Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 18961 til 18980 af 132250
-
Måling af lysets bølgelængde - eksamen imorgen!
ForumindlægHey alle!! Jeg er en kæmpe knibe, jeg står og skal til eksamen imorgen og troede jeg havde godt styr på mit emne. Det har jeg i nogen fald også. Men hvordan fanden virker ligningen til at måle lysets bølgelængde og hvordan bruges den. Kan simpelthen ikke få det til at virke - fatter virkelig hat ... -
UV-stråling forsøg - Naturfaglig eksamen
ForumindlægVi har trukket stråling til den naturfaglige eksamen. Hvis i har nogle forsøg der omhandler UV-stråling, må I meget gerne skrive det i kommentaren. <33 -
oversættelse dansk -engelsk. Regler for hvad der skal stå først.
ForumindlægHej :o) Jeg har fået en lang række af forskellige sætninger for, som skal oversættes fra dansk til engelsk. Umiddelbart har jeg bare gjort det efter, hvad der lyder mest rigtigt - hvilket jeg dog er træt af, da jeg egentligt helst ville gøre det efter reglerne. Hvis der da findes nogle sådan? Sy... -
Retning af franskstil. del B. med min stil!!!
ForumindlægHej. Jeg vil gerne ha' rettede de sproglige fejl: Le père est un homme qui habite seul avec sa fille majeur Lilian parce que sa femme est morte. Il essai accepter que sa fille est devenue âgée mais il ne le peut pas. Il lui-même dit qu’il ne devient pas entrer dans sa chambre sans frapper, ... -
Skriftlig eksamen 29.maj 2015 dansk stx
ForumindlægHej derude Hvad synes I om den skriftlige eksamen i dansk A stx idag? Er der evt nogle som vil dele deres bevarelse? Jeg selv havde valgt nr 2 kronikken om medierne -
NOTER TIL SKRIFTLIG EKSAMEN MAT STX A
ForumindlægHej allesammen, hvor kan jeg finde gode noter til MATEMATIK STX A (skriftlig eksamen)? håber i kan hjælpe, helst nogle med eksempler :D -
Dansk eksamen-talladt at have computer med til forberedelsen?
ForumindlægHej. Er der nogen der ved om man må have sin computer med til dansk mundtlig eksamens forberedelse?? Har nemlig en masse noter der og der er virkelig mange sider, så gider ikke printe dem alle sammen ud.. -
TYSK rettelse - VIGTIG eksamens hjælp
Forumindlæghej forum...vil i være så venlige at hjælpe mig med at få rette denne tyske tekst.. da det er noget jeg ska fortælle til eksamen...på forhånd tak.. In 1889 wurde Adolf Hitler in Braunau in Österreich geboren. Der Vater von Hitler heisste Alois Hit... -
Disposition til fransk eksamen mundtlig
ForumindlægJeg skal til fransk eksamen i mundtlig, og det ville være lækkert hvis en gad rette min disposition :) På forhånd tak. Je vais commencer par présenter ma disposition : 1. (Evt. Premièrement osv.) Un résumé 2. Une analyse (personkarakterik) 3. Interprétation (tema, personlig vurdering) 4.... -
Samf: 24-timers eksamen om EU
ForumindlægSidder midt i en samfundsfags eksamen om EU, og er lidt på bar bund. Jeg har følgende understående bilag, som jeg kort har redegjort for: Bilag 1: Et andenrangsvalg - Opstår demokratisk paradoks i og med Eu-parlamentet er blevet mere magtfuld mens der er faldende valgdeltagelse x Gav men... -
angst for eksamen, gi mig nogle gode råd.
ForumindlægHejza...Jeg er typen der hader at gå til eksamen, jeg er nok ikke den eneste der er det. Jeg har angst for at gå til eksamen, hvad skal jeg gør, kan i hjælpe mig!?Hilsen Ham der vil afskaffe eksamen..... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
SSO emnevalg, Religion C + Samfundsfag B
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål angående SSO da tilmeldningsfristen snart slår til. Jeg vil gerne skrive i religion men da jeg kun har det på C bliver jeg nød til at inkludere et andet fag på B niveau, jeg tænkte at samfundsfag vil passe bedst ind. Som emne kunne jeg godt tænke mig at skrive om ... -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
Tysk - Engelsk ''' Må man medbringe notater??
ForumindlægNogen der ved, om man må tage notater med ind i forberedelses lokalet, i mundtlig tysk samt i mundtlig engelsk, til 9. klasses afgangsprøve???:D -
Dansk/engelsk-oversættelse, "Modern American Legends"
ForumindlægHej!Det kunne virkeligt være dejligt, hvis der var nogen der gad rette min oversættelse og evt. komme med en udtalelse+karakter (hvor godt det er, om jeg gentager nogle fejl osv.)På dansk:Et middelaldrene ægtepar tog på ferie til Italien med en 73-årig bedstemor som passager. På hjemrejsen blev d... -
eksamens tekst, rettelser..
ForumindlægHej. Jeg trak min eksamens tekst her imorges, og har nu læst-oversat-forstået-og lavet et referat af den, samt perspektivering til andre tekster vi har læst med samme emne. Jeg tænkte om der var nogle som ville kigge den igennem? Det ville være virkelig skønt!. FREMLÆGGELSE AF TEKST Je vais parle... -
Historie eksamen - Ideologiernes kamp
ForumindlægHej, jeg har trukket "Ideologiernes kamp I - mellemkrigstid og 2. verdenskrig" til min 24-timers historie eksamen. Nogle der har lyst til at hjælpe med en evt. problemformulering til mig? :D Her er nogle uddrag fra mine kilder... Tekst 1: Det er et uddrag fra Nürnberg-lovene... -
Find a og b i retvinklet trekant, med 3 vinkler og c
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge, for at finde a og b, i en trekant, hvor c = 53, C = 90 grader, A= 47,3 grader , B= 42,3 grader? -
24-TIMERS EKSAMEN: 5 timer tilbage!!
ForumindlægHej alle! Jeg ved godt, jeg har oprettet et indlæg om præcis samme spørgsmål før, men jeg bliver lige nødt til at have det helt på det rene: Er der ikke nogen, der kan give mig en forklaring/definition på hvad henholdsvis varmekapacitet og specifik varmekapacitet er? (I et letforståeligt sprog) ...
