Søgning på: virksomhedsøkonomi a eksamen. Resultater: 19021 til 19040 af 166873
-
Reducer udtrykket
ForumindlægJa er startet på matematik på B niveau i år, men desværre vil vores lærer ikke forklare os tingene hvis vi ikke forstår det :-( Reducer udtrykket: 2x (6 - x) + x2 + (6 - x)2 Vi fik også af vide vi kunne gøre det på lommeregner, men der vil han heller ikke forklare os hvordan vi skal bruge den. Så... -
DET GYLDNE SNIT
ForumindlægHej ppl. Jeg har et eksempel på det gyldne snit. Hvis I kender linje stykket der plejer at definere det gyldne snit så har jeg et eksempel. Men jeg forstår det ikke rigtig. Kan I prøve at forklare mig hvad der sker: Hvis det gælder at a = 8 og C deler AB linjen i det gyldne snit, vil vi bestemm... -
Eksponentiel funktion - b-værdi:)
ForumindlægHejsa, jeg har lidt problemer med denne opgave: Den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige antal pendlere o... -
Linære funktioner
ForumindlægHos vognmand Andersen kan man købe stabilgrus. Den samlede pris for stabilgrus fra Andersen kan beskrived med funktionen f(x)=225*x+1250 hvor f (x) er den samlede pris (i kr) for x m3 stabilgrus a) hvor meget koster det at købe 10m stabilgrus hos Andersen -
Trigonometri ???
ForumindlægHej Jeg er igang med at øve til min eksamen på onsdag og her er en opgave, som jeg er lidt i tvivl om: En flydebro er forbundet med land via et mellemled, så flydebroen følger høj- og lavvande. I en model ligger mellemleddet vandret ved højvande, og forskellen i beliggenheden af melleml... -
Optimering af karakter til kvote 2 AAU
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på min drømme uddannelse medicin, derfor starter jeg på idræt på SDU til sommer :-). Imellemtiden havde jeg tænkt mig at forbedre mine karakterer ved supplering. Er der nogle der ved om man kan gå til eksamenen mere end 1 gang? Således at hvis man får 7 første gang, kan ... -
Hjælp til den opgave. Tandpasta
ForumindlægTandpasta En tube tandpasta indeholder 50 ml. Diameteren i den cirkelformede åbning er 7 mm. Spørgsmål.. Hvis du tager hul på en ny tube tandpasta i dag, hvornår er den så tom? Brug regneark. Kan nogen finde en løsning til den opgave og venligst forklare den m... -
Vægtløshed
ForumindlægHej: Håber jeg kan få lidt hjælp til denne her opgave fra et tidligere eksamenssæt - det drejer sig i første omgang om opgave 1: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/fysikhn-2005-7-1.pdf Jeg er gået fuldstændig kold - håber derfor i kan komme med IDEER til, hvordan jeg kan ... -
JUHU FIK 10 :D
Forumindlægså har jeg lige været oppe og fået 10 :) hvilket jeg ikke havde regnet med overhovedet. hvordan er det gået med jer andre? -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
Samfundsfag B
ForumindlægJeg kunne godt bruge en hjælpende hånd/ideer til når jeg skal læse til eksamen. Jeg ved ikke hvad/hvordan jeg skal gøre det. Nogle der vil/kan hjælpe mig? -
skriftlig dansk!
ForumindlægHej, hvor kan jeg de sidste par års opgaver i skriftlig dansk (studentereksamen)??... evt. HF-eksamen sæt? -
scientology :/
Forumindlæghey alle. er der nogen der kan forklare mig hvad scientology går ud på? jeg forstår det ikke og skal til eksamen i morgen :/ mvh linda -
Problemregning
ForumindlægSkal til eksamen i morgen i matematik. Er det rigtigt at man ikke må skrive med blyant på svarark for så tæller det for 0 point? -
Hurtigt! TAK!
ForumindlægI engelsk, skriftlig eksamen.. ved i så hvilke slags stile man skal skrive i 2007, 2008, & 2009? -
Kloning og metode
ForumindlægJeg skal til AT eksamen imorgen, og har lige brug for en lille smule hjælp. Hvis man skal udføre kloning i praksis, hvilken udførelsesmetode vil man så bruge? Deduktiv eller induktiv? eller begge? -
Hjææælp til analyse
ForumindlægJeg skal til eksamen og har trukket Rap Nogne der har nogle gode ideer til raptekst der er god at analysere -
Er man bestået?
ForumindlægHej, er man bestået hvis man har fået 4 i mundtlig matematik og 4 i skriftlig, og så skal man op i matematik mundlig eksamen og man får 00. Er man så bestået? -
cellemembran
ForumindlægJeg har et spørgsmål til min biologi eksamen som jeg ikke kan finde ud af: - Redegør for transportprocesser over cellemembranen Håber der er nogen som kan hjælpe :-) -
Videregående uddannelse?
ForumindlægMit spørgsmål er egentligt meget simpelt. Søger man ind på en videregående uddannelse med eksamens- eller standpunktskarakterne (eller en blanding), hvis uddanelsen har et karakterkrav?
