Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 19061 til 19080 af 31727
-
hjælp! meget vigtigt!!!
Forumindlægmin søster har brug for hjælp til sin gymnasie matematik lektie, så nu er jeg lige den gode lillebror som prøver at hjælpe hende... jeg vedhæfter en skitse (ikke målbar) nogen der har en måde hvorpå man kan finde højden på denne bygning?? -
Læse binomialfordeling noter igennem (mundt. eksamen)
ForumindlægEr der en der gider at læse mine noter til binomialfordeling igennem? Den er lidt mere en 1 side og det er til den muntlige B-matematik eksamen.. Det er for at tjekke om jeg har glemt noget vigtigt, eller lavet noget forkert. -
Geometri
ForumindlægJeg ikke så dygtig til matematik , og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå den vedhæftede opgave . Jeg forstår ikke hvordan ligningen kan give 2 ? Ligningen er y= 3x-1= 2x +9 . -
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt... -
sammensat funktion
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med noget matematik. Funktionen h er givet ved: h(x)=kvrod(x^2+3). Bestem to funktioner f og g, så h(x)=g(f(x)) håber i vil hjælpe på forhånd tak -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
HJÆLP MIG!
ForumindlægHej Jeg har brug for HJÆLP! Jeg har fået en matematik opg. får hvor vi skal konstruerer forskellige formler.. Fx. En trekant, som har en sidelængde på 4 cm. og 2 hjørne vinkler på 50 grader og 75 grader... HVORDAN SKAL MAN KONSTUERE DET??? Kh. Denlillehjerne (-: -
hjælp
ForumindlægNogen der ved hvordan grafen for f(x)=b·e^kx ser ud? og noget om vækstegenskaberme. jeg har prøvet at kigge i min matematik bog, men kan ikke rigtig finde noget håber i kan hjælpe -
plus en konstant
Forumindlægjeg sidder og laver matematik aflevering omkring bestemt intergrale. jeg beregner areal og rumfang og buelængder, og pludselig kommer jeg i tvivl om jeg skal have plus en konstant med i facit til areal, volumen osv ? -
bestem størrelsen f = (x+Δx)
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med min matematik rapport men er gået i stå i denne opgave : bestem størrelsen f = (x+Δx) og forklar med ord hvad den betyder... jeg ved ikke helt hvad og hvordan jeg skal gøre det :S .. er der nogen der kan hjælpe mig? :) på forhånd tusind tak :) -
væksthastighed
Forumindlæghej, skal op til matematik termins prøve på torsdag og kigger igennem noget pensum for delprøven uden hjælpemidler. der står at man skal kunne aflæse væksthastighed grafisk... hvad skal der forstås ved det?? - for er væksthastigheden ikke den afledte?? håber nogen lige vil hjælpe mig :) -
POPULÆRVIDENSKABELIG ARTIKEL - SØGER VIDEN OG EVT. EN SKRIBENT
ForumindlægHej Jeg er blevet stillet til opgave at finde/lave en tværfaglig opgave mellem dansk og matematik. Jeg søger derfor eventuelt en som har lavet en populærvidenskabelig artikel som skal have en matematisk sammenhæng. Hvis der er nogle som kunne være interesseret i selv at skrive, så smid endelig... -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
hvordan man laver en gode mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlig opgave til matematik eksamen, og skal til i gang med at lavet dem, men jeg er kommet i tvivl om hvordan man bedste laver hver opgave, og hvordan man bedste bruger opgaverne til eksamen. håber nogen kan forklare mig det. -
Løse denne ulighed: 3(x+2)+2≤10+5x
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en matematik opgave, hvor man ikke må bruge hjælpe midler men er så lost omkring uligheder.. En der vil være rigtig elskværdig og fortælle mig trin for trin hvordan man løser uligheder også denne ulighed Håber på mange fine svar! -
A og B
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik afl, hvor jeg skal forklare nedestående spørgsmål. Nogen som ville være sød at hjælpe Forklar hvordan grafen for en lineær vækst ser ud og hvad tallene a og b i regneforskriften betyder for grafen? -
Mod hos hyp sætningen ??
ForumindlægJeg har i mit ene spørgsmål til matematik eksamen fået stillet: giv eksempler på anvendelse af mod-hos-hyp-sætningen? jeg er i tvivl om hvad mod-hos-hyp-sætningen er og hvordan den formuleres. -
Isolering(kemi)
ForumindlægDette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig.. -
Hvad er værdipapirer??
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
Klogere
ForumindlægHej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak!
