Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19101 til 19120 af 158924
-
Bevis af sinusrealetation.
ForumindlægHey guys. - Jeg skal op i mundtlig matematik meget snart men der er noget jeg ikke helt forstår Hvordan kan det være at følgende gælder: SinA/a = SinB/b <=> a*b*sinA/a = a*b*SinB/b Hvordan kan vi ligepludselig få dette udtryk a*b*sinA/a = a*b*SinB/ b ? -
Vektor regning
ForumindlægHejsa kære SP!! Jeg har lige 3 delopgaver jeg er i tvivl om: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor . Punktet B er bestemt ved Beregn koordinatsættet til punktet B. Beregn koordinatsættet til projektionen af på . Beregn arealet af trekant ABC. ... -
Kernefysik - Biologisk Halveringstid og ækvivalent dosis
ForumindlægHej Jeg har længe siddet og prøvet at løse disse to opgaver. Jeg har lavet a). den har ikke noget at gøre med disse to. Jeg har prøvetat finde noget om biologisk halveringstid i både formle-samlingen og på nette men kan ikke finde noget jeg kan bruge. Samme går for den ækvivalente dosis. Håber... -
Årsprøve
ForumindlægHej allesammenDa jeg skal til matematik prøve imorgen.. tænkte jeg på om der er nogen herinde, som har nogle gode notater til matematik c-niveau -
pc-anbefaling????HJÆLPP
ForumindlægMit gymnasium har sendt mig et brev, hvor det fortæller om pc-ordningen på gymnasiet. Der står at hvis man ikke skal købe/leje en pc fra skolen, så anbefaler de at man skal have mindst 8GB DDR ram. Kan det være rigtigt? er 4GB DDR ram ikke nok? Jeg har ikke råd til den nye pc, men har dog allere... -
beregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHvad for nogen hjemmesider kan man gå ind på for at beregne karaktergennemsnit? -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Eksportingeniør
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre om der er nogen her der er ved at tage, har taget eller overvejer at tage uddannelsen? Jeg overvejer det selv, men er i tvivl om det er for svært.. Tænker især på den matematiske del, selvom adgangskravet jo "bare" er Engelsk A + et fremmedsrog på C hvilket ... -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
DET GYLDNE SNIT - hjælp!!
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen på fredag!! Og jeg har svært ved at forstå noget vdr. det gyldne snit... Efter at ahr udført besviset, så har skal jeg forklarer, hvordan man kan finde ud af, hvor langt inde i billedet, det gyldne snit er. Derfor står der således: a+b %a = a%b = (1+√5)/2... -
Omskrivning af andengradsligninger og at finde toppunktet
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en temaaflevering i matematik (om andengradsligninger) og har lidt problemer med at finde svaret på to spørgsmål: 1) Omskriv ligningen y=a(x-r)(x-s) til formen y=ax^2+bx+c, og forklar desuden hvorfor det modsatte ikke altid er muligt. 2) Forklar og bevis toppunkts... -
Parametrisering af trekant
ForumindlægHej SP, jeg sidder og skal til reeksamen i matematik 1 her til august, og én af mine store udfordringer er parametriseringer. Jeg sidder og laver det eksamenssæt som besejrede mig, og jeg uploader løsningsforslaget som billede da jeg ikke forstår løsningen (som virker ret simpel). Jeg har fået ... -
Bestem x, så f'(x)=0, og bestem monotoniforhold
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg sidder, og er i færd med at regne gamle eksamenssæt, da jeg snart skal op i skriftlig matematik, men nu er jeg stødt på en opgave, som jeg er i tvivl om, og håber, at der er nogle af jer rare mennesker, der kunne tænke sig at hjælpe mig :) Opgaven lyder som følger: En... -
Meritoverførte karaktere?
ForumindlægHej hej Det er sådan at jeg har fået meritoverført 2 karaktere fra htx til HF. Men da jeg endnu ikke har beviset endnu fra HF, da jeg mistede en eksamen, som jeg så skal tage til sommer, har jeg kun en protol med karaktere fra eksmanerne ,plus de meritoveførte karakter. Men jeg ønsker alligevel ... -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy... -
Engelsk B, På videregående uddannelser
ForumindlægHeey.. Jeg har ved nogle videregående uddannelser set at engelsk er niveaukrav på b, kan det så betyde at forelæsning på uddannelserne foregår på engelsk/ og bøgerne kan være på engelsk. Der er også ved nogle videregående uddannelser, hvor der ikke står noget om engelsk, men bare matematik A, ... -
Synteser
ForumindlægHejsa,Har faget Proces (et HTx fag). Har fået emnet organiske synteser, og skal derfor lave en organisk syntese. Er interesseret i forslag til org. synteser...Da dette drejer sig om A-niveau, er emner som alkohol, olie og andre relativ nemme synteser ikke brugbare forslag - Håber der er nogle ide... -
Inspiration
ForumindlægHej derude. Jeg går i 3.g på HTX og jeg mangler lidt inspiration til emner. Mine 2 fag som jeg har valgt er Teknologi A og Samfundsfag B. Jeg har tænkt lidt over at skrive om det danske skattesystem eller samfundsøkonomi men jeg ved ikke hvordan jeg skal få teknologi slynget ind over det. Hvad ka... -
Mundtlig engelskeksamen: Struktur
ForumindlægHalløj, Jeg skal inden længe op i mundtlig engelsk A på HTX, hvorfor det nok ville være meget smart at kende eksamen struktur. Jeg ved, at de første ca. 12 minutter skal gå med præsentation af emnet hvortil synopsis er skrevet, og at teksten udleveret til gennemgang i forberedelseslokalet derefte... -
Teknologi + Kemi Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, Jeg er en 3 års elev på HTX. Jeg skal lave en projekt, som skal om handle Teknologi A + Kemi B. Men problemet er at jeg ikk har nogen gode ideer... Har nogen af jer nogle gode ideer til hva jeg kan lave, så plzz skriv... ;) mange tak på forhånd...
