægHej venner! Er ved at læse op til matematik b eksamen, og blev lidt i tvilv omkring denne her: "Gør rede for en den lineære vækstmodel og tangenten til grafen for en differentiabel funkton." Skal jeg bare fortælle om, hvordan linæer vækst fungere og komme med et eksempel? -
GM modellen
ForumindlægJeg er ved at skrive en samfundsfags/matematik synopsis i AT, og min matematiklære foreslår mig at jeg kan bruge GM modellen, men han havde desværre ikke tid til at sætte mig ind i det på daværende tidspunkt. Er der en af jer der kan hjælpe mig? -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Det er til mundtlig matematik. - I din gennemgang skal du lægge særlig vægt på histogrammer, sumkurver og normalfordelingen. - I din gennemgang skal du lægge særlig vægt på beviset på binormialfordelingen samt anvendelsen af binomialfordelingen. -
Typerne
ForumindlægHej, Skal op til matematik A på tirsdag, så er igang med at læse op til det. Vil bare lige hører om man kan risikere at få en type-opgave (differentialligninger, altså type 1, 2,3,4 og 5) uden hjælpemidler? -
forkort udtrykket?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til disse 3 opgaver, hvor jeg skal forkorte udtrykket. I må gerne fortælle hvordan i gør. 1. 5x-12+2x+17-4x 2. 35y+22-13y-7+y-13 3. 3a+ (2-7a) -1 Opgaven er fra Matematik 8 Kontext
