Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18981 til 19000 af 29788
-
Hjælp til at finde studentereksamenshæfter
ForumindlægJeg var i onsdags til årsprøve i skritlig dansk (et studentereksamenshæfte fra 2004). Da jeg gerne ville læse teksten, jeg skrev om, igennem igen, søgte jeg på www.uvm.dk, hvor jeg før har fundet eks. biologiopgaver fra studentereksamen. Jeg fandt hæftets opgaveformuleinger men ikke selve tekster... -
Studerende med næse for tekstforfatning
ForumindlægHej alle Jeg søger en/måske to studerende, som har flair for at skrive forskellige type tekster. Artiklerne vil omhandle mange forskellige emner, men fælles for dem alle er, at de skal være som minimum 250 ord og op til 500. Løn: afhængig af kvalifikationer Krav til ansøgeren: Energis... -
gamle skriftlig mat opgaver?
ForumindlægDa jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j... -
Psykologieksamen
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i psykologi og prøver at få styr på mine noter...Det er dog lidt svært for mig at overskue, hvordan man bliver eksamineret - især i de forskellige psykologiske teorier og retninger...Vil spørgsmålene ikke ofte basere sig på en sammenligning af de forskellige retningers ... -
simpel isolation
Forumindlæghar jeg isoleret s rigtigt i følgende opgave: isolér s i udtrykket p = 4/(r+s) p = 4/(r+s) <=> (r+s) * p = 4 <=> s * p = 4 - r <=> s = (4 - r)/p grunden til at jeg er i tvivl er at min kammerat har fået følgende resultat: s = (4/p) - r måske er det det samme der står i... -
Svært ved problemregning
ForumindlægHej alle sammen. her til sommer skal jeg op i matematikproblemregning i 10 klasse. Jeg frygter meget eksamen.. Fordi jeg har meget svært ved matematik, til problemregningsdelen kan jeg ikke finde ud af opgaverne, altså jeg har svært ved, at læse dem også finde regnestykkerne i teksten Har I m... -
Ligning for parabel ?
ForumindlægHej, jeg er lige igang med en opgave til IT projektet på B niveau (htx)Jeg skal have fundet en ligning til to (ens) parabeler.MEN det eneste jeg ved er at parablen krydser x-aksen ved (1,5;0) [punkt A på billede] og (16,5;0) [punkt B på billede] samt at parablen har en 22 graders indfaldsvinkel (... -
isolere a?
Forumindlæghej!jeg sidde og forbereder mig til årsprøve men stødte ind i et problem: opg. 3s=½*a*t^2s=500 , t=17find a..? opgaven er fundet på dette link:http://www.emu.dk/gym/fag/ma/undervisningsministeriet/nyt/vejl_eks_opgaver.html under hf-c, opgavesæt 1.. i samme opgavesæt er der en opgave nr. 4 som jeg... -
SRO i december. Kan man booke nogle ?
ForumindlægHej folkens. Efter sommerferien går jeg i 3.g :) Jubiii. Jeg skal skrive SRO som har en vægt på 2. Og det er så VIGTIGT for mig at jeg får en god top karakter. Jeg vil gerne ind på en vidergående uddannelse jeg har drømt om i hele mit liv. Og jeg tvivler meget på at jeg kan klare det alene. Men... -
Ren matematik på uni.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har søgt på videregående uddannelser på ku, min 1. priotet var aktuar uddannelsen , 2.priotet matematik-økonomi og min 3. priotet var ren matematik, men er ikke sikker på mit gennemsnit bliver nok til at komme ind på aktuar uddannelsen chancen for at komme ind på matemati... -
jeg har et spørgsmål
ForumindlægHey folks! Jeg skal holde den her "tale" i morgen, hvor jeg skal sige: "... og så slog det mig, hvorfor ikke snakke om foråret.." , mit spørgsmål er så, hvordan jeg får sagt den her sætning så det ikke lyder "dansk".. jeg fandt et ord, i ordbogen, som måske kunne br... -
Differentialligning - opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Sidder og regner lidt matematik inden eksamen i morgen, og tænkte om der måske var nogen der kunne hjælpe mig med følgende opgave som jeg er gået i stå ved: Om en bestemt løsning til differetntialligningen dy/dx = (x+1)(y-1), hvor x tilhører R og y>1. oplyses, at grafen forløber i områd... -
Analysemodeller! Hjælp!
ForumindlægÅh nej, åh nej, jeg skal op i dansk! Selv om vi har haft den samme dansklærer i både 1., 2. og 3.g, så har hun ikke den fjerneste idé om hvem der er hvem, hviklet har resulteret i at vi allesammen har fået den samme karakter i mundtlig som vi får i skriftlig... Det betyder så at jeg - uden at vær... -
base konstant
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg ikke helt forstår nogen der kan hjælpe míg lidt på vej? q) definer ved hjælp af en reaktionssligning og et massevirkningsudtryk phosphations første basekonstat. Altså phosphaionen er PO4^-3 men havd skal den reagere med i en reaktionsling korresponderende syr... -
Ang. gennemsnit
ForumindlægJeg ved godt der er oprettet 117 indlæg med dette emne.. men altså jeg finder altså ik det svar jeg lige søger...Måske det bare skal skæres helt ud i pap.. :)MEN.. det er pga på min skole er der lige pt. blevet videregivet 2 forskellige informationer...når man skal regne gennemsnitte ud for at fi... -
svære opgaver?
ForumindlægJeg har forgæves søgt i forummet efter et indlæg, der var aktuelt for nogle måneder siden, måske lidt mere, som handlede om svære matematik opgaver, og så vidt jeg husker var det ikke decideret gymnasieopgaver.Deltagere i den tråd var bla. nogle af de kloge hoveder, der læser matematik på uni her... -
Fission-/partikkeaccelerator
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om de 4 nye grundstoffer der er blevet optaget i Det Periodiske System, og jeg vil gerne dække hvordan man har skabt dem kunstigt og hvorfan dert fungerer, men jeg kan ikke finde en dokumentar eller en god artikel om partikelacceleratore. Jeg fandt en artikel på... -
Hjælp mig
ForumindlægHej. Først og fremmest tak fordi i hjælper mig. Jeg sidder og har brug for meget hjælp. Jeg går i 9. Klasse og er i gang med vores projekt opgave. Jeg mangler at skrive kontrakten til på mandag. Vores overordnet emne er "forandring". Og jeg har valgt (måske) racisme. Jeg mangler at Skiv... -
Bevis for |axb|=|a|*|b|*sinv
ForumindlægJeg har lidt problemer med beviset for denne formel. Starten er jeg med på:|axb|=|a|*|b|*sinv|axb|^2=|a|^2*|b|^2*sin^2x(axb)^2=a^2*b^2*(1-cos^2x)(axb)=a^2*b^2-a^2*b^2*cos^2xHerefter indsættes vektorernes koordinater, men jeg synes ikke jeg kan få cos^2x til at forsvinde. Det optræder ikke i de ef... -
Tekststykke
ForumindlægHvis jeg nu f.eks. kommer op i et stykke fra Iliaden - lad os bare tage 1. sang. Hvordan skal jeg så gribe "sagen" an?Skal jeg starte med at fortælle hvad der er sket før mit tekststykke og så bagefter går i dybden med tekststykket? Og skal jeg fortælle om hvad der sker efter?Eller skal...
