Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19041 til 19060 af 47925
-
Skriftlig og mundtlig italiensk!?
Forumindlægandre der er så uheldige at skulle til eksamen i både skriftlig og mundtlig italiensk? er helt fortabt, da jeg nærmest ikke kan noget italiensk overhovedet, så ville høre om der var nogen der havde en ide til hvordan jeg kan lærer det grundlæggende i skriftlig og mundtlig italiensk, på kort tid?... -
Bioanalytiker uddannelse
Forumindlæghej vil meget gerne læse til, Bioanalytiker. Men er ik helt færdig med min hf, mangler næste år. jeg har alle kravene altså kemi c og biologi c, vil de have. Kan jeg så godt kom ind alligevel, selvom jeg ikke har afsluttet min fag/eksamen. og måske tag dem om aften? håber for svar -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen her d. 7/6, og jeg har fået udleveret nogle spørgsmål som jeg ikke helt ved hvad jeg gøre med. Jeg håber I kan hjælpe mig. Overskriften er statistik: Forklar, hvordan man kan sammenligne grupperede data fra to forskellige stikprøver. Gi... -
HASTER! funktionsanalyse
ForumindlægHej jeg har lige bruge for hjælpe til at bestemme monotoniforholdet og ekstrema for en polynomiumsbrøk for denne her eksemple: f(x)= x^2+2x-8/3x+6 f’(x)= 3x^2+2x+36/(3x+6)^2 hvor d<0 for tælleren Håbe virkelig i kan hjælp, skal bruge den til eksam imorgen -
#Virksomhedsøkonomi brug for noter
ForumindlægHej folkens.. der skulle tilfældigvis ikke være en gavmild person, som har en VØ niv. B eksamens opgave fra 2013 fra torsdag d. 15 aug, som handler om: - Gyldendal A/S - Engrosvirksomheden Kontor A/S - produktionsvirksomheden NewArt - Virksomheden Auto A/S Det ville være meget dejligt, ... -
Undersøgelse om eksamensnervøsitet
Forumindlæg1160 af jer brugere har deltaget i vores eksamensundersøgelse, som har løbet den seneste måned. Det fremgår af jeres svar, at eksamensnervøsitet er et stort problem for mange. Over hver anden mandlige studerende bliver så nervøs, at det går ud over præstationen, og hele 3 ud af 4 kvinder oplever ... -
Længdeforkortelse mm.
ForumindlægVi har haft om relativitetsteori, og i den forbindelse har vi set formlerne for længdeforkortelse og alle de andre. Men formlerne er ikke udledt i bogen. Er det muligt for en gymnasieelev med fysik B at forstå udledningerne? -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Ekstra højniveau fag
ForumindlægPænt goddag. De seneste par uger, grundet i alle de nyudklækkede studenter, har 1,03-reglen eller ekstra højniveau-fag-reglen, blevet meget omtalt. Mit spørgsmål lyder på følgende: - Har alle gymnasieelever krav på at kunne vælge et ekstra højniveau fag? (Ekstra timetal) Mit tilfælde: Mat A ... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
Stil - rettelse
ForumindlægNogle der lige vil rette disse få linjer af min franske stil?På forhånd tak:Nikita fair de progrès au centre et elle ******* kan tilsidst udføre sin første mission *********. Elle va tué un homme important. Le mission ***gik godt og Nikita kan efter tre år forlade centret. Hun er nu klar til sit ... -
Billedkunst LEKTIER!!!
ForumindlægVores billedkunstlærer, 3.g c niveau, giver os sygt mange lektier for. Lektiemængen tager vel ca. 20-60 min. at lave. F.eks. skulle vi her den anden dag lave tre portrætter og ALLE i klassen blev savet, fordi de ikke havde brugt nok tid på det. VI har overvejet at gå til rektor, men vi ved ikke h... -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
fys a11n
Forumindlæga)Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af det radioaktive nuklid 144 Ce.? aktiviteten af 144Ce i udslippet var 24,4 PBq b) bestem massen af 144 Ce i udslippet Ved uheldet var der også et udslip af 90 Sr med aktiviteten 2,0 PBq. På langt sigt er det strålingen fra 90 Sr, der udgø... -
Mundtlige eksamener - bliv bedre
ForumindlægHej studi. Jeg ville gerne blive meget bedre til mundtlige eksamener, da jeg nogen gange spænder ben for mig selv pga. nervøsitet og er bange for, at klappen går ned. Har hørt om folk der altid får gode karakterer til mundtlige eksamener og ville virkelig ønske jeg var én af dem med den evne. Hvo... -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
Mundtlig engelsk i folkeskolen
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig engelsk eksamen i morgen og jeg har nogle få spørgsmål. Vi har lavet en synopsis, som vi afleverede for noget tid siden. I den synopsis har vi skrevet hvad vi vil snakke om osv., det er alt sammen fint nok. Men hvad må man have med ind til eksamen? Må man kun have den s... -
Matematik C, dumpet?
ForumindlægHej! Jeg går i 2.g, og har lige været oppe til Matematik B, mundtlig eksamen idag. Det gik helt skævt, og klappen gik fuldstændig ned, da jeg skulle til eksamen, det afspejlede min karakter, i og med at jeg gik derfra med et 00. Mine årskaraktere er 02 og 00, så jeg har jo dumpet faget. Jeg kunne...
