Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19041 til 19060 af 20689
-
Udsætte de skriftlige eksaminer
ForumindlægHej Alle :) Det er sådan, at jeg her til sommer bliver student, hvis jeg tager de skriftlige eksaminer. Jeg tror ikke mine skriftlige eksaminer i fag som matematik, fysik og engelsk kommer til at gå særlig godt - jeg er godt klar over, at når jeg først har været op til de skriftlige eksaminer - s... -
opg i bølgelære
Forumindlæghej jeg har fået nogle opgaver for i fysik man kan ikke rigtigt find ud af dem -.- Afbøjning af bølger opgave 1 Et optisk gitter ønskes fremstillet så der pånås første ordens afbøjning for lys med bølgelængden 632,8 nm fra en laser ved en vinkel på 30 grader. hvor mange streger skal gitteret ha... -
Harmonisk dæmpet svingning
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at skrive mit SRP inde for fagene matematik og fysik. I den forbindelse skal jeg arbejde med dæmpede og udæmpede harmoniske svingninger. De udæmpede harmoniske svingninger er ikke noget problem at lave en funktion over, men jeg ved ikke hvordan jeg skal opstille en ... -
Spørgsmål ang. talepapir
Forumindlæg1) Må man lave lidt om på punkterne på ens talepapir? F.eks. er det okay jeg først perspektivere til andre studierapporter, før jeg perspektivere til det almene? 2) Jeg har rigtig svært ved at forstå hvad man mener med "fremgangsmåde - empiri/materialer, teori og metoder".. Altså, side... -
N som funktion af tiden
ForumindlægHejsa, Jeg har brug for hjælp med en diffenrentialligning i fysik, hvor jeg først skal begrunde, at N som funktion af tiden opfylder differentialligningen dN(t)/dt=Skilde+k-1/L*N(t), hvor Skilde er neutronkildens aktivitet, L er den gennemsnitlige levetid af en neutron og k er multiplikat... -
hastighedsberegning
Forumindlæghej.. er der en der kan hjælpe mig med lidt fysik? har fået en opgave der lyder således en elevator bevæger sig lodret nedad med en jævn hastighed på 1,5 m/s. 4 s. efter at den har passeret et bestemt punkt, kastes fra dette punkt en lille partikel nedad gennem elevatorskakten, med en begyndelse... -
Radioaktiv opgave :P
ForumindlægVejen til fysik s. 167 opgave: 141 Det radioaktive stof TC(technetium) benyttes som sporstof ved medicinske undersøgelser. Når stoffet sprøtes ind i blodbanen, kan man med tælleudstyr følge dets vandring rundt i kroppen. Nuklidet 99/43Tc* er en ren gammakilde med halveringstiden 6,0 timer. a) o... -
KEMI A
ForumindlægReaktion 1: O2 (g) = O2 (aq) Tabel 1 KH / M/bar t / °C 2,18 • 10-3 M/bar 0 °C 1,71 • 10-3 M/bar 10 °C 1,38 • 10-3 M/bar 20 °C 1,25 • 10-3 M/bar 25 °C 1,06 • 10-3 M/bar 35 °C Kilde: Da... -
Disposition
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg ved ikke hvordan min disposition skal se ud?... Vi skal nå at lave 3-4 forsøg på 2 timer. Og forklare teorien osv. Jeg skal op i 14 emner og nu må vi se hvilken en jeg trækker. Jeg vil gerne gøre mine dispositioner klar på forhånd. ... -
Metoder
ForumindlægHej jeg har problemr med, hvilke metoder jeg har anvendt. ved godt at der er mange tråde med netop dette emne, men synes det virker fuldstændigt uoverskueligt, så ville lige spørge i en ny tråd. Jeg har om den globale opvarmning, hvor jeg bruger fagene Fysik og samf. Jeg har så valgt at holde mi... -
Energiniveauer
ForumindlægEt spørgsmål til dette diagram: http://www.astro.ku.dk/astro211/viewgraphs/1/index7.html Scrol ned, indtil der står --> linie-serier; Lyman,- Balmer-, Paschen Også er det den blå figur, jeg snakker om. Jeg ved, at det er et diagram over energiniveauerne i hydrogen. Balmer serien går fra... -
HJÆLP
Forumindlæg- Hej jeg skal op for første gang i fysik d. 9 juni, min lærer siger det er godt at have styr på grundbegreberne, så jeg har lige en række spørgsmål, som i måske kunne hjælpe mig med : 1) Du har en base - natriumhydroxid - og du vil gerne vise, at i den base findes en positiv ion. Prøv at forkla... -
Eksamen - elektricitet
ForumindlægÅh nej! Jeg skal til eksamen i fysik/kemi på mandag, og har forberedt mig i de emner, jeg kan risikere at trække - indtil det lige gik op for mig, at jeg også kan trække elektricitet! Jeg er fuldstændig på dybt vand i dette emne, og har ingen noter eller noget. På min skole har vi ikke fysikbøger... -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
Strømningslære - eksamensprojekt
ForumindlægHejsa. Jeg har som eksamensprojekt i fysik på A-niveau valgt at have om strømningslære. Altså om laminar og turbulent strømning. Jeg er rendt ind i nogle problemer til selve rapporten og kunne godt bruge en masse hjælp! Hvad skal jeg have med som teori? Vores lærer har hjulpet me... -
Antal neutroner
ForumindlægHej alle. Jeg sidder netop og kigger i min fysik/kemi bog, og faldt over noget jeg ikke helt kan huske: I bogen står der: ''Nr. 3, Lithium. Et normalt lithiumatoms kerne består af 3 protoner og 4 neutroner. Da kernen omkredses af 3 elektroner, virker atomet udatil neutralt. Lithiumat... -
Universets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, så har været oppe og trække idag og trak selvfølgelig det emne jeg husker allermindst af. Men til sagen: Som overskriften lyder, universets udvikling. Hvordan udvikler universet sig? Er det bare at stjernerne løber tør for energi og laver til sidst en ... -
Antal neutroner
ForumindlægHej alle. Jeg sidder netop og kigger i min fysik/kemi bog, og faldt over noget jeg ikke helt kan huske: I bogen står der: ''Nr. 3, Lithium. Et normalt lithiumatoms kerne består af 3 protoner og 4 neutroner. Da kernen omkredses af 3 elektroner, virker atomet udatil neutralt. Lithiumat... -
!!!!!!!!HASTER!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gen... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel...
