Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19121 til 19140 af 31547
-
vil i ikke gerne hjælpe mig
Forumindlægjeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg er virkelig blank har nogle eksamens spørgsmål jeg har rigtig svært ved, så ville spørger om der var nogen af jer som kunne hjælpe. ekspontiel funktioner: bevis hvordan a findes hvis to punkter på grafen er kendt. Desuden skal du redegøre for bet... -
Newtons metode
ForumindlægHej venner. Jeg forstår virkelig ikke følgende spørgsmål: ''Der ønskes en redegørelse for Newtons metode til at finde tangentens hældning i et punkt (??0, ??0 ) på grafen for en differentiabel funktion ??(??). Desuden ønskes et bevis for at for én eller flere af nedenstående funktioner e... -
Teorier i dansk - Emne: flyvemaskinen
ForumindlægHej, Jeg er virkelig i tvivl med hensyn til teorier i dansk faget. Jeg skriver i dansk og fysik om flyvemaskinen og drømmen bag. I dansk har jeg læst to tekster. Jeg tror, at jeg har styr på metoderne, hvor jeg fortæller hvordan jeg har brugt den hermeneutiske cirkel, den nykritiske metode og His... -
Eksamen - Rigtig fremgangsmåde?
ForumindlægHej Jeg skal, som så mange andre, til eksamen i AT i morgen. Derfor vil jeg gerne være sikker på, at jeg har forstået, hvordan eksamen vil foregå; 1. Man fortæller hvilke fag man har haft ? 2. Man besvarer kort delkonklusioner samt den endelige konklusion. 3. Man redegører for begge fags metode/e... -
Monotoniforhold til x^2
ForumindlægHej! Sidder og skal finde monotoniforholdene til x^2. Har skrevet følgende: Monotoniforhold: Når vi kender monotoniforholdenene, ved vi noget om fortegnet for differentialkoefficienten. Eksempel: redegør for monotoniforholdene på grafen for x^2. For at finde monotoniforholdene differentierer vi ... -
Differentialregning
ForumindlægHej! er der nogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål om differentialregning? - Forklar sammenhængen mellem f(x) og f'(x) - Forklar sammenhængen mellem f(x) og f'(x) og f''(x) - Gør rede for hvordan man bestemmer eventuelle vendetangenter for en funktion. Der skal i redegørels... -
velfærdssamfundet
ForumindlægNogle der vil rette min pf igennem og sige om der er en rød tråd?? Hvorfor har vi forskellige politiske ideologier og partier, når der er udbredt enighed om de grundlæggende træk ved den danske velfærdsstat? Redegør for ideologier som liberalismen, konservatismen og socialismens og partiernes ho... -
Et godt råd i baglommen!
ForumindlægHej! #1 Jeg overvejede om nogle af jer på den anden side af skærmen kunne give nogle generelle råd mht. præpostioner i engelsk. Det er oftest svært at se, hvornår det bedst giver mening ved indsættelse af et præposition! #2 Forresten, i en udleveret opgave med følgende krav: 1. Redegørelse (outl... -
Afstandsbestemmelse
ForumindlægHalløj, jeg sidder og forbereder mig til Fysik B eksamen. Der er så en opgave, hvori der står: Hvor langt væk kan man se? (billede af en person der står på jorden) Tegningen herunder viser en retvinklet trekant, hvor vi antager, at højden h er meget mindre end Jordens radius r. Ved hjæl... -
Fysik eksamen - Hubbles lov!
Forumindlæg1. Det moderne verdensbillede 1 Redegør for hvilket verdensbillede vi har i dag. Gør rede for Hubbles lov og argumenter for hvordan man ud fra Hubbles lov, kan estimere Universets alder. Diskuter hvilke udviklingsmuligheder det moderne verdensbillede giver Universet. Stikord: Big Bang t... -
Beregning af varians & standardafvigelse i statistisk analyse
ForumindlægHej, Jeg skal op i mundtlig matematik på torsdag, og vi har fået udleveret 20 spørgsmål, som vi skal forberede, da vi kommer op i ét af dem. Her er dog ét, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Jeg håber I kan hjælpe: Redegør for beregning af varians og standardafvigelse og deres anvendelse i... -
Samfundsfag B 24timers Eksamen Spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op til samfundsfag B i morgen, og jeg har som nævnt de 24 timer til at forberede mig. Jeg har fået udleveret 3 bilag der tager udgangspunkt i den dårlige økonomi i grækenland og EU generelt. Jeg skal lave en synopsis som skal afleveres til lærer og sensor. Men jeg kunne godt tænke ... -
Synopsis om økonomi og regeringens spareplan
ForumindlægHejsa Jeg skal op til Årsprøve i samfundsfag mundtligt på A-niveau i morgen i emnet økonomi, hvor jeg skal fokusere på om det er muligt at forhindre økonomisk tilbagegang. TIl dette har jeg lavet en problemformulering og vil gerne hvad i synes om den. Så hvis jeg kunne få noget respons ville det ... -
Eksamen - globalisering
ForumindlægDer mangler lidt noget i det fjerde spørgsmål.... HJÆLP! 1. Redegørelse for væsentlige træk i Huntingtons ”The Clash of Civilizations”. 2. Analyse af Edward Saids kritik af Huntington med inddragelse af interview med Tariq Ramadan 3. Analyse af ”Jihad vs. MacWorld” og væse... -
nuværende regering
ForumindlægHvorfor er nuværende regering i krise? Hvorfor er vælgeropbakningen så lav til nuværende regering? Redegøre den parlamentariske situation (regeringen) Hvad er regeringens mulighed for at gennemfører sin politik (herunder molins graf parlamentarisk faktor – interessefaktor spiller ... -
Koleraepidemien København 1853 (dansk/biologi)
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen i næste uge. Jeg har virkelig brug for noget hjælpe mig mht. biologidelens metoder. Da jeg skrev min synopsis har jeg som sådan ikke anvendt nogle af de metoder, der er angivet i AT-håndbogen, og nu jeg skal op til eksamen, og SKAL tilføje noget nyt - har virkelig brug for... -
Sammenhængen mellem andengradsligningen og andengradspolynomiet?
ForumindlægHejsa! Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i matematik, men er kommet lidt i tvivl vedr. dette spørgsmål... • Redegør for, hvad sammenhængen mellem andengradsligningen og andengradspolynomiet er. Jeg synes nemlig, at et andengradspolynomiet og en andengradsligning mange steder bliver bliv... -
Metoden i fysik
ForumindlægHeej derude .. Der er noget jeg ikke rigtig forstår håber I kan hjælpe. Når man til eksamen i AT skal snakke om metoderne i de forskellige fag fx. fysik, skal man så redegør for den naturvidenskabelige metode der gælder i fysik, selvom man ikke har brugt det? Fx. har vi kun læst i en bog og set e... -
mdt eksamen - Trekantsberegninger
ForumindlægHej! Sidder og forbereder mig til mdt matematik eksamen b niveau, og er stødt på dette spørgsmål: Trekantsberegninger Du skal gøre rede for relationer mellem sidelængder og vinkler i vilkårlige trekanter Er i tvivl om hvilke emner der i denne forbindelse ville være nærliggende at komme ind på, ... -
struktur og egenskaber
Forumindlæghej! jeg har fået dette kemi spørgsmål til min kemi B eksamen på mandag 3) Redegør for de forskellige former for intermolekylære bindinger og giv eksempler på stoffer der holdes sammen af de respektive bindingstyper. Hvilken betydning har de forskellige bindingstyper for stoffernes smelte- og...
