Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19001 til 19020 af 117955
-
1-årigt A-niveau
ForumindlægHvor mange har været oppe til det??I så fald så holdes der eksamen til det niveau på forskellige dage, såå kunne man ikke lige få at vide hvad de gik ud på... ;P HEHE, ej, de er jo nok ikke det samme, men ville lige høre... -
vektor
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 i dette sæt. jeg er simpelthen lost og ved ikke hvad jeg skal? http://us.uvm.dk/gymn asie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-5_MED.pdf -
point/karekter
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan pointfordelingen til karakterene kommer til at være for den skriftlige HTX-matematik A eksamen? Vil den være ligesom de sidste år? EDIT: hov, jeg mente karakter i titlen -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Opgaven er vedhæftet nedenunder. Har brug for svar på a, b og c. Håber nogle kan hjælpe? -
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
nSpire problem (MHT til Regression resultat, a-værdi)
ForumindlægHej og goddag! Jeg sidder med nyeste version a nSpire, og er i gang med at lave en Eksponentiel Regression, problemet opstår når jeg skal have min a og b værdi. Min a værdi kommet med et resultalt som lyder: 7.82629E-90... Som rigtig skulle være 30.11... Dette problem har jeg prøve at søge på, m... -
Kan man det?? Hjælp!
ForumindlægHejsa.. Jeg er lige startet i gymnasiet efter sommerferien. Det går egentlig helt fint, lige bortset fra at jeg har fortrudt min studieretning. I øjeblikket ser min studieretning sådan ud: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B Jeg valgte den i sin tid, fordi jeg ikke anede hvad jeg ville ... -
Supplering - Medicin
ForumindlægJeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal s... -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Segway
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men den tredje opgave er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg overghovedet skal gribe den an??? De andre havde jeg lavet regninger på men den her.. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale... -
Sundhedsprogram
Forumindlæghej..vi skal have lavet et sundhedsprogram på ca en A4 side. Jeg synes bare ikke, at jeg kan skrive noget fornuftigt om det. Derfor vil jeg prøve at skrive ind her. Jeg håber, at der er nogen der har lavet et såkaldt program tidligere. det skal indeholde kort om en sund kost og hvor vigtig motion... -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægMuligheder og begrænsinger ved fagene - er det det samme som fordele og ulemper ved dem? Hvilke muligheder og begrænsninger er det ved historie og Dansk? :/ Håber nogen vil hjælpe. på forhånd tak :) -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
hurtigt, en der vil hjælpe!:)
ForumindlægHej! En venlig sjæl, der vil hjælpe med med dette bilag, og forklar det, så jeg kan forstå det, da jeg er ret forvirret omkring det -
vektor
Forumindlægnogen som kan hjælpe? hvad skal k være når vektor a=(k+1;2k+1) og vektor b=(k-1;1) skal være ortogonale. og det samme når de skal være paralelle? -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
HJÆLP! (:
ForumindlægOkay, jeg er ved at lave en biologi rapport, og jeg mangler det sidste spørgsmål. 'Hvilken organmæssig udvikling sker der fra fisk til padder til krybdyr til pattedyr/ og fugle?' Jeg kan ikke finde noget på nettet om det, så det ville være fantastisk, hvis i kunne hjælpe mig! ;) -
hjælp
Forumindlæghej...jeg er en ensom lille dreng, som godt kunne bruge lidt hjælp..!! altså vi skal have lavet noget biologi til i morgen, så jeg bønfalder om hjælp..!!det jeg godt kunne bruge er en rapport om social adfærd.. eller bare det skema der skal udfyldes, hvor det har jeg ikk fået lavet.. :-(hvis der ... -
Naturvidenskabelig prøve
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i naturvidenskab, hvori biologi og fysik er kombineret. Derfor søger jeg et emne, der repræsenterer både fysik og biologi og med udgangspunkt i et af følgende forsøg (forstå mig ret, et forsøg hvori der ligger et fysik element og biologi element.): Forsøg udført i fysi... -
SRO Bio- Kemi
ForumindlægHej derude, om ikke så snart skal jeg til at skrive SRO i fagene biologi og kemi. Jeg skal skrive om hjerte-kar-sygdomme Ville bare høre om der ikke er nogen der har nogle gode råd om hvordan man kan sammenblende fagene bedst muligt? jeg er åben for alt.. tak på forhånd
