Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19121 til 19140 af 20689
-
tyngdekraftens arbejde på en ophængt stang.
ForumindlægHej, Jeg skriver i morgen en fysik klausur, og ved forberedelsen har jeg fundet et lille problem. Jeg har en messingstav med massen 2,7g der er ophængt i to 20 cm lange elektrisk ledende tråde. Igennem messingstangen løber der en strøm med strømstyrken 2,0 A. 5 cm af stangen befinder sig i et ... -
Røgpartikkel
ForumindlægJeg har denne her fysik opgave. Jeg kommer frem til 22,29m. Det synes jeg er liiidt meget Jeg bruger formlen y=1/2*a*t^2+v_0*t+t_0 for at finde t indsætter jeg s=0 s_0=11,7*10^-3m v_0=0 a=1,06*10^4 m/s^2 og isolerer for t så får jeg t≈14s Så bruger jeg samme formel igen for... -
sabbatår eller direkte på uni
Forumindlæghej alle, jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer og er i tvivl om hvorvidt jeg skal søge direkte ind på min drømmeuddannelse eller tage et sabbatår. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg vil læse på uni, men enten geologi/biologi eller fysik. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage et... -
nogen som vil se opgavesæt igennem?
Forumindlæghej.. Jeg sidder og keder mig lidt i ferien, og har ikke noget at lave.. Så jeg tænkte, jeg kan ligeså godt læse lidt, og lave nogle opgaver, så jeg tænkte mig at lave et fysiksæt. www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fy... -
JEG ER DESPERAT!!!
Forumindlægokay fokes, her er mit problem; Jeg skal afleverer fysik rapport efter ferien, og jeg skal have puttet 5 forskellige forsøg ind i den. Her er hvad de forskellige forsøg skal være om, skal påvis og alt det der.. Forsøg nr 1: Et forsøg der forklarer at lys er bølger og forklarer bølgeegenskaberne F... -
Gravitationskraft Jord-måne
ForumindlægJeg skal til fysik c eksamen imorgen og jeg vil udregne gravitationskraften mellem jord og måne med denne formel: F=G*M1*M2/R^2 Jeg kommer tit til at lave fejl i formler, så jeg ville høre om nogen kunne se om det jeg har gjort er rigtigt. F er gravitationskraften mellem legemerne, G er g... -
Elektricitet/effekt???
ForumindlægHej, jeg skal løse/vurdere en opgave i fysik, som lyder således: "En person tænder for en ovn, som er koblet til 220 V og en 10 A sikring, som belastes maksimalt når ovnen kører på maksimalt effekt. Ovnen tændes på maks. I ovnen er placeret en bagestem på 41 cm i diameter og højde på 2 cm, ... -
Udspringer der vil undgå spring (delsving)
ForumindlægJeg har en opgave i biomekanik (jeg tror det hører hunder fysik kategorien): Under et udspring fra vippe, fortryder udspirngeren midt i afsættet inden han har forladt vippen, da han kommer lidt ud af balance. Da han allerede har en smule forlæns rotation, må han foretage nogle bevægelser for at u... -
vurdering i kvote 2 molekylær medicin
ForumindlægHej, Jeg er præcis færdig med eksamen i mine suppleringsfag. Jeg har ansøgt molekylær medicin og håber at komme ind gennem kvote 2. Der ser de på karaktererne fra mat A, kemi og fysik. Mit snitt til kvote 2 er 11,6. sist år var kvote 2 grænsen 10,1. Så rent karaktermessigt skulle det jo gå... -
e over m
ForumindlægHej, i kender sikkert det klassiske fysik-forsøg e over m, hvor man skyder elektroner vinkelret ind på et B-felt, som bevirker at de udfører en jævn cirkebevægelse, der igen kan ses pga. elektronernes excitation af gas-molekyler. Jeg sidder og skriver rapport over det, og jeg kom i tanke om at v... -
Kemi B eller Biologi B?
ForumindlægHej, står her og skal til at vælge et naturvidenskabeligt fag, har også muligheden Fysik B, men Kemi B er fordi jeg allerede har det nu i 1.g og jeg har 5 A-fag så det bliver nok nemmere ved at fortsætte ved Kemi. Men jeg er ikke specielt glad for nogle af fagene, men hvis jeg SKULLE vælge et var... -
Den afledte af N(t)=N0*e^(-kt)
ForumindlægHej, jeg sidder og læser lidt om aktivitet i fysik, og i den sammenhæng er ovenstående relevant. Jeg ønsker at finde N'(t), men da det desværre er et par år siden, at jeg har haft mat A, så kan jeg ikke helt huske, hvordan man differentierer den. Jeg kan se, at det er en sammensat funktion, o... -
Problemstilling til eksamensopgave
ForumindlægJeg er i den herlige situation at jeg skal op til eksamen i fysik hvor jeg skal tale om en selvstændig opgave. Deadline kommer nærmere, men jeg er ikke kommet igang endnu.Problemet er, at jeg skal skrive opgaven om en "fysisk, teknisk eller teknologisk problemstilling". Jeg har kigget m... -
Gassers Densitet 2 ubenkendte??
ForumindlægHej Folkens. Jeg har fået udleveret en såkaldt selvrettende fysik opgave. Jeg har svaret på alle spørgsmålene undtagen det sidste hvor jeg har siddet fast i en uges tid og har ikke kunne få hjælp nogle steder fra... Håber der er nogle her der kan hjælpe. Opgave lyder følgende: Hvis 0,08 mol af... -
Fag i HTX...
ForumindlægJeg skal her til august gå på HTX. Jeg vil gerne være læge, men ved ikke hvilken studieretning vil være bedst: Science eller Biokemi? Hvad er forskellen på de to studieretninger og hvad laver man??? Det første halve år har man fælles undervisning, hvor man har undervisning i de obligatoriske fag... -
SRP om Star Wars, Ringenes Herre, etc.???
ForumindlægGoddag! Mange af de emner jeg har fundet vedrørende SRP fanger ikke min interesse - med undtagelse af SRP-emner som beskæftiger sig med popkultur i en eller anden art. ___________________________________________________________ Følgende er serier, film og bøger jeg finder spændende (... -
Formel til at finde km/t
ForumindlægHej :-) Jeg står nu i det problem, at jeg skal lave en fysik opgave, men jeg mangler en formel til mine opgaver. Derfor håber jeg, at nogle af jer måske ved, hvilken formel jeg skal bruge til mine opgaver; Søren lader sig falde ned fra 3 m vippen. Hvad bliver hans fart i km/t fra 10m vippen? Og... -
Bevægelse med konstant acceleration
ForumindlægHej alle Jeg sidder og arbejder med en fysik rapport, baseret på et forsøg med en slæde, som sendes nedad et skråplan. Jeg får at vide, at jeg skal tegne en graf for s(t), og udfra denne findes tendenslinjen, accelerationen a og v0 bestemmes. Mit spørgsmål lyder så: Hvad skal jeg have ud af hhv... -
Moderatorstof
ForumindlægEt moderatorstof, som f.eks. tungt vand, er et stof, der har til hensigt at nedbremse neutronerne i en reaktor. I min bog står der at moderatorstoffets enkelte atomer skal veje omtrent det samme som neutronerne for at bremse dem effektivt, og det giver da også god mening i forhold til dagligdags ... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist...
