Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19161 til 19180 af 28984
-
en rose
ForumindlægEr der nogle der har læst en rose af Amalie Kram,som kan forklare mig hvad der sker meget kort? -
Mundtlig Dansk - FSA
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i den situation, at jeg skal op i mundligt dansk, d. 8 Juni. Hertil kunne jeg godt tænke mig af vide, hvordan jeg forbereder mig bedst mulig / hvordan i har forberedt jer, og hvad i har gjort forkert, og hvad i har gjort godt. (Tænker bl.a. på "kritik" fra lærer... -
Historien om en moder - budskab
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med historien om en moder af H.C. Andersen. Hvad vil i sige at budskabet er i dette eventyr? på forhånd tak. -
Herman Bang "Kærlighed"
ForumindlægHejsa :o) Jeg har læst novellen Kærlighed igennem uadskillige gange, og kan ikke rigtig samle op på slutningen. Hvad tror I at den sidste sætning i novellen skal betyde? Kan der være noget symbolik? "Hun lå død med hovedet på siden, som en blomst, man har knækket; hun var død under hans sid... -
differentialkvotient
Forumindlæghov, havde lige én mere :s Bestem en ligning for den tangent, der står vinkelret på linjen med ligningen 2y+x-4=0 :S ? -
Heelp
ForumindlægHej nogen der har tid til at rette noget engelsk? det er MEGET lidt. ;) -
Nogle fif til en eksamen? hjælp.
Forumindlægjeg skal til min første eksamen imorgen, har du nogle fif som er gode, eller noget man kan sige for at score højere karakter? håber i kan hjælpe mig lidt på vej. -
Bliver man busted for det!?
ForumindlægBliver man busted for at glo ned i sine noter bare lige 2 sek. og så snakke videre? -
Hjælpelærer til dansk mundtlig eksamen synopse, kortfilm.(med løn)
ForumindlægHey. Jeg er en 16.årig gammel pige der går i 10.klasse. Har brug for en hjælpelærer, til min dansk synopse til dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket kortfilm:-) helst en der bor i nærheden af århus. Der slf løn med i det. -
Ekstremaer
ForumindlægHej! Jeg har en funktion hvor jeg skal finde det optimale DB. Jeg har funktionen DB hvorefter jeg differentierer til DB'(x). Herefter sætter jeg DB'(x) = 0 for at vinde ekstremaer, hvorefter mit CAS-værktøj fortæller at x = 1871 og x = 7595. Så er mit spørgsmål bare: hvis nu jeg ikk... -
Opgave 3 Konserveringsmiddel....
ForumindlægHej, Jeg har problemer med opgave 3 d) fra eksamensættet 2000 i følgende link: http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-1.pdf Er der nogle flinke hoveder der kan komme med hints til opgaven. På forhånd tak! -
Retspolitik
ForumindlægHej Studieportalen, jeg skal op i retspolitik i samfundsfag i 9. klasse. Jeg har på nuværende tidspunkt følgende problemstillinger: Hvad forstår vi ved retspolitik i Danmark? Sikre magtens tredeling en tilfredsstillende retssikkerhed? Hvis ja, hvordan? Hvad synes de politiske partier og org... -
Skriftlig engelsk eksamen - klage
ForumindlægHej :) Nogen der vil kommentere min opgavebesvarelse på STX Engelsk A skriftlig eksamen? Ligger normalt på 10, men fik 02 og fatter ikke hvorfor! ”The Journey” The theory of the cycle of life has always affected the human being, whether it is a question of religion or psychology. At... -
Symbol for stokastisk uafhængighed
ForumindlægGodaften ... nu har jeg ledt her og der efter et sådant symbol uden held. Findes der en package eller? Symbolet er sådan set bare \vDash drejet 90 grader mod uret. PFT -
Er du lidt af en ekspert, så hjælp en kammerat?
ForumindlægHej Kender du en smart metode, hvor man kan indhente meget læsestof på kort tid? Er der en eller anden måde, så man ikke nødvendigvis behøver at læse et helt pensum igennem? Det er naturvidenskabeligt stof; bio. På forhånd tak -
God skriver
ForumindlægEr der nogen der har tips til, hvordan man kan blive en god skriver i dansk. Jeg er virkelig dårlig til at skrive til 10-taller. Og havner kun i 8-9 områder. Og er der evt. tips til forbedring. Min lærer er for resten meget dårlig til at give tips, så ville høre, af folk der får 10, hvad specielt... -
Spansk mundtlig prøve - forventninger.
ForumindlægJa, jeg skal som sagt op til spansk mundtlig prøve på onsdag. Det er med prøveformen 24 timers forberedelsestid. Hvad forventes der af en? Skal man primært selv snakke eller kan man forvente en masse spørgsmål? På forhånd tak for svar. -
Rettelse af 3 ord
ForumindlægDer taler spansk. Har jeg oversat til tysk, sådan: Welches Spanischen spricht. Har jeg oversat det korrekt? -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
Hvad træk I i folkeskolen ?
ForumindlægHej ., Ja overskriften siger det hele ., Hvad træk I i eksamen i Folkeskolen da i skulle op i mundtlig dansk ?
