Søgning på: historie begreber. Resultater: 19001 til 19020 af 22480
-
Desperat brug for hjælp til MAT C niveau opgave!!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en aflevering til i morgen. Jeg har lavet det meste af den, men sidder fast i de sidste 3 opgaver, som jeg ikke kan finde ud af. Det er alle opgave fra Mat C stx bogen, hvis der er nogen som skulle have den. Opgaverne lyder: Opgave 320: en linje går gennem punktet A (4,5) og ... -
Nogen der ved noget om punk????????
ForumindlægHar brug for noget info om punk, er der nogen?? -
9 Klasse Noter
ForumindlægHey..!Jeg Skriver Fordi at jeg ikke har nogle Noter til Fysk AfgangsPrøve i 9 Klasse Så jeg ville høre om i havde nogle..? Håber i har..! Min Mail er : [email protected] Ellers Skriv hvor jeg kan finde dem..!På Forhånd TakkeR..!Christian -
hjælp til den fjerde statsmagt
Forumindlæghej folk. det ville være virkelig dejligt hvis i kunne hjælpe mig med det her. - kan eg få en kort forklaring på hvad den fjerde statsmagt er? jeg er alene og vi skal fremlægge imorgen. hjælp :-) -
Matematik, eksamenssæt spørgsmål til integraion
ForumindlægHej ;Jeg har et eksamenssæt jeg skal ha lavet færdig til torsdag. Og jeg har et par opgaver der har sat mig i stå, og håber derfor nogle kan give mig et skub.Det er opgave 3 b)og opgave 7B a)jeg har lagt dem her: http://www.casperl.dk/mat.jpgMit spg til 3 b) er....jeg går udfra vi bruger integrat... -
Spansk eksamen - noter
ForumindlægHola alle!Så er der jo snart mundtlig eksamener, for mit vedkommende, er den første spansk!Jeg mangler noter til de tekster vi har opgivet i forbindelse med eksamen, så derfor ville jeg hører, om nogle har nogle noter til de nedenstående tekster! Eller kender til nogle sites, hvor jeg kan finde i... -
Samtid
ForumindlægSå er det snart ved at være min tur til at skulle til samtidseksamen.Var til spørgetime idag, og det eneste min lærer gjorde var, at gøre mig mere nervøs- her tænker jeg på: Hvis I ikke har fordi'erne med, så går det altså ikke ret godt!Er der nogle der har været oppe til samtid, og som kan b... -
Skoleblad, internt sludder
ForumindlægHej. Ville lige kort høre hvordan skolebladet på det gymnasium du går på, ser ud? Selv går jeg på Frederiksborg Gymnasium i Hillerød (FG), hvor vores skoleblad er utroligt internt, hvilket oftes kun er til morskab for bladets redaktionen. Det burde vel ikke være meningen med det! Ydermere skal de... -
biologi-kloghoveder!
Forumindlæghej..Er her ikke en eller anden kloghoved der kan hjælpe mig med følgende opgave:http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1993/august/opgave%202.PDFjeg har nemlig meget svært ved at lave den, så jeg håber i gider hjælpe mig.Mange venlig hilsnerfra jeres v... -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
Bedømmelse af dansk fsa
ForumindlægDa det kan være svært at bedømme ens egen opgave vil jeg spørge om der er nogen der kan lave en lille bedømmelse af den. Gerne et skud på en karakter. Man skulle lave en avisartikel hvor man skulle fortælle om en ulykke hvor en spritbilist havde torpederet et hus. -
Glædelig jul nørder... :)
ForumindlægHeya...Ville sgu bare lige ønske alle herinde en fin jul, terp nu ikke for meget i ferien vel?! Husk der er både 1., 2., 3. juledag til at gå i byen i... og nytårsaften, den bliver uforglemmelig... varm karmaLasse -
SRP HJÆLP! USA 11. sep
ForumindlægHeeey ;) Sidder igang med at skrive SRP, og skal som en del af min opgave lave "en gennemgang af væsentlige sider af USA's reaktion på terroangrebet den 11. september 2001." Her var min første tanke selvfølgelig, at Bush straks erklærede krig mod Afghanistan (kampen mod ter... -
Valget 2005
ForumindlægHej!Valget er nu efterhånden fuldstændig afgjort. Det parlamentariske flertal ligger fast. Nogle er glade, andre er triste! Studieportalen har endnu en gang været en portal for politiske debatter i en heftig valgkamp.Valgkampen er forbi, jeg er træt, og jeg har personligt opnået det, jeg ønskede.... -
Hvis du kunne rejse tilbage i tiden...
Forumindlæg...hvad ville du så gøre?Ville du give håndmadder til Hitler, give Clinton nogle tips eller måske tjekke om Jesus nu også var så tuff?Grunden til at jeg spørger om dette, er at jeg skal skrive en tale om emnet, og siden der er så mange kloge hoveder herinde, så kunne man måske få lidt inspiration... -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
Hvor langt.
ForumindlægHvor lang skal en: Personkarakteristik være. (Hoved- og Biperson) Og en Miljøbeskrivelse være? Venligst ikke nogen: Det afhænger af............. -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
Hvad gør du, når du skal skrive en dansk stil?
ForumindlægHej Allesammen,Hvad gør I, når I skal skrive en dansk stil? Grunden til mit spørgsmål er, at jeg er ret så dårlig til at skrive dansk stil; jeg kan ikke få noget ned på papiret og jeg har svært ved at skabe "den røde tråd" i opgaven. Det er ikke fordi jeg er dårlig til dansk, da jeg ikk... -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på...
