Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19041 til 19060 af 144397
  • Uligheder - suk..

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen så dårlig til de opgaver. Gider I hjælpe og forklarer? Jeg sidder med følgende opgaver: (x - 3) / (x + 5) < 0 4x^2 - 22x + 24 < 2 - x/2
  • Asymptoter

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil hjælpe mig med at finde asymptoter? jeg har aldrig rigtig kunne finde ud af hvordan man finder grafers asymptoter, er der nogen der vil forklare det? eks: gør rede for at grafen har to asymptoter: f(x) = 3x^2-5x+2/ x+3
  • hinduisme vs. buddhisme

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der kan forklare mig forskellen ml. hunduisme og buddhisme? så vidt jeg ved udspringer buddhismen af hinduismen og en af forskellene er at hinduismen ofrer levende dyr og det gør buddismen ikke.. Håber nogle kan hjælpe
  • Brøker med bogstaver

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare mig med mellemregninger hvorfor brøken forneden ender med at få et "x" oppe i tælleren? Hvad er det for en regel der gjorde at x skulle ende oppe i tælleren? 7/3x - 5/6 = 14-5x/6x mvh Christian
  • differentialregning !!

    Forumindlæg
    Heej, er der nogen som kan fortælle mig mindst 3 navne for f'(x) og forklar hvad man kan bruge sin viden om f'(x)? Hvad er en stamfunktion, er der mindst 3 forskellige funktier til dem? På forhånd tka (:
  • Symbolsk- kontra diskursiv magt

    Forumindlæg
    Hej venner på Studieportalen! Jeg kunne godt tænke mig at få konkret forklaret forskellen mellem de to typer magt. Jeg håber, der er en, der har tid / lyst til at svare :-)) Mvh. Alexander S. Johansen
  • Sinus-kurve: analyse

    Forumindlæg
    Hej. x(t)=A*cos(ω*t+φ) Er der nogen der kan sige mig, hvorfor A er amplituden for kurven (altså x(t)_max)? Er det noget der kan forklares kort?
  • Differentialregning , et lille problem

    Forumindlæg
    Hej Alle! jeg skal høre jer hvorfor denne ligning: 4/x + 8ln(x) bliver til: -4/x^2 + 8/x ? den sidste del giver selvfølgelig mening, men forstår ikke hvordan 4/x kan blive til hvad den bliver til? Nogle der kan forklare det ganske hurtigt?
  • ret fejlen i sætningen, hjælp

    Forumindlæg
    The apples felt to the ground in the storm Jeg ved at fejlen i sætningen er felt, men kan ikke forklare hvorfor, håber i kan hjælpe på forhånd tak (:
  • Hvordan reducerer man dette stykke

    Forumindlæg
    2a-(3a-4b)+(b-2a)-3a+3b Jeg ganger ind i parentesen og får 6a+4b+b-2a-3a-3b Jeg får tilbage 5b. Men jeg ved at dette er forkert-da jeg kender resultatet:)' Nogle der gider at forklarer???
  • Forskel på neutralisation og titrering

    Forumindlæg
    Hejsa Hvad er forskellen på neutralisation og titrering?`Før troede jeg at det var det sammen, men nu læser jeg mange steder hvor der står, at titrering er når man skal finde koncentrationen i en syre eller en base. Jeg forstår det ikke helt. Er det nogen, der vil forklare mig det?
  • Hvad fortæller konstanterne

    Forumindlæg
    sammenhængen mellem en haveslange vogn med "x" meter haveslange kan beskrives ved følgende formel. y=4,84x+279 er der så nogle der kan forklare mig hvad konstanterne 4,84 og 279 fortæller om slangen og slangevognen. på forhånad tak :-)
  • Kemien i forsøget

    Forumindlæg
    Ag+ (aq) + NO- (aq) + Na+ (aq) + Cl+ (aq) --> AgCl (s) + NO- (aq) + Na+ (aq) Nogle der kan forklar mig hvad der sker her, udover at reaktionen viser udfældning af sølvklorid
  • Adgangskrav

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvor man kræver engelsk A, så jeg kan bruge denne uddannelse som grundlag til at tage et suppleringskursus i engelsk?
  • Nogen der kan/gider hjælpe ?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :).
  • Et hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej, undrede mig bare lige over en opgave hvor man skal skrive følgende som én potens af 10.100*10^(-4)/10^(-2)Jeg får det til 1: 100*10^(-4)/10^(-2) = 10^(-2)/10^(-2) = 1Men jeg ved at svaret er 10^(6) Så hvordan skriver man dette som én potens af 10?
  • Fuld pensum?

    Forumindlæg
    Hvad skal der til, for at man bliver stillet til fuld pensum, dvs. skal til eksamen i faget, selvom klassen ikke trækker det? I dette tilfælde er der tale om tysk.. Hvad skal der til for det? Og hvad vil der ske mht. den skriftlige karakter, når man kun kan komme op i en mudntlig, i og med, der ...
  • Metodevalg

    Forumindlæg
    Hej, Har lige et problem: Hvis nu man har tænk sig at indsamle data, fra de filer man har fået fra lærerne, bruge internettet, lærerbøger og love. Har man så anvendt kvantative eller kvalitative metode og er der tale om primær eller sekundær empiri? Der er tale om en synopsis. ...
  • Fremmedkapitals forretning?

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal lave en rentabilitetsanalyse, og jeg er nået til fremmedkapitalens forrentning. Jeg er bare gået lidt i stå med talene. Nogle af tallene er negative, hvad vil det betyde at have en negativ fremmedkapitals forretning? Mvh. Christian ...
  • Hjælp. accelleration af et roterende legeme

    Forumindlæg
    Hej studieportal Jeg har sat mig i lidt af en knibe. Jeg skal bestemme accelerationen af et roterende legeme (en cylinder) med kendt inertimoment Hvordan finder jeg accelerationen af cylinderen til højden h eller tiden t? Jeg kan kun forstille mig man skal anvende energisætn...