Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19041 til 19060 af 29788
-
HJÆLP !!! SPANSK !!!! gymnasiet
ForumindlægHej med jer :) Her efter niende klasse, skal jeg stare på gymnasiet, og skal tiil at have begynder-spansk på A-niveau. Men det ville altså være utrolig dejligt, hvis jeg ligesom havde en god start på spproget, så jeg ligesom ikke begynder uden nogen form for erfaring. Jeg ved seriøst indet om det... -
Integral - please...
ForumindlægJeg vil bare spørge hvordan man skulle løse den her opg? Synes bare opgaven lyder lidt mærkeligt. Den måde opgaven er stille op på fåre mig i den stand at jeg ikk kan løse opg. Her er den:En funktion f er bestemt ved f(x) = 2x+4Bestem den stamfunktion til f. hvis graf har linjen med ligningen y=3... -
AT
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker.. Nu har jeg fået tjek på mine metoder (tror jeg), men så går det pludselig op for mig, at jeg synes hele min synopsis er udelukkende redegørende, hvilket ikke er så godt .. :o Synes bare det er svært at komme højere op, når mit eneste materialer er bøger. Jeg har om... -
Areal i en trekant og at finde omkreds
ForumindlægOm trekant ABC oplyses, at arealet er 22,9 samt at B = 32,3° og AB = 10,6. b) Bestem omkredsen af trekant ABC. Jeg har fra den forrige opgave allerede fået højden fra vinkel C til 4.3. Dog er jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre nu. Da jeg finder frem til, at vi har fire oplysninger om treka... -
Hjælp til selvvalgt tekst - mundtlig dansk
ForumindlægHejsa Jeg skal som alle andre 9. klasser op i mundtlig dansk. Har trukket et område under overskriften 'Romantikken', hvor følgende tekster er opgivet: "Der er et yndigt land" "I Danmark er jeg født" "Langt højere bjerge" Har lidt problemer me... -
At se fysikken ud fra et billede
ForumindlægHej du! I øjeblikket sidder jeg og knokler med en fysik-opgave, og måske du kan hjælpe mig.? Jeg skal skrive om et givent billede ud fra fysikfaglige briller, og har brug for lidt idéer til, hvad jeg kan skrive om. Billedet ser således ud: et højhus, der står lige ud til en traffikeret ve... -
Desperat! Hjælp til Spansk B gymnasiel supplering
ForumindlægJeg tager spansk og synes, det er rigtig svært. Jeg er bagud (da jeg samtidig med tager Historie turbo på fjernundervisning ) og er meget desperat efter at finde ud hvad jeg skal kunne for at bestå. Hvilken grammatik som er det vigtigste, o.s.v. Så jeg kan fokusere på de vigtigste ting i spansk, ... -
dansk mundtlig eksame
Forumindlæghej :) nu er det sådan at jeg går i 9 klasse og skal til at gå til eksamen. vi har lige trukket vores fordybelses område i Dansk og jeg har trukket -------- den svære ungdom------ det skal lige siges at vi har prøveform B :) jeg ved ikke rigtig hvilke tekster jeg kan bruger, måsker... -
Fremlæggelsestid - kan den overholdes?
ForumindlægJeg sidder her i min vilde nervøsitet over at der er så meget jeg gerne vil sige til AT-eksamen, så jeg er bange for, at det kommer til at gå over de 10 minutter. Til 2.g's årsprøve stoppede lærerene mig ikke og derfor snakkede jeg løs i ca. 20 minutter, og fik alligevel topkarakter. jeg ved ... -
Cubakrisen
ForumindlægHejsa med jer (:Jeg sad lige og læste på noget historie lektie omkring cubakrisen, og blev nysgerrig over hvorfor Sovjet egentlig valgte at opstille raketter i Cuba? Jeg tænkte selv at det måske kunne være fordi at Sovjet vil forindre USA i at alligere sig med Cuba igen, hvad er jeres bud?Håber v... -
Massen af vand, der fordamper under trykfald
ForumindlægHej! Jeg har lidt udfordringer med denne (måske så simple) opgave: a) Jeg har aflæst, at 1,2 kg. vand med t=15 grader opvarmes til dets kogepunkt på 136 grader ved et tryk på 3,2 atm. i en trykkoger. b) Jeg har beregnet den varmeenergi, det skal tilføres, som er 606936 J. c) Efter... -
Areal af 2 kvarte cirkler i et kvadrat
ForumindlægDette spørgsmål fik jeg stillet på min afgangsprøve i dag. Spørgsmålet er måske lidt kloset, men prøv alligevel at følge med.. Der er et kvadrat og sidelængden er 10 cm. Der er 2 cirkelbuer inde i kvadraten. Den ene cirkelbue har radius 10cm og dens centrum er i højrehjørne, så der er... -
hurtig svar: cirkel ligninger
Forumindlægkan ikke løse denne opgave.. en cirkel har centrum (-2,1) og radius 5 og en linje l er bestem ved ligningen 2x+ y - 6 = 0 => y= -2x + 6 a) undersøg om linjen l skærer linjen... jeg har fundet ud af at cirkel ligningen kommer til at hede (x+2)^2 + (x-1)^2 = 5^2 men kan ikke finde ud af se ... -
Bestem centrum og halvakser for ellipsen med ligningen
ForumindlægHej Jeg er i gang med et par opgaver omkring keglesnit og skal i en af dem halvakser og centrum for følgende ligning: Jeg har forsøgt mig ved følgende fremgang udfra et eksempel vi har fået, men det funger ikke helt for mig 9*x^2+25*y^2-18*x-100*y-116 = 0 9*x^2+25*y^2-18*x-100*y = 116 9*(x... -
Motivation for, hvorfor summer er anvendelige...
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende:Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes forsk... -
Growing up
ForumindlægHejsa - har trukket ''Growing up'' til engelsk mundtlig FS10. Jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal snakke om! kan godt lide at ha' noget specifikt at tale om. F.eks. en person, som jeg så kan research. Nogle der har en idé om hvad jeg kunne vælge som topic? M... -
Ideer?
ForumindlægVi har fået et opløg der hedder "Travelling Light" og der står "You are travelling through Europe. Two days after arriving in this place something unforseen happens. Write about it."Og der er et billede af et rodet soveværelse, som de hentyder til med "this place".Ha... -
materiale der er godt til at aflade statisk elektricitet?
ForumindlægHej igen. Jeg har et spørgsmål ang. statisk elektricitet. Hindenburg, luftskibet fra 1937, havde opladet en masse statisk elektricitet under optakten til tordenvej før landingen og de våde torve der gav luftskibet jordforbindelse afladede luftskibet og dette gav en gnist, der fik luftskibet til a... -
Benzinforbrug og fart
ForumindlægHej.. Er der nogle mennsker som ved hvordan det forholder sig mht. benzinforbrug og fart. Jeg tænker specielt på, når nu jeg tager på sommerferie i bilen. Kan man på nogen måde udregne hvordan dette forholder sig - tænker især når man evt. kører 120 istedet for 140. . Ved selvfølgelig godt det ko... -
Koloniseringen af Syd-mellem og Nordamerika
ForumindlægJeg skal op til eksamen i historie A imorgen kl 12.00 (stx-eksamen) Jeg er lige gået i gang med mine 24 timers forberedelse og jeg tænkte om nogle måske lå inde med noget guldviden om emnet. jeg skal udfra det opgive materiale finde frem til nogle historiske problemstillinger :) De tekster jeg h...
