Søgning på: kemi b. Resultater: 19061 til 19080 af 96568
-
afstem
Forumindlægafstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :) -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
Havvand, igen.
ForumindlægJeg har virkelig problemer med denne opgave: 6) Antag at chloridionerne udelukkende findes sammen med natriumioner, og beregn massen af NaCl i 1 liter vand. En som vil hjælpe mig, og forklare hvilke tal og udregningsmetoder jeg skal bruge? Tak! -
Hjælp haster :)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
ingeniører!
Forumindlæghej derude.. er der nogle er jer drenge/piger der skal ind og læse ingeniør efter sommerferien? hvis ja, så hvorhenne og hvilken retning.. er i sikre på at blive optaget, og hvilket karaktere har i i de specifikke "adgangsfag" -
mol??.....hjælp
Forumindlæghvad er Mol?,., hvad menes der at ET mol spædbørn, ville deres samlede masse være ca. lige så stor som jordklodens????,., j forstår d ik,., ka i prøv med hjlp mig,. tak på forhånd.-. -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar... -
Atommasse og isotoper
ForumindlægHej, hvordan er det man beregner atommassen for isotoper? -
regler og definitioner
ForumindlægHej! Nogle der kan give forklaring, definiton og en formel evt til følgende emner: -oktretreglen -kovalente bindinger -dubletreglen -
Luftarter
ForumindlægJeg skal gætte fire luftarter, jeg ved at de fire luftarter er nitrogen, hydrogen, oxygen og carbondioxid. I diagrammet står der du sætter en glødende træpind ned i luftarten og træpinden bryder i brand: Hvilken luftart? Du sætter en glødende træpind ned i luftarten og luftarten brænder med... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre? -
Hvad sker der med kviksølv og guld når de kommer i kontakt med hinanden?
ForumindlægJeg har hørt om amalgam, men jeg kunne godt tænke mig en mere detaljeret forklaring:) håber i vil hjælpe mig, tak på forhånd :) -
Et stof med specifikke krav...
ForumindlægYO! Som det lyder i overskriften, leder jeg efter et stof der har følgende specifikke krav: Det skal være flydende ved stue temperatur, det skal have et lavt frysepunkt (lavere end en alm. fryser ca. -28 C), og det skal være et stof der her en forholdsvis høj molarmasse. Jeg skal bruge stoffet ti... -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
ethylethanoats opløselighed i vand
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål hvor jeg skal argumentere for ethylethanoats opløselig i vand. Jeg er klar over at estere normalt indeholder en del carbonatomer, som gør dem lange, og derfor upolære. Men jeg er også klar over at ester-delen i ethylethanoat kan indgå hydrogenbindinger (pga. dens t... -
Medicin regning
ForumindlægEr gået i stå ved den her : En patient på 90 kg med brystsmerter ordineres infusion med glycerylnitrat. 8 ml Glycerylnitrat ”SAD” inf. konc. blandes i 100 ml natriumklorid isotonisk infusionsvæske. a) Udregn styrken på den færdige infusionsvæske? -
intermolekylære kræfter & kogepunkt
ForumindlægHvilken type intermolekylære kræfter har ansvar for, at kogepunkterne stiger hen gennem rækken ethanol → butan-1-ol → pentan-1-ol? på forhånd tak.
