Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19141 til 19160 af 32067
-
Bevis for rumfang af pyramide?
ForumindlægHey Jeg skal skrive SRP i ægyptisk matematik, og skal derfor sammenligne ægypternes måde af beregne rumfaget af en pyramide med "vores" måde. Derfor vil jeg spørge om I kender til et "svært" moderne bevis for rumfang af pyramide? :) -
Målene på kvisten
ForumindlægHej vi har en matematik opgave målene på kvisten g =468 cm, h =225,i=158,6 cm Udheng på kvisten er 30 cm.Vi skal beregne side højden k.Hvordan vi løser den opgave .Vi kan ikke lave den alene -
Reduktion og forkortelse :S
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal forkorte denne brøk mest muligt: (x^2+xy)/(x^2+2xy+y^2 ) Nogen som kan hjælpe mig med den? PÅ FORHÅND TAK :D -
HJÆLP til SIR-model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at se om jeg mangler noget relevant i forhold til min SRP, hvori jeg skriver om SIR-modellen i matematikdelen. Er der en venlig sjæl, der vil læse og rette min matematik del? -
Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg har en eksponentiel opgave for, hvor jeg skal forklare hvilken forskrift der passer med hvilken graf - Jeg har fundet ud af det, MEN jeg ved bare ikke hvordan det skal forklares (det er mundtlig matematik opgave) - Jeg har vædhæftet opgaven som et dokument -
Skæringspunkt *HÅR BANAN*
ForumindlægHejsa! En matematik opgave hvor jeg manuelt (dvs. uden lommeregner og intersection) skal udregne skæringspunktet mellem to 2. gradsligninger. Her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre: http://xs231.xs.to/xs231/08393/unavngivet265.jpg Men hvordan finder jeg y-koordinaterne? -
2% vækst
ForumindlægJeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter. -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
Hypotesetest (Hvornår chi^2-test? Hvornår binomial?)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder her og sveder over min SRO opgave, hvor jeg i matematik skal forklare forskellen på hvornår man anvender chi^2-test og binomialtest. Jeg vil blive rigtig glad, hvis der var nogle der kendte svaret og havde lyst til at dele det. Mvh -
Diagrammer.
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!) -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
LaTeX-kode her på studieportalen
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math> -
Gartneri
ForumindlægHej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml... -
Mangler du hjælp?
ForumindlægJeg har skrevet lidt herinde, og der er tydeligvis mange der kæmper med matematikken. Hvis du har brug for lektiehjælp udover denne side så tilbyder jeg privat lektiehjælp. Jeg er matematikstuderende og 27 år gammel. Bor i Lyngby, går på Uni i Kbh. -
Finde funktionsværdien til f(2) ogmonotoniforhold for f(x)=2x^2
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal bruge lidt hjælp med mit matematik For funtionen f(x) er følgende gældende f(x)=2x^2 for Dm(f)={xεR| - 1<x<=3} hvordan bestemmer jeg funktionsværdien til f(2) og monotoniforholdene?? Tak på forhånd :) -
Spørgsmål vedrørende Kandidat uddannelse
ForumindlægForsikringsvidenskab, cand.act. Læge, cand.med. Matematik-økonomi, cand.scient.oecon. Revisorkandidat, cand.merc.aud. Civilingeniør cand.polyt Jura, cand.jur. Datalogi, cand.merc. Datalogi, cand.scient Erhvervsøkonomi, cand.merc. Hej Spørgsmål er hvad betyder al det her f... -
Heej
ForumindlægHeej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D -
Keder du dig?
Forumindlæg... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder. -
Bestem en ligning for en parabel
ForumindlægHej ;) Håber der er nogen der ude som kan hjælpe mig med denne her matematik opgave ? En parabel går igennem punkterne (0,3), (-2,9), (2,1) Bestem en ligning for parabelen ? :) Et hurtig svar og forklarende svar ville være rart
