Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18981 til 19000 af 31575
-
Tangens praktiske problemstillinger
ForumindlægHej, jeg er så heldig at have trykker mundtlig matematik (c niveau) jeg har et underspørgsmål til en af mine opgaver der siger, at jeg skal komme med eksempler på praktiske problemstillinger med tangens, hvor jeg her går lidt i sort.. Håber I kan hjælpe mig.. -
Potens- og brøkregneregler
ForumindlægHej :) Jeg skal op i mundtlig matematik på torsdag. Jeg har problemer med at forstå hvordan man skal svare på de her to underspørgsmål: - Vis, hvordan man logisk kan slutte sig frem til en række af potensregnereglerne og anvend disse regler på eksempler - Gør rede for en række brøkregneregl... -
formlerne for omsætning mellem regneforskrift og tilvækst
ForumindlægHej Som overskriften antyder, så har jeg et spørgsmål om formlerne for omsætning mellem regneforskrift og tilvækst. Jeg skal til eksamen i mundt. matematik, og er rundt på gulvet mht. til dette krav til oplægget. Er det f.eks. beviset for fordoblingskonstant de er ude efter?? På forhånd tak! :-) -
forslag til mundtlig eksame
ForumindlægHej søde mennesker derude, jeg skal går igang med at lave en synopsis til mundtlig matematik D(svarer til 10), men har det svært ved at find en emne/hvad skal den handle om. Er der nogen der kan kaste nogle gode og ikke indviklet forslag? Mange tak på forhånd !!! -
Differentialligningsmodeller
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i mundtlig matematik på A niveau imorgen Jeg har et spørgsmål, som hedder "Giv eksempler (mindst to) på differentialligningsmodeller. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke modeller der er for differentialligninger. Så kunne godt tænke mig noget hjælp til hvilke ... -
Eksakt løsning
ForumindlægHej sidder og læser op til mundtligt matematik, og skal i et spørgsmål redegøre for eksakt løsning af den lineære 1. ordens differentialligning y'+a(x)*y=b(x) Hvad vil det helt præcis sige at løsningen er eksakt? Mvh Nick -
bevis for differentialligningen af formen: y'+a(x)*y=g(x)
ForumindlægJeg ved simpelthen ikke hvad beviset er for denne differentialligning: y'+a(x)*y=g(x). Jeg skal til eksamen i denne kommende uge i matematik - og har virkelig brug for hjælp til denne. Helst en hel besvarelse af beviset.. Det forvirrer mig kun, hvis det er sådan halvt. På forhånd tak for hjæl... -
Differentialregning
ForumindlægEr i en knibe, virkelig brug for hjælp til min matematik eksamen: et af spørgsmålene lyder : Udled differentialkvotienten for g(x)=k*f(x) - gerne i aften, ellers tror jeg ikke jeg kan sove:) -
Eksponential- og logaritmefunktioner
ForumindlægHej alle! HJÆLP!! Jeg skal snart til eksamen i matematik b! Jeg har et eksamensspørgsmål, som driller. a) Indføre den naturlige logaritmefunktion In. b) Kom ind på egenskaber ved den naturlige logaritmefunktion og den naturlige eksponentialfunktion exp(x) Håber I kan hjælpe mig! :) -
Egenskaber ved andengradspolynomier og parabler.
ForumindlægHej! Jeg står og skal til matematik B mundtlig eksamen imorgen, og jeg kan simpelthen ikke finde svar på denne del af mit ene eksamensspørgsmål: Gør rede for egenskaber ved andengradspolynomier og parabler. Jeg håber virkelig, at det er en, der kan hjælpe mig. På forhånd tak! -
Reducer følgende udtryk
ForumindlægHar seriøst brug for hjælp! Sidder med en matematik aflevering, og jeg aner ikke hvordan man skal reducere de her udtryk!! Nogle der ved hvordan man gør?? - ((x-2)^(2))/(x-2 ) - (4 a^(2) + ab )/(4 a + b) -
Hej folkens!! KIG LIGE HER..
ForumindlægHejsa !! Jeg har brug for hjælp af en fra københavn området, som har afsluttet gymnasium eller stx .. Skal bruge hjælp til følgende fag: Matematik, niveau B Samfundsfag, niveau B Engelsk, niveau B Religion, niveau C Skriv til mig i indbakke, hvis du vil høre nærmere om hvad det drejer sig om!... -
Udregning af kvartilsæt
ForumindlægHej, Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik, og jeg er blevet i tvivl om hvordan man udregner kvartilsættet. Jeg kan ikke få det til at passe overens med de resultater jeg får i excel. Se den vedhæftet fil. På forhånd tak, Casper -
GS
ForumindlægHej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :) -
Vektorer i planen spørgsmål.
ForumindlægJeg sidder og skal op i mdt. matematik. Sidder fast i spørgsmålet: 15. Vektorer i planen. Forskellige fremstillinger af linjer i plangeometri. Vinkler og afstand i forbindelse med linjer i plangeometri, gerne med inddragelse af CAS-værktøj. Forstår simpelthen ikke hvad jeg skal! Vil nogen ikke r... -
Sammenhæng mellem stamfunktion og afledt funktion
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen, og skal forklare, hvad sammenhængen er mellem stamfunktionen og den afledte funktion. Jeg tænker selv, at det er noget med arealfunktionen og f(x), men er virkelig i tvivl. Er der nogle, der kan hjælpe? -
x^2-test
ForumindlægHej Studieportalen :)) Jeg skal op til mundtlig matematik eksamenen , og kan ikke besvare en af spørgsmålene da jeg ikke har afleveret rapporten.... Er der nogen som gider at fortælle mig hvordan man laver en x2-test , på en forståelig måde? I vil gøre mig en meget stor hjælp! :)) PÅ FORHÅND M... -
reducering af stambrøk
ForumindlægHej alle sammen. jeg er i en matematik opgave sat til at reducere 8√6^16, først bliver jeg bedt om at gøre den til en potens, hvordan gør jeg det? Håber nogen vil hjælpe mig. -
ligning hjælp !!!
Forumindlæghej jeg har to ligninger jeg virkelig har kæmpet med 3(x-1)+4=3(3x-1)-x (x-1)(4x+2)=(2x+3)(2+2X) hvis der er nogle kloge matematik folk der ville hjælpe ville det betyde super meget for mig . -
Differens om smarteste form
ForumindlægHej, Vi har fået 3 opgaver der omhandler noget om at finde den smarteste form via differens. Jeg har virkelig brug for hjælp da det er til en aflevering. Jeg tror vi skal lave opgaverne via matematik programmen ti-nspire. dokumentet med opgaverne er vedlagt.
