Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18961 til 18980 af 152759
-
F
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe i denne sammenhæng? Hvad er F? Er det faktor? Hvis ja hvorfor 200? Hvilket er beregnet ( altså 1 ml 10 gang eller 50 ul til 1000ul?) Mange tak pf -
Opbygning af simple molekyler
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at komme med en eksempel af en opbygning af simple molekyler? -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3. -
ENhed?? haster
Forumindlægja jeg skal sammenligne 2,6 μM og 100mg/L Men de har ikke samme endhed hvordan laver man det om så? -
afstem
Forumindlægafstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :) -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
Glykoprotein
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med min SRP og skal forklare den kemiske opbygning af EPO. Jeg har fundet ud af at EPO er et såkalt glycoprotein bestående af 165 aminosyrer. Jeg ved ikke hvor meget lærerne forlanger at jeg skriver omkring den kemiske opbygning. Desuden er det svært at finde litteratu... -
Havvand, igen.
ForumindlægJeg har virkelig problemer med denne opgave: 6) Antag at chloridionerne udelukkende findes sammen med natriumioner, og beregn massen af NaCl i 1 liter vand. En som vil hjælpe mig, og forklare hvilke tal og udregningsmetoder jeg skal bruge? Tak! -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig? -
mol??.....hjælp
Forumindlæghvad er Mol?,., hvad menes der at ET mol spædbørn, ville deres samlede masse være ca. lige så stor som jordklodens????,., j forstår d ik,., ka i prøv med hjlp mig,. tak på forhånd.-. -
Atommasse og isotoper
ForumindlægHej, hvordan er det man beregner atommassen for isotoper? -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar... -
regler og definitioner
ForumindlægHej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre?
